uskaltaisitko hankkia kolmannen lapsen näillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heippali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heippali

Vieras
Tulomme ovat pienet, koska olemme molemmat ulosotossa vielä muutaman vuoden. Meile jää rahaa laskujen ja vuokranmaksun jälkeen n. 1200e kuussa ruokaan ja vaatteisiin, huvituksiin yms. Ruokaan menee tuosta 500e. tullaan nyt ihan kivasti toimeen vaikka pieniä summiahan nuo ovat, on kuitenkin varaa ostella vaatteita, käydä leffassa ja ulkona syömässä yms. Varaa ei ole ulkomailla käydä kylläkään tai ostella design sisustusta. jos kolmas lapsi tulisi niin tulot nousisivat vain 130e, eikös se ole lapsilisä kolmannesta? Kaksi ekaa lasta ovat 7v ja 9v ja jos parin vuyoden päästä saisimme vielä yhden niin olisivat juuri siinä iässä, että kulutus alkaa kasvaa, esiteini-iässä vanhempi. Eli uskaltaako vaiko eikö vaiko vasta sitten kun ollaan ulosotosta päästy? Silloin tosin olen jo lähemmäs 40v.

juu, en missään nimessä tekisi kolmatta, meillä jää yhden lapsen kanssa vuokran ja laskujen jälkeen käteen about 300e, 1200e kolmen lapsen kanssa, on AIVAN liian vähän rahaa.

Sitä juuri pelkään,. että ei ole varaa. Millaisilla tuloilla uskaltaa tehdä?
Sitä en osaa sanoa...eniten mua mietityttäisi tuo ulosotto. Kun ei voi kompensoida tilannetta ylitöillä tai kakkosduunillakaan.

Meille on tulossa kolmas muksu, isommat on 6½ v ja 8½ v kun vauva syntyy. Olen opiskellut viimeiset 3 v ja sitä ennen olin kotiäitinä, eli en voi kehua suurilla tuloilla tai säästöillä. Mutta lasken sen varaan, että kun sekä minä että mies ollaan töissä niin rahat riittää kyllä - kun mitään ei kerran mene ulosottoon. Ollaanhan me pärjätty vain yhden työssäkäyvän turvinkin. Tarvittaessa mies tekisi ekstraa toisessa työpaikassaan, kuten tekee nytkin.

Toisaalta taas vauva ei kamalasti kuluta, ja teidän ulosottokin loppuu joskus...mutta nuoremmiksi ette enää tule. Ehkä siis sittenkin päättäisin tunteella, enkä järjellä :)

Elikkä kun tuo yhden lapsilisä tulisi vielä mukaan tuloihin niin sitten saisimme rahaa yhteensä käteen vuokran ja laskujen jälkeen 1300-1400e. lisättäköön että asumistuki meillä nousisi sitten jonkin verran niin saataisiin ehkä 1400e käteen kuussa. Miehen ulosotto kestää vielä kolmisen vuotta, elikkä jos vauva tulisi parin vuoden päästä niin vuosi menisi sitten siitä niin että käteen vuokran ja laskujen jälkeen 1400e kuussa ruokaan ja vaatteiisin.

En tekisi iänkään puolesta. Itselläni jää pienituloisena käteen nykyään rapiat 3000 euroa ja ei pärjätä sillä. perheessä minä ja 4 lasta. Siis tuosta summasta maksan kaikki laskut, menot. Yksistään vuokra 900 euroa joka on paljon tuloista

No aika harvalla jää käteen noin paljon rahaa kuin ap:lla laskujen ja vuokran jälkeen. Mun mielestä ei oo mitään estettä tehdä kolmatta lasta, se on kiinni paljon kulutustottumuksista että mihin kaikkeen tuo raha riittää.

Riippuu ihan teistä, miten haluatte elää. Jos ei haittaa ostaa kirppareilta, tai ettei ole varaa harrastaa mitä vain, tai matkustella niin ei kai siinä sitten mitään "väärää" ole tehdä enempää lapsia.

Jos taas haluaa ison talon ja kaikille lapsille omat huoneet, ulkomaanmatkoja, trendikkäitä vaatteita ja kalliita harrastuksia niin kannattaa tyytyä vähempään määrään lapsia...Tai hommata itselle kovemmat tulot (tai rikas mies)

[QUOTE="vieras";25302693]Luultavasti teillä köyhillä ei ole niin erinomaisia geenejä, että niitä alunperinkään olis kannattanut monistaa.[/QUOTE]

Mutku meidän yhteiskunta suosii vain white trashin lisääntymistä.

Voi hyvä luoja mitä idiootteja täällä on paikalla!!!!
Miten ihmeessä joku kehtaa sanoa että ei jää rahaa jos on kolme lasta???? Lapsilisästä tulee lisää rahaa, asumistuki nousee jos sellaista saa (jos ei saa niin sitten saa) ym. Itse elätän itseni ja 3 lasta 1700 eurolla kuussa sisältäen vuokrat ruuat, vaatteet ym. ym. ja hemmetin hyvin ollaan pärjätty. Jopa joulupukkikin pystyi olemaan melko antelias.
Eli KYLLÄ VAAN USKALTAA SEN KOLMANNEN TEHDÄ!!!!
Itsekin mietin ja pelkäsin että miten ne rahat riittää kun kolmas tuli, mutta mitään ongelmia ei ole rahan suhteen ollut!

Niin tosiaan suojaosuus nousee molemmilla noin 200e kuussa eli kyllähän siitä sitten tulee enemmän rahaa kuin tuo 1400. Ehkä sitä sitten uskaltaisi, mutta ei ennen kuin parin vuoden päästä vasta. On sitten aikaa säästää tässä parisen vuotta vauvaa varten, vaunuihin yms. Ja joku puhui ettei ole varaa harrastaa tai matkustella, ei olekaan varaa matkustella mutta harrastuksiin on. Ei kyllä ratsastukseen ja jääkiekkoon, mutta ihan mukaviin kumminkin:D

No vaunuihin ja tarvikkeisiin ei tarvitse säästellä, kun niitä saa ihan pilkkahinnalla ja puoli-ilmaiseksi. Kolmatta lasta ei enää tarvitse "harrastaa", vaan tehdä vaan käytännöllisesti asiat.

Ei lasten hankkimisessa mietitä rahaa! Raha ei liity lasten hankkimiseen millään tasolla. Jos minä haluisin lapsen en välittäisi vaikka olisimme molemmat työttömiä ja sossun luukulla. Rakkaus ratkaisee asian. Suomessa kukaan ei jää ilman rahaa! Ja jos kaikkien laskujen jälkeen jää käteen 1200e niin sehän on hyvin! Ellei sitten halua elää pröystäillen.
Pointtini oli siinä että ei lasta hankita raha mielessä. Vaan rakkaus ja se että haluaako OIKEASTI lapsen.

lisäys edelliseen, että ihan oikeastiko sä kysyt tällaista netissä? Kyllä sä hitto vie ite päätät tuleeko teille kolmas lapsi, ei ventovieraat ihmiset!!

Yhteistyössä