Uskaltaako yksityiselle lähteä vuokralle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minninen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minninen"

Vieras
Meidän tarina on se että asumme kaupungin vuokra-asunnossa mutta haluamme muuttaa tästä pois kun asunto on epätyydyttävä ja naapurit häiritseviä.. joka tapauksessa, löysin yhden täydellisen asunnon mutta yksityinen ihminen vuokraa sitä. Uskaltaako yksityiselle lähteä vuokralaiseksi? Mulla sellainen kuva jostain et asuminen epävarmaa ja voi potkasta ulos kämpästä jos sattuu myymään sen eteenpäin tai jotain..

Mä en ole muilla vuokralla ollutkaan. 13 vuotta vuokralla, viides asunto nyt menossa, eikä ikinä mitään ongelmia vuokranantajien kanssa.

Ei tässä mun mielestä ole mitään epävarmaa. Hommat toimii.

En oo koskaan ollut muulla ku yksityisellä vuokralla. Kaupungin kämppiin taitaa olla niin pitkät jonot ja muutenkin sijainnit ovat vähän... huonohkot.
Eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut. Ei ole käynyt mielessäkään että voisi olla yhtään sen erikoisempia ongelmia kuin mitä kaupunginkaan kanssa .

On siinä ihan samalla lailla irtisanomisajat, vaikka myisikin. Ja voi myydä sen sijoitusasunnoksi, missä on valmiit vuokralaiset. Kannattaa kysyä asuntoa katsellessa, että kuinka pitkäksi aikaa sitä on tarkoitus vuokrata eli onko suunnitelmia luopua siitä.

Se on vähän tuuripeliä. Hyvällä tuurilla saatte asua asunnossa pitkään, ja useammin tilanne on näin. Oman tuttavapiirin perusteella sanoisin, että yleensä pitkäaikaisen vuokralaisen poismuutto saa vuokranantajan myymään asunnon pois... mutta varmasti toisenlaisiakin tapauksia löytyy.

Jos nykyinen asunto on epämiellyttävä, ja uuteen asuntoon olisi varmasti varaa, niin itse en pitäisi yksityistä vuokranantajaa ongelmana. Välillä pitää uskaltaa, varsinkin jos kohdeasunto on "täydellinen".

Jotku vuokranantajat ovat kusipäisiä huijareita, ottavat parin kuukauden vuokratakuun ja kun muutat pois niin pitävät rahan itsellään ja keksivät että olet sotkenut tai rikkonut asuntoa ja raha menee korjauskuluihin ja siivoamiseen.

Jotku vuokranantajat ovat kusipäisiä huijareita, ottavat parin kuukauden vuokratakuun ja kun muutat pois niin pitävät rahan itsellään ja keksivät että olet sotkenut tai rikkonut asuntoa ja raha menee korjauskuluihin ja siivoamiseen.

Myös vuokralainen voi olla sen verran fiksu, että ottaa kuvat asunnosta ennen muuttoa sisään ja muuttaessaan ulos.. Siinä on vuokranantajan paha pitää rahoja itsellään kun on todisteet asunnon kunnosta.

Ja jos rahat talletetaan vuokravakuustilille, ei va. voi niitä sieltä ilman vuokralaisen läsnäoloa/lupaa nostaa.

Kukaan kai ei ole niin pölvästi, että käteistä vuokranantajalle antaisi :D