Uskaltaako / voiko raskaana mennä kiinalaiseen ravintolaan syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei hyvänen aika :o

:D

Samoilla linjoilla. Missähän tynnyrissä ap on oikein kasvanut, jos ei edes kiinalaisessa ole koskaan käynyt.

Mitähän sitä oikein uskaltaa syödä raskaana ollessaan...Ei varmaan muuta kuin perunaa ja ruisleipää.

En minä voinut syödä ruisleipää. :x

Mutta ainakin se on periaatteessa turvallista...
Ainakin, jos ruis on kasvatettu omassa pellossa ja leipä itse tehtyä ; )
Ettei vaan menisi liian eksoottiseksi ja vaaralliseksi ruokailu.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Kiinalaisessa kannattaa sanoa kiinalaiselle henkilökunnalle "Ni hao!" ja saa extrahyvää palvelua osakseen. Luottakaa minuun.

jaahas, ja mitähän haistattelua tuo sitten on?

Eiks tuo ni hao tarkoita jotta päivää? Varma en kyllä oo, mut näin muistelen.

Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Kiinalaisessa kannattaa sanoa kiinalaiselle henkilökunnalle "Ni hao!" ja saa extrahyvää palvelua osakseen. Luottakaa minuun.

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:

Juuri näin.

Minähän kehotin luottamaan itseeni... ni hao pitää sanoa laskevassa toonissa, mutta se ei tuota suomalaisille vaikeuksia, sillä emme juuri muuta toonia käytäkään puheessamme.

Ni haoa en ehkä sanoisi, vaikka se aika viaton "hyvää päivää" onkin, koska meilläpäin kiinalaisen pitäjät ovat useasti esimerkiksi korealaisia. :)

Kiinalainen ruoka on hyvää ja eiköhän sitä ihan uskalla syödä! :)

En söis raskaana kiinalaisessa ravintolassa, koska niissä käytetään reilusti natriumglutamaattia(aromivahvennetta) jota ei saa/suositella lapsille syötäväksi. Aiheuttaa erilaisia oireita myös herkemmille aikuisillekin. Tsekkaa wikipediasta.

Mä olin raskausaikana töissä kinkki/thai ravintolassa ja söin melkein joka kerta töissä ollessani niitä ruokia, eli useamman kerran viikossa. Kyseisessä paikassa ei käytetä arominvahventeita ja kaikki raaka-aineet aina ihan tuoreita.

[QUOTE="mee";23022144]Mä olin raskausaikana töissä kinkki/thai ravintolassa ja söin melkein joka kerta töissä ollessani niitä ruokia, eli useamman kerran viikossa. Kyseisessä paikassa ei käytetä arominvahventeita ja kaikki raaka-aineet aina ihan tuoreita.[/QUOTE]

Mistä saa kiinalaista ilman natriumglutamaattia? Maistuis mullekin!

Yhteistyössä