Usko horjuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävaan

Vieras
Minulla on menossa nyt joku heikon uskon kausi. Miten saisin rauhan. Olen rukoillut ja pyytänyt anteeksi syntejä, puhunut papille ja henkilölle, jota kohtaan toimin väärin. hän on antanut anteeksi ja meillä on hyvät välit. Tiedän, ettei usko ole tunteista kiinni, mutta silti. ympärillläni olevat ei-uskvaiset eivät voi ymmärtää näitä juttuja, enkä heille siksi ole mitään sanonutkaan. Kellään rukousta tai raamatunkohtaa tähän tuntemukseen. En nyt oikeen saa oteta siitäkään (Raamatusta siis), en löydä mitään.

Sinun sielusi etsii oikeaa uskoa. Kehottaisin sinua kääntymään lähimmän paikkakunna vanhoillislestadiolaisten puoleen. Ehkä heidän joukostaan saat rauhan sielullesi ja mielellesi. Tärkeimpänä asiana uskomisessa on uskoa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä sekä yrittää elää uskon mukaisesti syntiä välttäen.

tiedän tunteen. minäkin useimmiten syytän itseäni pitkään enkä oikein osaa antaa itselleni anteeksi... silloin usein vain koitan rukoilla että jeesus vapauttaa mut niistä tunnoista... ja minusta se on jotenkin lohduttava se "jeesus ja syntinen nainen": mene äläkä enää syntiä tee... ja jos puhuisit nyt jumalan kans ja sanoisit että voi miten mä silleen tein, niin jumala kysyis että ai mitä olet tehnyt?? ei jumala sitä enää muista koska Hän on antanut anteeksi niin sitä ei enää ole!! jumala katsoo meihin ihmisiin jeesuksen golgatan työn kautta!!

sit siellä psalmeissakin on niin lohduttavia sanoja (nyt ei oo raamattua saatavilla mut koitan muistella): niin kaukana kuin itä on lännestä, niin kauas hän siirtää meidän syntimme ja NIIN KORKEA KUIN TAIVAS ON MAASTA, NIIN SUURI ON HÄNEN ARMONSA MEITÄ KOHTAAN! Eiks oo valtavaa!! ja että jumala on lähellä niitä joilla on särjetty sydän ja murtunut mieli.

mua lohduttaa joskus sekin kun miettii miten opetuslapsetkin ja muut jumalanmiehet ja -naiset tunaroivat, mutta silti jumala käytti ja rakasti heitä.

kunpa osaisin sua jotenkin lohduttaa, mutta lupaan että rukoilen nyt puolestasi!

voin vain vastata sinulle tallaisen lauseen: parempi heikkona vahvalla pohjalla kuin vahvana heikolla.armo on juuri sita etta kun meilla ei ole omia ansioita Jumalan eteen tuotavaksi, Han silti hyvaksyy meidat sellaisina heikkoina kuin olemme,Jumalalle riittaa etta tahdot roikkua Hanessa kiinni, ei sinun tarvitse ansaita Hanen rakkauttaan.rukoilen johdatusta elamaasi.

http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2008-07-13
Näistä mä olen usein saanut lohdutusta.
Niinhän se on se usko ei niistä tunteista riipu, mutta joskus kaipaa rohkaisua.

Alkuperäinen kirjoittaja minävaan:
Minulla on menossa nyt joku heikon uskon kausi. Miten saisin rauhan. Olen rukoillut ja pyytänyt anteeksi syntejä, puhunut papille ja henkilölle, jota kohtaan toimin väärin. hän on antanut anteeksi ja meillä on hyvät välit. Tiedän, ettei usko ole tunteista kiinni, mutta silti. ympärillläni olevat ei-uskvaiset eivät voi ymmärtää näitä juttuja, enkä heille siksi ole mitään sanonutkaan. Kellään rukousta tai raamatunkohtaa tähän tuntemukseen. En nyt oikeen saa oteta siitäkään (Raamatusta siis), en löydä mitään.

on, hetkonen, esim. (ulkomuistist..) ei mikään, ei kuolema, ei elämä, ei syvyys, ei korkeus...voi erottaa minua rakkaudesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, muistaako joku..mä katson...odota hetki;), mut tässä näin ensi alkuun;)

Alkuperäinen kirjoittaja usk:
Alkuperäinen kirjoittaja minävaan:

on, hetkonen, esim. (ulkomuistist..) ei mikään, ei kuolema, ei elämä, ei syvyys, ei korkeus...voi erottaa minua rakkaudesta, joka on Jeesuksessa Kristuksessa, muistaako joku..mä katson...odota hetki;), mut tässä näin ensi alkuun;)

siis room. 8:), siunausta sulle!

