Uskaltaako tavallisia tuikkuja polttaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Partyliten votiivilasissa? kun en siis haluais ostaa noita partyliten juttuja. onko mitään muita tuikkuja, jotka ei savuttais, kuten tavalliset, ja olis laadukkaita, mutta vähän halvempia, vai pitääkö tässä vain tilata sitte noita.

Mä olen ainakin polttanut tavallisia tuikkuja noissa somisteissa. Esim. vapaa valinnasta ja prismasta löytyy myös muovikuorellisia värillisiä (ja tuoksullisia.) tuikkuja, jotka on yös nättejä ja yli puolet halvempia.

huvitti, kun puhuttiin kaverin kanssa just tavallisen tuikun ja partyliten tuikkivan eroista ja sanoin sitte, että kun tuikkivat eivät pala niin kuumalla liekillä ni kaverilla oli just siinä molempia palamassa niin näytti, että "jaa siitäköhän tämä ero johtuu sitte" partyliten tuikkiva paloi kitumalla kupissa, kun taas tavallinen täydellä liekillä...

[QUOTE="vieras";24988763]Esittelijä sanoi ettei sovi, kippo voi haljeta liiasta kuumuudesta.[/QUOTE]

Joo, kannattaa ennemmin ostaa marketista halpoja ja kestäviä tuikkukippoja, kun ne partyliten ylihintaiset made in china-kipot ei kestä.

[QUOTE="vieras";24988697]huvitti, kun puhuttiin kaverin kanssa just tavallisen tuikun ja partyliten tuikkivan eroista ja sanoin sitte, että kun tuikkivat eivät pala niin kuumalla liekillä ni kaverilla oli just siinä molempia palamassa niin näytti, että "jaa siitäköhän tämä ero johtuu sitte" partyliten tuikkiva paloi kitumalla kupissa, kun taas tavallinen täydellä liekillä...[/QUOTE]
Tosiasiahan on, että se liekki on kyllä ihan yhtä kuuma kummassakin.
Parafiini vaan nesteytyy jo 60 asteessa, kun steariini vaatii 72 astetta.
Ja noissa lämpötiloissa on ihan sama, kumpaa kaadat päällesi, palovamma on varma.
Tosin, parafiini lähtee vaatteesta kuudenkympin pesussa pois, steariini ei välttämättä lähde.

[QUOTE="vieras";24988763]Esittelijä sanoi ettei sovi, kippo voi haljeta liiasta kuumuudesta.[/QUOTE]

Ai esittelijä sanoi. Minä sanon, että olen polttanut niissä normituikkuja jo vuosia ja hyvin menee. Mitään kynttiläähän ei jätetä valvomatta.

Yhteistyössä