A
Anne
Vieras
Takana kaksi vakavaa raskausmyrkytystä, ja niistä piinalliset ja pitkät oksitosiini käynnistykset. Toinen syntyi sektiolla ja toinen alakautta (sai sitten 4 pistettä )Käynnistykset aloitettiin täysin epäkypsästä tilanteesta oksitosiinilla kun minulle ei voida muuta käyttää. Jo raskausmyrkytyksen vuoksi olin todella huonossa kunnossa kun synnytys käynnistettiin. Olin siis muutaman päivän oksennellut ja kärsinyt hirvittävästä päänsärystä ja tämän jälkeen piti kestää vielä 12 tunnin käynnistys. Ensimmäinen päätyi sektioon tuon käynnistyksen jälkeen ja toista sitkeästi jatkettiin vaikka kätilöt sanoivat lääkärille että tämä on epäinhimillistä. Sain epiduraalin joka meni väärään paikkaan ja puudutti toisen jalan niin että se meni aivan tiedottomaksi, kivut siis säilyivät toisella puolella kuitenkin. Jo sitä ennenkin jatkuva monen tunnin makaaminen oli vaikeaa kun ei pystynyt edes kääntymään kaikkien letkujen takia ja siihen vielä aivan tiedoton toinen puoli. Vauva kuitenkin syntyi alakautta, jouduttiin molemmat tehohoitoon. Synnytystä sinällään en pidä pahana, pelkään vaan että olen taas seuraavalla kerralla samassa tilanteessa letkuissa ja piuhoissa, täysin avuttomana.
Mitkä mahtaa olla mahdollisuuteni seuraavassa raskaudessa....haluaisin kokea normaalin synnytyksen normaaleine supistuksineen, mutta tuntuu että se ei minulta onnistu. Nyt vaan mietin että saankohan sektion jotta en tuota käynnistystä niin huonossa kunnossa joudu enää kokemaan. Toki jos synnytys lähtisi käynnistymään itsellään olisin enemmän kuin onnelinen....pelkään vaan tuota raskausmyrkytystä ja käynnistystä niin hirveästi.....
Mitkä mahtaa olla mahdollisuuteni seuraavassa raskaudessa....haluaisin kokea normaalin synnytyksen normaaleine supistuksineen, mutta tuntuu että se ei minulta onnistu. Nyt vaan mietin että saankohan sektion jotta en tuota käynnistystä niin huonossa kunnossa joudu enää kokemaan. Toki jos synnytys lähtisi käynnistymään itsellään olisin enemmän kuin onnelinen....pelkään vaan tuota raskausmyrkytystä ja käynnistystä niin hirveästi.....