Uskaltaisitko vielä tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Broilerin rintaleikettä, jossa viimeinen käyttöpäivä 30.3. Broilerit ostettu kaupasta 28.3. ja laitettu heti pakkaseen. Otin ne toissapäivänä sulamaan, mutta en kerennytkään tekemään. Nyt ne vielä jääkaapissa. Uskaltaisitko tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
itse en uskaltaisi ! Viimeinen käyttöpäivä on ehdottoman tarkka parasta ennen on sit eri juttu. Olen kokki ja näitä asioita aikoinaan opiskeluaikoina painotettiin.

mutta jos on pakkasessa, niin eikös se ns. pidennä käyttöaikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miukku:
itse en uskaltaisi ! Viimeinen käyttöpäivä on ehdottoman tarkka parasta ennen on sit eri juttu. Olen kokki ja näitä asioita aikoinaan opiskeluaikoina painotettiin.

mutta jos on pakkasessa, niin eikös se ns. pidennä käyttöaikaa?

No jos se on pakkasessa ollut niin asia ihan eri. Mä olen aina syönyt pakastettu lihaa jossa käyttöpäivä mennyt ja tässä vielki oon ;) Tietty jos sä pakastat sen ENNEN ku käyttöpäivä on mennyt eikä sitten jo kun tuote vanhentunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta se ei haittaa että on ollut pari päivää jääkaapissa sulana, vaikka käyttöpäivä mennyt jo? Vaikka ollutkin pakkasessa?

Mulle on köksähommissa opetettu että pakastettu tuote pitäis aika pikaseen käyttä, max 1 päivä jos kotona itelle tekee. En kyllä enää käyttäis.

Kuinka kauan liha säilyy pakkasessa? Voiko käyttää esimerkiksi puoli vuotta pakkasessa ollutta jauhelihaa?

Itse en käyttäisi jos pari päivää oli jääkaapissa sulana. Käytän heti kun otan pakkasesta.

Yhteistyössä