Uskaltaisitteko lähteä ulkomaille rv 35?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii...

Vieras
Raskaus on edennyt ihan normaalisti, 21 viikolla viimeksi tehty sisätutkimus ja paikat oli tiukasti kiinni. Ennakoivia supistuksia kyllä on, mutta niin oli ekassa raskaudessakin ja esikoinen syntyi vasta 41+3.
Tukholmaan olisi tarkoitus suunnata hotellimatkalle.
Eniten mietityttää tuo autossa istuminen, jos selkää alkaa särkeä tai supistella enemmän :/

Millä sä sinne edes olisit menossa? Lentokoneeseen ei taida enää tuossa vaiheessa päästä. Laivassa en haluaisi synnyttää ilman mitään apua ja mahdollisuutta päästä nopeasti sairaalaan, jos tulee ongelmia.

Jos taas olet maitse menossa oletettavasti Suomen puolelta saakka, niin ei kyllä huvittaisi tuossa vaiheessa istua noin pitkää automatkaa.

Lentokoneeseen en ehkä menisi, mutta kyllä minä paatilla Ruotsiin menisin! :) Menin Viroonkin vielä myöhäisemmässä vaiheessa kuin sinä. :) Jos synnytys käynnistyisi paatilla, niin sinne saa oikeasti helikopterin tooooooooooosi pikaiseen. Siitä tuli juuri joku juttu telkkarissa. Ei mennyt montaa minuuttia. :)

Minä en ole koskaan ollut vielä raskaana, mutta tuntuisi jotenkin pelottavalta lähteä noin myöhäisillä viikoilla. Itse olen syntynyt 3 viikkoa ennen laskettua aikaa enkä mielellään kovin lähellä la:ta enää matkustelisi. Jotenkin turvallisempi ajatus olla kotona, kun tietäisi, että jos synnytys alkaa niin helposti pääsee sairaalaan. Onhan siellä ulkomaillakin sairaaloita, mutta kaikin puolin vaivalloisempaa kuin tutussa ympäristössä.

Uskaltaisin. Esikoista odottaessa olin risteilyllä muistaakseni rv 39.

Riskinsä siinä tietysti on. Jos synnytys alkaa laivassa, niin voi tulla kallis paukku helikopterikyydistä (kuulemma). Matkavakuutuskaan ei korvaa synnytystä, mutta korvaa kyllä äidin ja vauvan hoidon synnytyksen jälkeen - näin ainakin se vakuutus joka mulla oli.

Mullakin kaksi ekaa syntyneet lasketunajan tienoilla, mutta kolmas päättikin syntyä kolme viikkoa etuajassa. Eli en kyllä lähtis, kun ei voi koskaan olla varma. Aika nihkeetä synnytellä jossain laivassa, etenkin jos synnytyksessä tulee ongelmia.

Niin siis meiltä on Helsinkiin joku 350km ja sitten siitä laivalla Tukholmaan.
Oli tarkoitus lähteä jo aiemmin, mutta ei vaan saatu yhteisiä vapaapäiviä miehen kanssa ennen äitiysloman alkamista.
Todellakin lähtisin mielelläni, jos voisin olla satavarma ettei synnytys käynnisty.

En. Esikoinen syntyi rv 35+5 ilman mitään ennakkovaroituksia. Seuraavat ovat syntyneet sitten päälle rv 40, mutta en noin pitkää matkaa en kyllä olisi tuossa vaiheessa heidän kanssaan suostunut istumaan.

Hmm... Esikoisesta taisin olla Suomessa siskon luona rv32-34, eli siis kotimatka Tukholmaan tuolloin rv34. Rv35 alkoikin sitten tulla ongelmia ja rv37+0 lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Silloin päätin etten enää rv30 jälkeen lähde minnekään.

Nyt on kolmas raskaus mennyt hyvin ja taisi olla tuolla rv34-35 paikkeilla kun mies ja tyttö kävivät helsingin risteilyllä ja oman kuntoni puolesta olisin voinut hyvin ajatellä lähteväni mukaan, muut syyt saivat sitten minut jäämään kotiin esikoisen kanssa.

Sisko teki Tanskasta auto/lautta reissun suomeen myöhemmillä viikoilla, olisiko ollut jotain rv36-37 tai vähän ylikin. Ei mitään valittanut, tosin silloin oli isompiakin huolia mielessä. Sen muistan että kotimatkalla kun pysähtyivät Tukholmassa oli olo jonkin aikaa sellainen että mietti jo mahtaako jäädä tänne synnyttämään, kotiin kuitenkin pääsivät turvallisesti ja lapsi syntyi pari viikkoa myöhemmin.

Niin siis meiltä on Helsinkiin joku 350km ja sitten siitä laivalla Tukholmaan.
Oli tarkoitus lähteä jo aiemmin, mutta ei vaan saatu yhteisiä vapaapäiviä miehen kanssa ennen äitiysloman alkamista.
Todellakin lähtisin mielelläni, jos voisin olla satavarma ettei synnytys käynnisty.

Laivalla lähtisin. Ikinähän ei voi tietää, että milloin se synnytys käynnistyy. Ja jos sun pienokainen päättää tulla maailmaan niin apuahan saa sinne laivallekin. Eli mene vaan ja jätä miettiminen vähemmälle.

Yhteistyössä