Hae Anna.fi-sivustolta

Uskotteko jälleensyntymään?

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Vesimies -70, 17.08.2019.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Jos, niin miksi, jos ette niin miksi ette? Musta jälleensyntymä tuntuu kaikkein järjellisimmältä. Siis kaikki miten oppii edellisistä elämistä (jos oppii, tarkoitus olis)

Toki sit se et miks koko ruljanssi alkoi, sielujen kulku ja oppiminen erilaisten elämien kautta niin miks?

Mutta yhtä hyvin vois kysyä sitten että miks joku systeemi että Helvettiin vai Taivaaseen ja sekin on etukäteen ohjattu kuka voittaa (Jesse/faijansa Jumala) mitä sen enempää järkee siinäkään on? Käydä juttu josta tiedetään kuka voittaa ja johonaki vanhois kirjoituksis on kaikki ennustettu? Sit se vain jostain syystä pitää käydä läpi?

• Tykkään Tykkään x 1
  2. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Jos IOK:ta on uskominen niin "tehtävämme on muistaa keitä olemme" , mutta koska en ole varsinaisesti mikään "ACIMlainen" sen ristiriitojen ja suoranaisen kulttimaisuuden takia, (jonka se tietysti kieltää), ajattelen mieluummin vain että meidän tehtävämme täällä on kasvaa, oppia, nostaa värähtelytasoja, olla hyviä, Valon Sotureita, ja pitää huoli että pimeys ja pahuus ei pääse niskan päälle niin että tasapainot kosahtaa, ja se riittää mulle. IOK:ssahan kaikki, koko maailma on vain Jumalan mielen projisointia, unta, harhaa, jolloin ei tole mitään väliä mitä täällä tapahtuu, ei eläinrääkkäyksellä, ei sodilla tai lapsenmurhilla, koska mikään ei ole todellista... Mutta mä en ajattele näin. Kyllä mä unessakin olen aina hyvän puolella ja rakkauden puolella. Miksen siis täällä, vaikka tämä kaikki olisikin vain "Jumalan unta"?

3. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Hirvee "ruljanssi alkoi" yhtäkkiä. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
    hiiiiih :LOL: Alan olee taas hieman väsynees kunnos, sori :D :D
    ...t_
    irsh.. UAAAH:ROFLMAO::LOL::LOL::LOL:

4. quu Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    275
    HUH, naapurisi varmasti heräsivät? :p

• Hauska Hauska x 1
  5. quu Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    275
    Niiih, moon nykyään sellanen epäileväinen? :unsure: Nuorempana kyllä uskoin ihan täpöllä, mutta nyt wanhempana ja (tyhmempänä?) aatokset ovat muuttuneet. Mutta kaikki uskon-asiat ovat muutenkin sellaista omaa uskoa, eikä välttämättä fakta tietoa? Sen näkee ja kokee sitten joskus. :coffee:

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Joo IOK:lainen en ole minäkään ja Quulla on järkevä asenne. Purematta ei kandee niellä mitä vaan. Oikeestaan ainoa mistä olen melkein satavarma on että oleminen jatkuu kuoleman jälkeen. Mä uskoisin et kaikki uskonnot on välähdyksiä siitä Mitä Oikeasti On, mutta ihmiset on muokanneet niistä erilaisia, eri uskonnot on sen Totuuden eri puolia, ihmiset kattoo ja näkee vaan sen yhden puolen.

• Tykkään Tykkään x 1
  7. quu Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    275
    Vähän selvennykseksi vielä, että en tarkoittanut uskontoja, vaan ihan kaikkia asioita, mihin joku tosissaan uskoo. Siitä tulee hänelle itsellensä ainakin totta, omassa mielessään. :)

8. vierailija Vierailija

9. vierailija Vierailija

Voisin uskoa sillä perusteella että jollain on niin onnekas ja helppo elämä tällä kertaa että onko se palkinto entisen elämän hyvistä Teoista. Joillain taas kuten itselläni, on hyvin vaikea elämä täynnä vastoinkäymisiä. No, ehkä olin murhaaja entisessä elämässäni. Toisaalta taas se helpon elämän eläjä ei opi mitään. Kaikki vaan tule helposti kuin "manulle illallinen.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Kyllä mäkin meinasin kaikkia asioita sillä että "purematta ei kandee niellä". Seota voi vaikka mihin, hysteerisiä "minä olen oikeassa" on myös politiikassa, terveys-ja liikunta- ja syömisasioissa mm.

• Tykkään Tykkään x 1
  11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Joo mutta ei se ehkä ole noin yksoikoista...

12. ValonSoturi Vierailija

Hei vaan. ... Lisäisin tähän vähän ajatuksiani. :) Aloitan tästä: "koko maailma on vain Jumalan mielen projisointia, unta, harhaa, jolloin ei tole mitään väliä mitä täällä tapahtuu... - "Jumalan unta"?"

... Selventäisin, että Jumalalla jonka minä tunnen, ei ole mitään tällaisia "harhoja tai unia". Harha, uni on kokonaan MEIDÄN ihmisten.
    Toki voidaan kysyä, onko harhalla sitten mitään merkitystä.? Näemme kuin tavallaan painajaista, mutta herättyämme huokaisemme; se olikin vain unta.
    Jumala taas näkee meidät AINA sellaisina kun todellisuudessa olemme.
    Jumala ei näe harhaasi tai kuvitelmiasi omasta itsestäsi. Ja Jumala näkee vieläkin pitemmälle: Hän näkee jo nyt mikä sinusta joskus kaukaisessa tulevaisuudesta on tuleva! Vain Jumalalla on kyky tällaiseen.
    Kuolevaiset ihmiset elävät omassa kuplasssaan kuvitellen milloin mitäkin. Nykyisenä aikakautena kuuntelemme mielellemme järjen ja tieteen "ääntä". Jotkut harvat meistä kuulevat tosisinaan sydämen ja Hengen äänen.

Jälleensyntymästä sen verran, että se kuka nyt luulet olevasi (egosi ja kehosi) ovat sitä harhaa. Illuusio joka huijaa sinua. Itseasiassa todellinen Sinä ei edes ole "täällä" vaan olet tavallaan kahdessa paikassa samanaikaisesti kuin jakautuneena. On kaksi minää. Harha ja todellinen Sinä. Kun heräät "unestasi" tai ns. "valaistut" todellinen Sinä (mikä taas ei ole harhaa) "siirtyy" egosi tilalle.
    Mitä tulee jälleensyntymään tai itse kuolemaan - palaat tässä tilanteessa todelliseen Sinään (harha/illuusio päättyy).

Kuitenkaan tämä harha/illuusio/eletty elämä ei ole mitenkään turha, vaan palvelee Sielusi/todellisen Sinän kehitystä kohti korkeuksia ja Jumalan tuntemista.

13. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Telkkarista tuli juuri Orlando (elokuva). Muistan kun se sai ensiesityksensä joskus 1990-luvulla, tuli kuuluisa epiphany-moment (en tiedä mikä olisi hyvä suomennos) jälleensyntymiseen/sielunvaellukseen ja näin jossain vaiheessa elokuvaa mieleni silmin tosi voimakkaita muistumia omiin entisiin aikoihini. Oli tosi kiva nähdä tuo elokuva uudelleen.

on muuten vielä 28 päivää katsottavissa areenassa
    https://areena.yle.fi/1-50332350

14. vierailija Vierailija

. USkon jälleensyntymään. Ihmisen sielu on ikuinen jakehittyvä. Sielu haluaa kokea kaiken. Siksi se syntyy erilaisiin olosuhteisiin. Sielu kerää myös maanpäällisessä elämässään karmaa, joka on sovitettava seuraavassa elämässä. Mielestäni se ei kuitenkaan ole mikään rangaistus vaan tilaisuus oppia ja kasvaa ihmisenä. Miten voisimme oppia paljon jos eläisimme vain yhden elämän.

15. vierailija Vierailija

Mitä tarkoitusta varten me opimme?

• Tykkään Tykkään x 2
  16. vierailija Vierailija

Se onkin aikamoinen kysymys ja tulisiko asian jättää vielä suosiolla avoimeksi..? Mihin ihminen kehittyvänä sieluna joskus päätyykin, jossain kaukaisuudessa..?
    Löydätkö itsesi jonain päivänä 'ihmisyyden, tahdollisen olennon kaikki olemuspuolet eläneenä ja kokeneena' -mestarina, joltain takapajuiselta planeetalta Jumalan viestiä vieden..?

• Tykkään Tykkään x 1
  17. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Mun mielestä kans tuo on hyvä kysymys. Mä kun uskon kans jotta Maapallo on yks sielujen oppimiskeskus. MUT MIKS ME OPIMME? Miks koko tämä ruljanssi? Miks me ei vaan pysytty siel Alkulähteessä?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri