Hae Anna.fi-sivustolta

USKOMUKSET

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä engel48, 26.06.2013.

1. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitään näyttöä energiahoidoista ei ole, puhumattakaan kaukohoidoista.
    Myötätuntoinen ja osaaottava suhtautuminen lähimmäistemme vaikeuksiin.
    Sillä on terapeuttinen vaikutus ihmisen mieleen.

2. Niinhän Vierailija

Sinä luulet, oma egohan se lyö hanttiin. Sinullakin.

3. heliopoliss Vierailija

Ihan turha kommenttihan tämä minulta on, mutta Engel, täällä on lukuisa joukko ihmisiä joiden ymmärrys energiahoidon toimivuudesta perustuu empiiriseen tietoon. Sinun ymmärryksesi perustuu uskoon.
    Kliinistä tietoa energiapuolen asioista ei välttämättä aikoihin, jos koskaan saada, kun ei ole mekaanisia mittareita asian tutkimista varten. Siihen saakka olet uskosi varassa ja olkoon niin.

4. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Energiahoitojen tutkimiseen ei tarvita mittareita. Lääketieteessä yleisesti käytetty kaksoisokkoutus riittää.

Kaksoisokkoutetuissa kokeissa energiahoidon vaikutus ei ole poikennut placebo-vaikutuksesta.

5. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Darwin havainnoi luontoa, ja perusti evoluutioteoriansa havaintoihinsa. Ei havaitseminen vaadi uskoa mihinkään. Korkeintaan uskoa aistiensa paikkansapitävyyteen.

Ei, jos Darwin olisi kyllästynyt havainnoimaan ja lopettanut sen. Ei havaintoihin perustuvat teoriat vaadi uskoa, vaan kykyä havainnoida.

Noin ajattelee ihminen, jolla on jonkinlainen usko tai odotus lopputuloksesta. Tuskin Darwin ajatteli, että "nyt kehittelen evoluutioteorian", vaan evoluutioteoria oli lopputulos, jota hän ei odottanut havainnointiaan aloittaessaan.

En taida tajuta.

6. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Kysyin. Et kuitenkaan ilmeisesti ymmärtänyt kysymystäni. Kysyin, miten erottaa ei-hallusinaation hallusinaatiolta vaikuttavasta asiasta. Siihen et vastannut.

Kysymykseni oli kylläkin retorinen. Se on kuitenkin olennainen, koska usein esim. uskonnollisia kokemuksia eivät kokijat itse pidä hallusinaationa, vaan jonain muuna, "aitoina".

7. heliopoliss Vierailija

Laitatko lähdettä/linkkiä väitteellesi, missä on tutkittu ja mitä on tutkittu, kuka on tutkinut. Jutellaan sitten lisää.

8. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Vastaavasti sinäkin voisit linkittää kaksoissokkoutettuja tutkimuksia, joissa energiahoidolla on todettu olevan muutakin kuin placebo-vaikutuksia.

Quid pro quo.

EDIT: Tässä yksi kaksoissokkoutettu energiahoitotutkimus, jossa energiahoidosta ei ollut hyötyä akuuttien haavojen hoidossa:
    Therapeutic touch for healing acute wounds - The Cochrane Library - O'Math[]na - Wiley Online Library

Last edited: 24.09.2013
  9. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minun ymmärrykseni ei perustu lainkaan uskoon .
    On asioita jotka ymmärrän, sitten on paljon asioita esim. fysiikassa , joita en ymmärrä. En kuitenkaan mene sanomaan fysiikkaa hölynpölyksi.

"Uskon" kuitenkin , että esim . Havajin saaret ovat olemassa , vaikken koskaan ole siellä käynyt. Todisteet saarista ovat niin vankat.

10. heliopoliss Vierailija

Minä en olekaan väittänyt muuta, kuin että tällä palstalla monella on empiiristä tietoa asiasta. Siksi minulla ei ole velvollisuutta etsiä kaksoissokkotutkimuksia. Tässähän nyt väittelevät ainoastaan kokemusperäinen tieto ja kokemuksen puutteesta johtuva epäily.

Akuutit haavat nyt eivät ylipäätään ole perinteisesti olleet niitä energiahoidon kohteita. Tätä arvelinkin, kun kysyin mitä on tutkittu. Tuon tutkimuksen tuloksen kuka tahansa olisi voinut ennustaa.

11. heliopoliss Vierailija

Tarkempi ilmaus "uskolle" olisi sitten riittävän tiedon puute. Tähän kaipaat tieteellisiä todisteita. Todisteiden puute ei tarkoita samaa kuin hölynpöly. Se tarkoittaa "etten tiedä, enkä voi siksi ottaa kantaa".

12. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jos sinä haluat uskoa ja pitää tosiasioina Yli 2000- vuotta vanhoja lammaspaimenten tarinoita joita raamatussa kerrotaan, niin usko pois.

Jos ei ole mitään näyttöä/ havaintoa asioiden tai ilmiöiden olemssa ololle, mutta niistä kumminkin puhutaan ikäänkuin ne olisivat tosisioita ,niin se tarkoittaa ihmisten harhaanjohtamista ja petkuttamista.

Uskovaisten puheita kuunnellessa tulee aina mieleen satu keisarin uusista vaatteista.
    Keisari komeili uusilla vaatteillaan, kunnes lapsi huomautti, ettei keisarilla ole vaatteita ollenkaan.
    Tässä kristinuskossa , sen lisäksi ettei keisarilla ole vaatteita, puuttuu itse keisarikin.

13. heliopoliss Vierailija

Mistäs sinä nyt kristinuskoon päädyit assosioinnissasi? Tässä ketjussahan käsittääkseni puhuttiin siitä toimivatko energiahoidot. Tähän kysymykseen minä vastasin.

Minun kristinuskoni ei perustu niinkään kirjoitettuun kuin itse tutkittuun ja koettuun. Toki peilaan vanhojen mystikoiden ja uskovien kirjoituksia omaan tietooni, koska totuus on objektiivista. Sinulle uskomisasiat ovat ulkopuolelta tulleita, ja on ymmärrettävää, ettet halua sellaiseen uskoa, jota et ole itse tutkinut ja todeksi havainnut. Minulle ne ovat sisäisiä, todeksi havaittuja asioita. Tietoni energiahoitojen toimivuudesta (siis siitä että sellainen on mahdollista ja olemassa oleva ilmiö) on samaten kokemukseen perustuvaa tietoa. En minä puhuisi, jos en tietäisi.

Eikös me olla tämä kristinusko-asia jo selväksi puhuttu. Sinä et usko, minä uskon, ja sillä hyvä. Jutellaan muusta välillä.

14. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Minun epäuskoni energiahoitojen toimivuuteen johtuu siitä, että sillä ei ole tieteellisissä tutkimuksissa todettu olevan placeboa suurempaa vaikutusta. Kokemuksillani tai niiden puutteella ei ole mitään merkitystä suhtautumiseeni.

Mitkä sitten ovat niitä perinteisiä energiahoidon kohteita?

Aika monia on tutkittu, tuon satuin löytämään helpoiten. Äsken löysin tämän:
    An Error Occurred Setting Your User Cookie

Reiki ei auttanut fibromyalgiasta johtuviin kipuihin.

Nekin energiahoitajat, jotka kokeeseen osallistuivat?

15. heliopolisjne Vierailija

no kipuihin olisin ajatellut perinteisemmin käytettävän. Henk koht en reikien kannattaja olekaan, vaikka teidänkin siinä energiaa välittyvän.

16. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Miksi kutsutaan sitä energiahoitoa, jota itse kannatat?

17. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Juuri näin ja me ihmiset olemme verkostoituneet näinä aikona ympäri maailman ja siksi kaukoVoimaisia asioissa. :)

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Viestistäsi päätellen et. Ei voi mitää. Viestistään päätellen wink tajusi. Osaiskos se selittää sulle paremmin kuin minä?

19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Tuota mäkin ihmettelin. Olen ennenkin ihmetellyt kun Engel ei tunnu ymmärtäävän että tämä ei ole mikään erityinen kristittyjen palsta. Hyvin monilla täällä (minä mukaanlukien) on semmoset maailmankatsomukset että roviolla noitina tai kerettiläisinä poltettais jos vielä se aika olis.

Silti Engel vääntää joka jutun kristinuskoon. Vaikka mitään tekemistä ei ois alkujaan kristinuskolla ollu sen kanssa. Jos alettais ketju jälleensyntymästä jollain lailla Engel vääntäisi senkin kristinuskon syyksi ja sais syyn alkaa pauhata kristityistä ja kristityistä papeista yms.

Mun käsittääkseni energiahoito ei ees kuulu perinteisten kristittyjen sanavarastoon he puhuu rukouksella parantamisesta tai käsien päälle panemisesta tai käsillä parantamisesta? Viimesestä termistä en oo varma.

Energiahoito on mun käsittääkseni new ages tms. -termi.

Last edited: 27.09.2013
  20. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Ei ole. Olet hieman hukassa asiassa. Ei sanavarastoon(itse asiassa kuuuluu jos ymmärtää kristittyjen sanoja syvemmin). Energianhoito eli Voima kuuluu kaikkeen sitä ei voi eritellä kuin jos on pimeän tien kulkija tai sitä haluava tietämättömänä. :)

21. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jossain elämänsä vaiheessa kristinuskolla aivopesty henkilö on erittäin altis uskomaan kaikkeen muuhunkin hölynpölyyn.

22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Niin mutta siitä voidaan käyttää eri sanoja. En ole KOSKAAN kuullu kenenkään perinteisen kristityn puhuvan energiahoidosta. On eri asia sitten Heliopoliss ja vaikka Kissantassu jotka näkee asiat laajemmin vaikka pohja ois kristinuskossa.

Totta kai energiahoito ja Voima kuuluu kaikkeen, mutta siitä tosiaan voidaan käyttää eri sanoja ja demonisoida toiset sanat, jotka siihen omaan karsinaan (omaan uskontoon) ei kuulu.

Sivuhuomautuksena: (tähänhän ei mitenkään kuulu, eihän Sem? ;D)

Se joka vihjaa että eri mieltä itsensä kanssa oleva on Pimeän tien kulkija, niin tämä vihjaajahan taitaa sitten itse olla, koska Pimeän tietä kulkevathan ei siedä eri mieltä oloa.. Mut täähän ei mitenkään liity tähän...Mistähän nyt tuli mieleen... ;D :D

Mun kanssahan on sem ihan turha mitään pumpuli-/piilovittuilua harrastaa. Henkinen mestarihan ei myöskään sellaista harrasta. Ehkä Pimeän Mestari ;D (Siitäs sait samalla mitalla ;D)

Last edited: 28.09.2013
  23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 856
    Miksi/mistä vedit tähän kristinuskon?

24. heliopoliss Vierailija

Asia kunnossa.

25. heliopoliss Vierailija

Itse kannatan rukousta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu