Uskaltaisitteko ottaa vieraaksi (mahataudista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh

Vieras
Eli meille ois tulossa vieraaksi sukulainen, jonka samassa taloudessa asuvalla perheenjäsenellä on viime yönä ollut oksennustauti. Tämä sukulainen on ollut tosin edellisen kerran sairastuneen kanssa tekemisissä perjantaiaamuna eikä ole sen jälkeen ollut kotona. Ja nyt olisi siis tulossa meille viikonlopuksi, mulla maanantaina tärkeä meno, jota en voi siirtää ja ens viikolla myös lapsen korvien putkitus..

Uskaltaisitteko siis ottaa viikonlopuksi kylään? Mies on sitä mieltä, että uskaltaa, koska sairastunut sanoo saaneensa vaan ruokamyrkytyksen (mistäpä erotat onko ruokamyrkytys vai mahatauti.. ) ja tämä yks sukulainen on matkalla jo, koska ei muka tiennyt asiasta mitään.

Pa*ka!

Näiden syiden vuoksi etenkin tuon putkituksen takia en ottaisi riskiä.

...maanantaina tärkeä meno, jota en voi siirtää ja ens viikolla myös lapsen korvien putkitus..

En ottaisi sillä just nyt on noroa liikkeellä. Sen voi tartuttaa toiselle vaikka itsellä ei olisikaan oireita ja se tarttuu vielä pitkään sairastamisen jälkeenkin.
Peruisin vierailun en riskeeraisi lapsen korvienputkitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja argh:
Eli meille ois tulossa vieraaksi sukulainen, jonka samassa taloudessa asuvalla perheenjäsenellä on viime yönä ollut oksennustauti. Tämä sukulainen on ollut tosin edellisen kerran sairastuneen kanssa tekemisissä perjantaiaamuna eikä ole sen jälkeen ollut kotona. Ja nyt olisi siis tulossa meille viikonlopuksi, mulla maanantaina tärkeä meno, jota en voi siirtää ja ens viikolla myös lapsen korvien putkitus..

Uskaltaisitteko siis ottaa viikonlopuksi kylään? Mies on sitä mieltä, että uskaltaa, koska sairastunut sanoo saaneensa vaan ruokamyrkytyksen (mistäpä erotat onko ruokamyrkytys vai mahatauti.. ) ja tämä yks sukulainen on matkalla jo, koska ei muka tiennyt asiasta mitään.

Pa*ka!

Tämän syyn takia varmaan uskaltaisin, muuten en.

MUOKS. Eikun ei! Nyt on lauantai! Eli eilen eikä viikko sitten, en ottais en.
:ashamed:

Vatsatauti voi tarttua jo 1-3 vrk ennen oireiden alkamista eli hyvinkin mahdollista että sukulaisesi on myös saanut tartunnan.

Kinkkinen tilanne. Itse en varmaankaan päästäisi kylään.

Mies sanoo että tämä sukulainen on nyt tulossa jo, ei aio enää kääntyä takaisin. Mun pitää sitten varmaan mennä vaan omille sukulaisille, koskavierailua ei kuulemma peruta ja ketään muuta ei kiinnosta. Hienoo..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Se tulee myös kaupan kassajonosta ja ihan mistä vaan. Ethän myöskään poistu kotooltasi?

Otatko sä kaupan kassajonosta ihmisiä kotiisi viikonlopuksi?

En, mutta pöpöt leviää siellä mahtavasti. Myös kaikki erilaiset nappulat on oikeita pöpöpesiä.
Muista pysyä kotona ovet ja ikkunat teipattuna kiinni :headwall:

Se tulee myös kaupan kassajonosta ja ihan mistä vaan. Ethän myöskään poistu kotooltasi?

En, mutta pöpöt leviää siellä mahtavasti. Myös kaikki erilaiset nappulat on oikeita pöpöpesiä.

Hah, on kuule vähän eri asia. Mä en pelkää pöpöjä, mut en tajua miksi niitä tauteja tahallaan pitäisi tuoda toisille.

On se vähän eri asia ottaa joku kotiin viikonlopuksi kun käydä kaupassa ja pestä kädet sen jälkeen... Mä en tajuu näitä "älä sitten poistu koskaan kotoasi" viestejä. Todennäköisyys saada tauti kun olet ihmisen kanssa esim 2 päivää putkeen on pikkasen suurempi...

Mies sanoo että tämä sukulainen on nyt tulossa jo, ei aio enää kääntyä takaisin. Mun pitää sitten varmaan mennä vaan omille sukulaisille, koskavierailua ei kuulemma peruta ja ketään muuta ei kiinnosta. Hienoo..

No toi ei kyllä valitettavasti auta mitään. Vieras levittää pöpöä teidän talossa koskemalla tavaroihin ym. ja jos jos muut perheenjäsenesi sairastuu, niin heiltä saat sitten luultavasti taudin itsekin.

Toivotaan, ettei tämä vieras kanna tautia.

Eikun kyläillä sairastuneena ja ottaa vastaan vieraita perheestä, jossa on vatsatautia eihän se tartu... eilen oksennettiin tänään kylässä tyyliin.

On taas toisilla pettämätön logiikka. Kaupassakäynti ja käsien pesu sen jälkeen on todella sama asia kuin elää pöpöpesän kanssa viikonloppu saman katon alla.
En todellakaan ottaisi moista riskiä putkituksen takia.

En ottaisi kylään missään nimessä ja vastuuton ihminen, jos väkisin tunkee kun lapsella korvie putkituskin edessä.

Ja ei ole saataa soikoon millään tavalla verrannollista käydä kaupassa ja ottaa mahdollinen tartuttaja kotiin yöksi. Ei niin mitään verrattavaa.

Yhteistyössä