uudelleensynnyttäjät, osaisitteko sanoa mitään tähän? tai siis omia kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Glow

Vieras
Onkohan sillä mitään merkitysä toiseen synnytykseen, siis että toinen voisi tulla mahdollisesti ennen LA tai ei ainakaan mennä yli jos tilanne oli esikoisen kohdalla semmoinen että rv 28+1 kohdunsuu pehmeä, kiinni, rv 36+1 auki (mitta merkintä epäselvä) pituus n. 2 cm, lapsi syntyi rv 39+6.
Silloin en tuntenu raskausaikana mitään kipeitä supistuksia, enkä paljon kivuttomiakaan. Edes synnytykseen johtaneet supistukset ei olleet kipeitä. Ihme että olin ajoissa sairaalassa.
Synnytys kesti 10h, ponnistusvaihe 15min.

Nyt on supistellut parin viikon ajan kipeästikin ja melko paljon. Liekö ne kypsyttäneet kohdunsuuta? Nyt rv 32+1 kohdunsuu pehmeä, kiinni. Pituus n.2cm. (ulkosuu auki, sisäsuu kiinni ) .
Kiva jos joku viitsii vaikka omia kokemuksia kertoa tai jotain...
Ei tullut eilen lääkärissä asia puheeksi, kun nyt vasta kaivelin vanhan odotus korttini esiin...
Jokainenhan on ihan "tapauskohtainen", mutta kunhan nyt ajattelin kysellä...

mun mielipide on että ei kannata hakea mitään ns. "ennusmerkkejä" edellisistä synnytyksistä tms. mulla nimittäin esikko syntyi alle kahdessa tunnissa ensimmäisestä supistuksesta rv 39+4 ja kakkonen oli toisinto tästä mutta viikolla 40+5... kolmosesta olin ihan varma että syntyy aikaisemmin, koska viikolla 35 todettiin kanavan huomattavasti lyhentyneen ja paikat oli 2cm auki...muttamutta... neitonenpa päätti syntyä spontaanisti vasta rv 41+6 :xmas:

Niin ei kai tuolla kohdunkaulan pehmenemisellä ole mitään merkitystä.
Mulla ollu pehmeä jo viikosta 22 lähtien...
Nyt 33 ja supistelee päivittäin, kohdunkaulaa ei olla tarkistettu ehkä kuukauteen. Viimeksi tilanne ennallaan, eli pehmeä.
Mun ystävällä oli myös auki 4cm loppuaikana, eikä vaavi sieltä sen aikaisemmin tullut...

ei merkannut mulla. eli kolmannen kohdalla eka sentti ulkosuuta aukes viikolla 22, ja loppujen lopuks käynnistettiin 41+5
samaa mieltä kuin yks aiempi: turha hakea ennusmerkkejä, jokainen raskaus on ihan oma lukunsa....

Yhteistyössä