Hae Anna.fi-sivustolta

USKOMUKSET

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä engel48, 26.06.2013.

1. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rukoilemaan polvistuva ihminen sammuttaa järkensä valon ja antaa taikauskon vallata mielensä sopukat.

2. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Rukoilua on myös tieteellisesti testattu. Jopa kaksoissokkoutettuna.

Rukoilu ? Wikipedia

3. heliopoliss Vierailija

Kiitos, minulle riittää omat kokemukseni todisteeksi toimivuudesta. Ymmärrän, jos minun kokemukseni ei riitä sinulle, miksi riittäisikään.

4. heliopoliss Vierailija

Näin on.

5. heliopoliss Vierailija

Rukous ei ole ihmeautomaatti, joka toimii ihmisen käskystä. Siksi en oikein näe miten näitä ilmiöitä voi muuten testata kuin omakohtaisesti. Sisäisen tien todistaminen tieteellisesti toiselle ei liene edes tarpeen. Minulla oma tieni, sinulla omasi. Kunnia molemmille.

Linkkejä löytyy netistä tästäkin aiheesta muuten joka lähtöön.

Prayer and Medical Science

6. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Kaksoissokkoutettuna ja placebona, eli he jotka eivät saa rukouksen annosta(tutkijat kun sitä eivät voi tietää joka voi mielessään sen tehdä vaikka ei näyttäisi sitä ulkoisesti). Laadultaan vaikuttavia kuin 0 on. :)

7. heliopoliss Vierailija

But in a recent survey18 of the spiritual beliefs of American scientists, 39% of biologists, physicists, and mathematicians said they not only believed in God, but in a god who answers prayers.

The highest rate of belief was found in the field of mathematics, which is generally considered the most precise of all the sciences. Many distinguished scientists favor prayer. A long list of individuals, including Nobelists, who have been cordial to consciousness-related events, such as distant, intercessory prayer, has been assembled by philosopher David
    Griffin.19

Viimeaikaisessa tutkimuksessa Amerikkalaisten tiedemiesten hengellisistä uskomuksista todettiin, että 39% biologeista, fyysikoista ja matemaatikoista sanoivat, etteivät he pelkästään usko Jumalaan, vaan rukouksiin vastaavaan Jumalaan. Korkein uskomisen aste löydettiin matematiikan parista, joka on yleisesti arvioitu tieteen haaroista kaikkein tarkimmaksi. Monet huomattavat tiedemiehet kannattavat rukousta. Pitkä lista ykislöitä, mukaan lukien Nobelisteja, joilla on ollut syviä tietoisuuteen liittyviä tapahtumia, kuten etä-(kauko?/esi?)rukous, on koonnut filosofi David Griffin.
    Lähde
    Griffin DR. Parapsychology, Philosophy, and Spirituality: A Postmodern Exploration. Albany: State University of New York Press; 1997:12-13

Mihin tahansa asiaan mitä halutaan ajaa löytyy netistä joku tutkimus. Tätä vain halusin Sivaltajalle kertoa. Tämä löytyi puolessa minuutissa.
    Tiedä sitten, ovatko nuo uskovat tiedemiehet tyhmiä vai mieleltään sairaita. Sitä teidän peräänkuuluttamaanne tiedettä he kuitenkin harjoittavat.

8. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Näin kokemuksesta voin sanoa että ihan kansanihmisiä moni on ja Voima heillekin on tärkeä ihmisenä huolimatta mitä luovat omassa ammatissaan. Ja yllättävän syvää kun alkaa keskustelemaan asioista tarkemmin. Havaintoja vain monista vuosista:)

9. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Linkki lainaamaasi tekstiin olisi ollut kiva.

Uskovaisuus ei ole minun mielestäni tyhmyyttä eikä mielen sairautta. Uskovaisista löytyy hyvinkin järkeviä ihmisiä, sellaisiakin, jotka ainakin yrittävät perustella uskoa logiikalla. Kuten vaikkapa William Lane Craig.

Valitettavasti suuri osa uskovaisista ei osaa perustella uskoaan muulla kuin raamatun lainauksilla ym. ulkoa opitulla.

Tiede on metodi, jota voivat harjoittaa kaikki. Se on täysin riippumaton uskonnoista/uskomuksista. Kunhan noudattaa tieteellistä metodia, niin kaikki on ok.

Allekirjoitan tämän Kari Enqvistin kirjoituksen täysin.

Tieteellinen maailmankuva, Kari Enqvistin alustus

Last edited: 29.09.2013
  10. heliopoliss Vierailija

Linkki lainaamaai tekstiin löytyy 4 viestiä ylöspäin. Minä olen tehnyt tiedettä yhden gradun verran ja voin vakuuttaa sinulle, että jos siinä ajassa tuon pienen opinnäytteen puitteissa tuli selväksi, että tieteellisen metodin noudattamisesta huolimatta tiede sisältää lukuisia ongelmia.
    Mm. sitä harjoittavat ihmiset. Heillä on usein tunteenomainen suhde tutkittavaan asiaan. Kyllä minäkin arvostan silti tiedettä ja sen saavutuksia kovasti.

11. luulen vaan Vierailija

ei se niitä lue ja jos lukee ei ymmärrä.

12. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    16
    Voiko tuon gradusi lukea jostain? Minkä perusteella se on tiedettä?

Ihminen on havainnoitsijana vajaa. Mutta vaihtoehdoista paras mahdollinen. Ja nimenomaan ihminen monikossa.

Tieteellinen metodi on toistaiseksi paras tapa saada mahdollisimman tarkkaa tietoa.
    Siksi maailmankuvani on tieteellinen.

13. *reps* Vierailija

:D :D :D

14. heliopoliss Vierailija

Voihan tuon netissä lukea. En meinannut kuitenkaan laittaa linkkiä tähän. Tieteen metodein yliopistossa tehtyjä ja tarkastettuja opinnäytteitä on ollut tapana lukea tieteellisiksi teksteiksi. Minä en puhunut omasta työstäni kun puhuin huomioista tieteestä ja sen tekijöistä vaan niistä yli sadasta tutkimuksesta joihin perehdyin.

15. jahas! Vierailija

Otsikon mukaan tietoisuus loppuu kuolemaan. Nythän tehtyjen rottakokeiden mukaan kuoleman jälkeen aivotoiminta vilkastuu todella hurjasti. Miksi sama ei pätisi ihmiseen. Voisin olla ensimmäinen koekaniini Suomessa.

16. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Hyvin sanottu. :)

Ja mitä edellisiiin tulee oppineisuuden suhteen omista ajatuksistaan niin sanoisin että asioita vain tässä maailmankaikkeudessa ovat. :))

Aika moni meistä on jo sen opintien saavuttanut ja jopa täällä kotimaassamme.

17. ? ? Vierailija

Tuli tuosta semin "kotimaassamme" sanasta mieleeni onko Semin synnyinmaa Suomi. Jos se on joku muu, niin sitten on helppo ymmärtää hänen omituisen epäselvät kirjoitukset. Mitään jedikieltä se ei täysin voi olla koska ymmärrän Karsin jutut paremmin kuin semin.

18. HALOO! Vierailija

Onko pätisi jotain syömistä.

19. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Katsoin kerran uskon syövereihin vajonnutta suomalaista lääkäriä televisiosta.
    Hän todisteli kirkkain silmin , kuinka ihminen on jumalan luomus
    seuraavasti:
    Jos maitopurkin kylkeen pistää neulalla reiän , niin purkki vuotaa kuiviin, mutta jos pistetään ihmistä neulalla kylkeen niin kuiviin vuotamista ei tapahdu.
    Siinä on lääketieteen nobelisteilla" ihmettelemistä" kerrakseen.

Mistähän johtuu , että juuri huijarisaarnaajien luvatussa maasa Amerikassa on näitä uskovaisia tieteilijöitä.
    Muualla maailmassa ovat harvinaisia.

Mielestäni raamatussa olevat 2000-vuotta vanhat lammaspaimenten tarinat eivät sovi tieteellisen työskentelyn perusteisiin.

20. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Muistathan että siellä Ameriikassa ne ovatkin niitä jotka siellä eivät ole alkujaan asuneet. :))

21. heliopoliss Vierailija

Uskominen ei liity tieteelliseen työskentelyyn millään tavalla. Älä sinä myöskään usko, että huonot kokemuksesi uskovista liittyisivät totuuteen, tai muihin uskoviin millään tavalla. Kyllä minäkin pidän monia juttuja esimerkiksi tv7:skalla ihan pöhköinä, mm. näitä joissa todistetaan evoluutioteoria vääräksi. Se ei estä minua nauttimasta kyseisellä kanavalla niistä ohjelmista, joista saan hengelleni ravintoa. Eikä usko estä minua tutkimasta todellisuutta juuri sellaisena kuin se minulle näyttäytyy.

Mutta kuten ennenkin olen sinulle sanonut: usko tai ole uskomatta sinä tavallasi, minä tavallani.

22. heliopoliss Vierailija

Onkos tämä väite muuten tutkittua tietoa vai *uskoa* tahi mutu-tuntumaa?
    Linkitätkö väitteesi tueksi jonkin luotettavan tutkimuksen, niin jutellaan taas lisää?

23. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinähän tuota tilastoa jo edellä esittelit.

24. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tiedemies Albert Einstein piti uskontoja " lapsellisina" ja " alkeellisina" taruina. Tästä on osoituksena eräs kirje, jonka hän kirjoitti vuotta ennen kuolemaansa.

Suora lainaus tieteen kuvalehdestä.

25. heliopoliss Vierailija

Minä esittelin sitä tilastoa, jossa kerrottiin kuinka suuri prosentti tutkimukseen haasatelluista yhdysvaltalaisista tiedemiehistä uskoi rukouksia kuulevaan Jumalaan ja mitä tieteenhaaraa he edustivat.

Sinä väitit, että maailman tiedemiehistä juuri amerikkaliset ovat uskovaisia, muualla tämä on harvinaista.

Nämä ovat kaksi aivan eri asiaa. Siksi pyysin jotakin tutkittua tietoa väitteesi tueksi.

Katsos, kun tutkitaan niin ollaan tarkkoja. Tieteessä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri