USKOTKO sinä?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Että ihminen voi tosta vaan ihastua toiseen, ellei anna itselleen siihen lupaa?
Eli onko ihminen mielestäsi tunteidensa vietävissä tahattomasti?

Itse olen niin kyynikko, että en usko. Esim.pettämiset sun muut - kun täältäkin saa välillä lukea, että joku mies oli niin ihana että nainen vaan ihastui ja petti sitten omaa miestään tämän kanssa. Mun mielestä ihminen EI VOI olla noin vietävissä. Mä en jaksa uskoa. Enkä siis usko tähän miestenkään kannalta, vaikka jotkut antavat miehille ihmeen paljon anteeksi sen takia, että miehet nyt "vain ovat viettiensä vietävissä" :D

uskon, koska minulle on käynyt niin. Olimme suunnittelemassa häitä loppumetreillä, kun toinen mies vei jalat alta. En siis todellakaan "antanut itselleni lupaa", koska häät olivat jo kovaa vauhtia suunnitteilla.

Ihastua toki voi, sitä voi olla vaikea hillitä, mutta ei silti tarvi pettää, sen pystyy kyllä halutessaan hillitsemään.

Mielestäni pettämisessä on enemmänkin kyse siitä, kun oma suhde arkipäiväistyy, niin on ihanaa, kun joku huomaa ja kohottaa jalustalle/kohtelee kuin prinsessaa. Siis ihastuminen tunteena on varsin huumaava, vaikka itse en tätä rakkautta vaihtaisi ihastumiseen, vaikka meilläkin arki on jo suhteessa mukana, mielestäni se kuuluu asiaan ja on luonnollinen asia pidemmässä suhteessa. Arkipäiväistyminen ei mielestäni ole negatiivinen asia, eikä se tarkoita toisen huomioimatta jättämistä - kyllä meillä edelleen esim pussataan päivitäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
uskon, koska minulle on käynyt niin. Olimme suunnittelemassa häitä loppumetreillä, kun toinen mies vei jalat alta. En siis todellakaan "antanut itselleni lupaa", koska häät olivat jo kovaa vauhtia suunnitteilla.

miten kävi, menitkö kuitenin suunnitellusti naimisiin? :)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja ttt:
en usko.. ja tuo sun teksti oli ihan ku mun suusta!:)

Mä en vaan usko mihinkään jalat alta vieviin, pakahduttaviin ensisilmäyksellä rakastumisiin. Mutta muutan toki kantaani, jos tämmöinen ihme joskus tapahtuu :D

En mäkään uskonu ennen , mutta näin vaan pääsi käymään..

Mä uskon että noin käy esim.koirille, mutta ei ihmisille.

Siis just se että mikä on itselleen tärkeää, jos se on oma nykyinen parisuhde niin ei sitä lähde tietentahtoen riskeeraamaan pelehtimällä toisen kanssa.Suhde ei ole kunnossa jos on noin "vietävissä".

Alkuperäinen kirjoittaja hey d:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

miten kävi, menitkö kuitenin suunnitellusti naimisiin? :)

kyllä menin. ja pikkuhiljaa alan unohtamaan tämän toisen miehen...

Uskon, että voi ihastua ilman, että sille mitään voi. Mutta sitä voi hallita, tekeekö asian eteen mitään. Eiköhän jokaisessa parisuhteessa tule ihastumisia, mutta se on sitten ihmisen omissa käsissä pettääkö vai odottaako, että ihastuminen menee ajan myötä ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mä uskon että noin käy esim.koirille, mutta ei ihmisille.

Siis just se että mikä on itselleen tärkeää, jos se on oma nykyinen parisuhde niin ei sitä lähde tietentahtoen riskeeraamaan pelehtimällä toisen kanssa.Suhde ei ole kunnossa jos on noin "vietävissä".

pikkaisen eri asia on ihastua ja pelehtiä toisen kanssa :o

Mä uskon ihastumiseen, mutta toi pettäminen ei mun mielestä voi "vaan tapahtua". Kyllä siinä jonkinlaisen luvan antaa sen tapahtua... Mutta pelkästään toi ihastuminen mun mielestä voi tulla ilman mitään luvan antamista... Se ihastuminen on pelkästään tunne, mutta taas toi pettäminen on sellanen, mikä pitää tehdä. Kun taas tunteet tulee mun mielestä itestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Mä uskon ihastumiseen, mutta toi pettäminen ei mun mielestä voi "vaan tapahtua". Kyllä siinä jonkinlaisen luvan antaa sen tapahtua... Mutta pelkästään toi ihastuminen mun mielestä voi tulla ilman mitään luvan antamista... Se ihastuminen on pelkästään tunne, mutta taas toi pettäminen on sellanen, mikä pitää tehdä. Kun taas tunteet tulee mun mielestä itestään.

Näin miekin aattelen.

Yhteistyössä