Uskaltaakohan tässä mennä röntgeniin? Menkat 3 päivää myöhässä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tänään siis olisi aika, jalkaa kuvataan. Ja menkat myöhässä tuon 3 päivää. Tein tuossa testin, testiviiva oli vahva, toinen ihan himmeä (siis tosi himmeä), että aattelisin, että on vain viivan paikka. Aina ennemmin on tullut tosi selkeä, kun raskaana.
Oireita on, että voisin kuvitella menkkojen alkavan, ei tosin mitään vuotoja tms.

Aattelin, että varmuuden varalta siirrän aikaa, mutta.. Kun meidän terv.keskukseen ei saa langan päähän ketään!! Jankutetaan vain, että olet jonossa ja soitetaan joskus tämän päivän aikana takaisin, mutta eipä ole kuin pari tuntia aikaa. Pitää sitten kai vaan mennä, ettei tule sakkomaksua tuosta.

Niin eikö yleensä kaikki tuollaiset ajat täydy muutenkin perua väh. edellisenä päivänä? Että joudut varmaan muutenkin menemään. Ei 3 päivää myöhässä vielä suurella todennäköisyydellä tarkoita mitään.

[QUOTE="vieras";28222647]Niin eikö yleensä kaikki tuollaiset ajat täydy muutenkin perua väh. edellisenä päivänä? Että joudut varmaan muutenkin menemään. Ei 3 päivää myöhässä vielä suurella todennäköisyydellä tarkoita mitään.[/QUOTE]

Niinhän yleensä varmaan tarvitsee perua edellisenä päivänä, mutta kyllähän yllättäviä tilanteitakin tulee eteen ja sairastumisia esim. mahatauti samana päivänä, niin perumisen pitää olla mahdollista.
Minulla on ollut nyt viimeisen vuoden niin, että menkat alkaneet 28-30. Nyt iahn kiusallaan ylittäneet tuon, että saa tätäkin pähkäillä.
Olin jo tuossa viikko sitten lapsen kanssa isotoopisessa kuvauksessa (joihin ei suositella raskaana olevia mukaan), joten jos raskaana olisin, niin tulisi ikävästi just tähän alkio vaiheeseen 2x säteilyä..

Mulla ei työterveyslääkäri suostunut kirjoittamaan lähetettä röntgeniin ihan sillä perusteella että raskaus oli mahdollinen. Eli menkat ei olleet edes myöhässä tms mutta silti piti riskejä liian suurena.

Mä voisin mennä paikalle, mutta sanoisin siinä, etten saanut aikaa peruttua, mutta epäilen olevani raskaana. En siis antaisi ottaa sitä röntgeniä kuitenkaan.

MEIDÄN KUOPUS ON TOLLANEN HAALEA, MELKEIN OLEMATON testiviiva. Siis vielä muutama päivä senkin jälkeen, kun menkat oli myöhässä, näkyi testissä hyvin haaleana, melkein olemattomana viivana.

Jos kohtu olisi kuvauskentässä, niin en suosittelisi menemään, mutta jalka... Kerro röntgenhoitajalle, että saatat olla raskaana, niin hän joko jättää kuvauksen kokonaan väliin tai kasaa päällesi niin paljon lyijykumiessuja, että kvantinpuolikastakaan ei kentästä pääse kohtuusi.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Mä menisin, menin röntgeniin jopa silloin kun ihan selkeästi olin raskaana. Sain sellaisen lyijyessun mahan päälle joka suojasi mahaa. Mulla kuvattiin silloin tosin hampaita. Ja on muuten ihan terve 1v tyttö tuossa touhuamassa vieressä.

Minulla siis kyseessä polven kuvaus. Päätin, että menen tuonne ja kerron tietysti tilanteen. Yritän luottaa sitten röntgenhoitajan ammattitaitoon tässä asiassa, että mitä päättääkin.
Ei tuolta tk.sta ole tullut takaisin soittoa ja pakko lähteä vajaan tunnin päästä, että ehdin tuonne.

joo kerro että et ole varma raskaudesta. hoitaja katsoo kuvataanko ja laitetaan lyijyessut päälle (mahdollinen sikiö ei saa mitään säteitä) vai siirretäänkö aikaa. no problem.

Mä menisin, menin röntgeniin jopa silloin kun ihan selkeästi olin raskaana. Sain sellaisen lyijyessun mahan päälle joka suojasi mahaa. Mulla kuvattiin silloin tosin hampaita. Ja on muuten ihan terve 1v tyttö tuossa touhuamassa vieressä.

Oon minäkin ollut yhdessä raskaudessa rv16 hammasröngenissä. Lääkäri ei suositellut (siis terv.keskus lääkäri), mutta hammaslääkäri sanoi, että pakko mikä pakko. Lapsi ihan treve siis.

Mutta kun nyt kyse näin alkuvaiheesta, siis jos nyt edes raskaana olisinkaan.