Uuden talon rakentaminen/ Kuinka paljon sait suunnitella mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Xena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

"Xena"

Vieras
Eli te ketkä olette rakentaneet uuden talon tai jooilla on prjoketi käynnissä; kuinka paljon olet saanut olla mukana suunnittelemassa talon materiaaleja, sisäratkaisuja jne.? Meillä projekti käynnissä ja ottaa pattiin, kun mies jyrää omilla mielipiteillään koko ajan minun yli. Ajattelin, että saisin olla suunnittelemassa uuttaa keittiötä, mutta kun toin ehdotelman kotiin, oli se ihan p....stä.

Huoh. On se kiva, että mun rahat kuitenkin kelpaa rakennusprojektiin. V...taa olla mukana projektissa, johon ei saa tuoda omia ajatuksiaan esille.

[QUOTE="Xena";25958677]Eli te ketkä olette rakentaneet uuden talon tai jooilla on prjoketi käynnissä; kuinka paljon olet saanut olla mukana suunnittelemassa talon materiaaleja, sisäratkaisuja jne.? Meillä projekti käynnissä ja ottaa pattiin, kun mies jyrää omilla mielipiteillään koko ajan minun yli. Ajattelin, että saisin olla suunnittelemassa uuttaa keittiötä, mutta kun toin ehdotelman kotiin, oli se ihan p....stä.

Huoh. On se kiva, että mun rahat kuitenkin kelpaa rakennusprojektiin. V...taa olla mukana projektissa, johon ei saa tuoda omia ajatuksiaan esille.[/QUOTE]

Talon rakennus alkaa ihan kohta ja aika lailla kaikki oon saanut päättää, varsinkin keittiön <3

Ei voisi tulla kyseeseen meillä moinen :D Mies hoitaa "miesten työt", ja mä sisustuksen ja pintamateriaalien valinnat. Ei mua kiinnostanut kuinka pohja raudoitetaan eikä mies puutu siihen, mitä kattopaneelia tai tapettia valistin. Kumpikin ollaan kovin tyytyväisiä ratkaisuun..

Sano nyt miehelles et se on sunkin koti ja sun täytyy myös siellä viihtyä.

Meillä on aika lailla sama maku ja hyväksyntä on tullut kaikkiin valitsemiini tapetteihin yms. ja enpä ole miehelle mistään joutunut sanomaan ettei käy, mitä hän on suunnitellut.

[QUOTE="vieras";25958735]Mikä siinä sinun suunnitelmassasi sitten oli väärin?[/QUOTE]

Se oli keittiöfirmasta mun ja suunnittelijan näkökulma. Kaikki oli väärin. Väärillä seinillä, vääranlasista sitä ja tätä. Ovien väri kai olisi kelvannut. Huoh.

Kannattaa pyytää ulkopuolisen mielipide jos maut eroaa paljon ja siitä sitten hieroa kompromissia. Sä saat tuon jutun, jos mä saan nämä kaapit keittiöön. jne.
Älä suostu jyrättäväksi, ettei uusi hieno koti täyty heti alkuunmuistutuksilla katkeruudesta.

Sitten kun aletaan taloa rakentamaan, veikkaisin että saan tehdä aikalailla kaikki päätökset. Mies sanoo täällä että luottaa makuuni ja on tyytyväinen ratkaisuihini. Toki kysyn miehen mielipidettä ja ehdotuksia, mutta suurimmat suunnitelmat teen itse esim. materiaaleista ja väreistä. Mies on enemmänkin toteuttaja.

[QUOTE="aloittaja";25958805]Se oli keittiöfirmasta mun ja suunnittelijan näkökulma. Kaikki oli väärin. Väärillä seinillä, vääranlasista sitä ja tätä. Ovien väri kai olisi kelvannut. Huoh.[/QUOTE]

Kumpiko siellä keittiössä enemmän tekee töitä?

Yhteistyössä