Sinun käsiisi, Isäni,
lasken nämä hetket -
kipeät, risaiset, ylitsepääsemättömät hetket -
taistellessani mielialojeni, tunteitteni, pelkojeni,
pettymysteni, surujeni taistelutantereella,
nääntyneenä ja uupuneena.

Sinä annat toivon säteiden virrata lempeinä,
armahtavina harmaisiin, pimeisiin päiviini.
Sinä parannat haavani,
kokoat sirpaleeni hellästi käsiisi
ja luot uutta särkyneestä.
Sinä annat luottamuksen levon,
ikuisen, uskollisen rakkautesi läsnäolossa.
Kaikkina, kaikenlaisina päivinä saan kääriytyä lupaukseen:
"sinua kannattavat ikuiset käsivarret".

Täällä kyyneleet valuu.
Kiitos tästä ketjusta! ja tyyris tyllerölle ihanasta rukouksesta! Sain voimaa ja uskoa mäkin tässä surkeassa olossa.
Kyllä jeesus johdattaa kun vaan luottaa kaiken hänen käsiinsä. =)

Minä tulin kanssa vielä kiittämään. Vaikka tiesinkin nuo asiat, täytyi ne nyt kuulla (lukea) jostakin, jonkun toisen sanomina. Ja kiitos kun otitte asian vakavasti. Vähän pelkäsin mitä komenttia tulee. Nyt taas vähän aikaa ainakin tunnen, että m inua kannatellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mäkin:
Täällä kyyneleet valuu.
Kiitos tästä ketjusta! ja tyyris tyllerölle ihanasta rukouksesta! Sain voimaa ja uskoa mäkin tässä surkeassa olossa.

Ollos hyvä vaan. Ja lisäksi pyydä vielä itse arkkienkeli Mikaelilta valoa suojaamaan elämääsi.

Täällä kyyneleet valuu.

Näin, on. Oot Jumalalle tosi rakas, ja armosta olemme pelastetut, emme tekojemme kautta. Ja tosiaan tunteet tulee ja menee. Jumalan tarkoitus on, että seisoisimme sillä tukevalla Kristus-kalliolla, joka ei horju, edes rankimmissakaan epäilyissä tai koetuksissa. ja se kallio rakentuu juuri näissä koetuksissa...ääh, ymmärrätkö pointin, liian väsy. Mutta siunausta edelleen:)!

Ymmärrän! Kiitos ja samoin siunausta sinulle, ja kaikille teille muillekin!
Oikeasti, on se ihanaa kun tuntee oikein miten vahivistuu ja usko ja luottamus tuntuu olevan vakaampia taas.

Haluan pyytää vielä tässä ketjussa että Jeesus antaisi valoa tähän elämään, meidän perheen väsymykseen ja ongelmiin. Pyydän että tämä iso ongelma ratkeaisi, ja että saisin uuden alun ja mahdollisuuden korjata vanhan.
Ja myös valoa ja jaksamista teille muillekin jotka sitä etsitte!

Oikeasti, on se ihanaa kun tuntee oikein miten vahivistuu ja usko ja luottamus tuntuu olevan vakaampia taas.

Haluan pyytää vielä tässä ketjussa että Jeesus antaisi valoa tähän elämään, meidän perheen väsymykseen ja ongelmiin. Pyydän että tämä iso ongelma ratkeaisi, ja että saisin uuden alun ja mahdollisuuden korjata vanhan.

Kiitos sullekin. Nuo sinun rukouspyyntösi oli kuin minun suustani;). muistetaan toisiamme ja perheitämme rukouksin.

Edelleen kehoitan kääntymään Mikaelin puoleen. Hän auttaa.

Mahtava arkkienkeli Mikael on rohkeuden, vahvuuden ja suojelemisen enkeli. Hänen kaksoisliekkinsä on Faith, joka nimensä mukaisesti vahvistaa itsetuntoasi tai uskoa itseesi, jotta voisit saavuttaa päämääräsi.

Hän on arkkienkelisoturi, ylipäällikkö ja vakaa johtaja. Hän tuo sinulle aloitekykyä, tahdonvoimaa, tarmoa ja elinvoimaa kulkeaksesi elämänpolkuasi ja saadaksesi tehtäväsi suoritettua helposti ja huoletta. Hän auttaa sinua kehittämään johtamiskykyjäsi ja olemaan tarpeeksi vahva, peräänantamaton ja keskittynyt menestyäksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

Mahtava arkkienkeli Mikael on rohkeuden, vahvuuden ja suojelemisen enkeli. Hänen kaksoisliekkinsä on Faith, joka nimensä mukaisesti vahvistaa itsetuntoasi tai uskoa itseesi, jotta voisit saavuttaa päämääräsi.

Hän on arkkienkelisoturi, ylipäällikkö ja vakaa johtaja. Hän tuo sinulle aloitekykyä, tahdonvoimaa, tarmoa ja elinvoimaa kulkeaksesi elämänpolkuasi ja saadaksesi tehtäväsi suoritettua helposti ja huoletta. Hän auttaa sinua kehittämään johtamiskykyjäsi ja olemaan tarpeeksi vahva, peräänantamaton ja keskittynyt menestyäksesi.

ennemmin kyllä Jeesus auttaa:). Enkelit ovat kuitenkin "vain" palvelevia henkiä, Jumalan luomia olentoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:

ennemmin kyllä Jeesus auttaa:). Enkelit ovat kuitenkin "vain" palvelevia henkiä, Jumalan luomia olentoja.

Mutta heiltä saa apua kun hätä on suuri :) Meillä jokaisella on oma suojelusenkeli, joka välittää tietoa myös muille kun vaan pyytää.

Kiitos sullekin. Nuo sinun rukouspyyntösi oli kuin minun suustani;). muistetaan toisiamme ja perheitämme rukouksin.

Tehdään näin, rukoilen myös teidän puolesta! Voimia sinne ja valoa elämään! =)

Tehdään näin, rukoilen myös teidän puolesta! Voimia sinne ja valoa elämään! =)

kiitos kovasti! halit sulle!

Mä uskon että meillä on suojelusenkeleitä jotka toimii kuten toimii, sitä en tiedä miten.
Mutta uskon ja luotan siihen että kun annan kaiken Jeesuksen käsiin, Hän johdattaa ja sitä kautta myös enkelit meitä suojelee.
Toki voi varmasti enkeleiltäkin pyytää suojelusta, tai niinkuin rukouksessa: Rakas Jeesus siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivillänsä meidät peitä, ethän meitä koskaan heitä.

Haluan silti uskoa siihen että saan Jeesuksen kautta sen avun myös enkeleiltä. =)

Hän antaa enkeleillensä käskyn...
En suoraan mitään enkeliä rukoilemalla saa apua, vaan enkelit lähetetään tarvittaessa apuun.
Mulle voi laitaa yv:tä jos haluaa jutella uskosta, rukoilemisesta ja vastauksista jne.
Siunausta ap:lle ja muillekin.

Usko horjuu välillä täälläkin.Joskus on vaikeita aikoja / kausia ja tuntuu, että on niin maallisissa asioissa kiinni ja kaukana uskon elämästä.Mutta aina tulee aikoja, jolloin uskoa koetellaan.Periksi en anna.

Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan.

Ps. 91:14

Mulla taulussa tuo jae...sisareni on tuon taulun mulle tehnyt.Yks raamatun kohdista, mikä erityisesti koskettaa.

Tämän laulun sanat on monesti lohduttanut ja kannustanut eteenpäin.
Jostain syystä laulun alku alkoi soimaan mielessäni kun ketjua lueskelin

Sun ristis luo, johtaa tänään askeleni
Käsin sidotuin, kaipaan vapauteen.
Eessäs pieneks kasvaa saan, tuntea uudestaan
jälleen, rakkautes parantaa.

Miks vaikeaa, on tulla eteen puisen ristin
Kai se todistaa, epäonnistunut oon.
En voi sanoa enempää, elämäni käsiis jää
Tyhjänä, ei osaa rakastaa

Sun jälkesi, johtakoon mun askeleeni
Alla ristin varjon, painan alas pään
Sydämen syviin rämeisiin, kokemuksiin kipeisiin
Valosi, vielä loistakoon

Herra johda vaikka, mun tieni kulkis minne
Johda silloinkin, kun en jaksa yrittää
Silloin kun mä heikko oon, johdatukses jatkukoon
Koko elämäni sun käsiisi jätän

Bass`n Helen Taisteluni
http://www.youtube.com/watch?v=pdoZvhsERg8

Alkuperäinen kirjoittaja pieni sydän:
Tämän laulun sanat on monesti lohduttanut ja kannustanut eteenpäin.
Jostain syystä laulun alku alkoi soimaan mielessäni kun ketjua lueskelin

Sun ristis luo, johtaa tänään askeleni
Käsin sidotuin, kaipaan vapauteen.
Eessäs pieneks kasvaa saan, tuntea uudestaan
jälleen, rakkautes parantaa.

Miks vaikeaa, on tulla eteen puisen ristin
Kai se todistaa, epäonnistunut oon.
En voi sanoa enempää, elämäni käsiis jää
Tyhjänä, ei osaa rakastaa

Sun jälkesi, johtakoon mun askeleeni
Alla ristin varjon, painan alas pään
Sydämen syviin rämeisiin, kokemuksiin kipeisiin