Uskovaiset huom. kysymys olisi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Raamatussahan kerrotaan, että jumala loi jokaisena päivänä jotakin, en nyt muista monentena päivänä jumala loi ihmisen.. Ja olen monta vuotta miettinyt tätä asiaa; Mites ne dinosaurukset ja sun muut öttiäiset jotka on KAUAN ennen ihmistä ollut maapallolla.

Tätä asiaa olen siis miettinyt (ehkei nyt mikään maailman polttavin kysymys, mutta kuitenkin) Miten selitätte tämän asian? Kun kerrotaan, että jumala monentena päivänä nyt loikaan niin ihmisen, mutta todistetusti kauan ennen ihmistä on ollut mm. dinosauruksia.

En siis pilkkaa mitenkään uskovaisia/jumalaa tai mitään muutakaan uskontoon liittyvää. Itse en osaa vastata siihen uskonko esim. jumalaa ja jeesukseen. Ja pienessä mielessäni olen vain miettinyt näitä pieniä ristiriitoja :)

Raamatussa sanotaan, että Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Itse ainakin uskon, että kun Jumala loi maailman niin ei ollut kysymys näistä meidän 24h/vrk-päivistämme vaan vähän pidemmistä, Jumalan päivistä.

[QUOTE="Melina";27599875]Raamatussa sanotaan, että Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.
Itse ainakin uskon, että kun Jumala loi maailman niin ei ollut kysymys näistä meidän 24h/vrk-päivistämme vaan vähän pidemmistä, Jumalan päivistä.[/QUOTE]

näin mää kans aattelin et tuo päivä on oltava pidempi aika oikeasti. Nonni, kiitoksia nyt sain vähän selvitettyä kiemuroita :)

[QUOTE="vieras";27599917]Raamatussahan on myös toinen luomiskertomus heti ensimmäisen jälkeen, joten kyllä se luominen on aika mysteeri ollut siitä kirjoittaneille :)[/QUOTE]Puhuukohan ne samasta asiasta?
Saman ihmisen luomisesta vai ihminen ilman Jumalan henkea ensimaisessa kertomuksessa ja toisessa kertomuksessa Jumala puhaltaa henkensa, elavan henkensa ihmiseen.
Hoona soomi.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27600271:
Mua jotenkin turhauttaa ihmiset, jotka tulkitsevat Raamattua kirjaimellisesti, eivätkä tajua, että se on sisällöltään aikaansa sidottu.

Kyllä mä otan Raamatun kirjaimellisesti. Olen ollut uskossa toistakymmentä vuotta, ja mitä kauemmin olen Jeesuksen kanssa elänyt, sitä enemmän ymmärrän Raamattua ja että siihen voi todella luottaa.

Jumala on myös voinut vaikuttaa paleontologisiin ja arkeologisiin löydöksiin siten, että ne vaikuttavat vanhemmilta kuin ovatkaan - tässä eräs näkökulma jonka olen kuullut.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä