uudet naapurit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stoory harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stoory harmaana

Vieras
naapuriimme muutti uudet asukkaat ja ajattelin heti että jipii, toivottavasti siellä olisi suurinpiirtein samanikäisiä lapsia, että omani saisi leikkikaverin..

No, onhan siellä poika joka on omaani vajaat 2 vuotta vanhempi.

Hän on hakenut omaani muutaman kerran ulos leikkimään, mutta tänään mulla pisti vähän nyppimään..

Hän tuli hakemaan poikaani ulos. Sanoin että oottaa vähän aikaa, että puetaan vaatteet päälle. Kun viimein sain poikani ulos, naapurin poikaa ei näy. No, omanihan tietty kyselee että minne se meni. Laitoin itsekin vaatteet päälle, ja lähdin ulos.
Sitten tää naapurin poika kävelee meidän ohi omalta pihalta leluja hakemaan ja tuumaa että sain tuolta toiselta pihalta uudet kaverit, ja jatkoi siis matkaansa uusien kavereiden luo. Hän ei edes kysynyt omaa poikaani mukaan.
Olisinhan minä tietenki voinut lähteä sinne myöskin, mutta siellä ei ollu yhtään aikuista niin en viitsinyt lähteä sinne seisoskelemaan...
Mutta kyllä mulla säälitti kun oma poikani sitten kyseli naapurin pojan perään!
:'( Onneksi mun luokkakaveri tuli käymään, nii poikaki sai jotain muuta ajateltavaa..

Kysymys kuuluukin nyt, että kun tämä naapurin poika tulee seuraavan kerran kysymään omaani ulos, niin voinko sanoa hänelle, että uloslähtö edellyttää että hän sitten myös leikkii poikani kanssa, ettei pahoiteta mieltä? Vai? :ashamed:

Vaikea tilanne. Meillä hiukan samanlaista, kun naapurissa asuu pari vuotta vanhempi poika. Hakee usein meidän poikaa ulos, mutta sanoo sitten 10 minuutin päästä, että hän lähteekin nyt sisälle... ja meidän jäbää surettaa.

Meillä poika on vielä niin pieni (3,5 v) että ei saa olla yksin pihalla, joten kun naapurin poika hakee meidän poikaa, niin meidän poika pääsee ulos vain, jos minä ja vauvakin lähdetään. Silloin totisesti ottaa päähän, jos puen koko konkkaronkan ja naapurin vesseli painaa viiden minuutin päästä sisään... Olen hänelle asiasta sanonut, mutta ei ole tavat muuttuneet... :( Toisaalta en voi kieltää hakemastakaan, kun meidän jätkä niin tykkää kun on leikkikaveri...

Mun mielestä voit sanoa sille naapurin pojalle, että sun poika tulee ulos jos tämä naapurin poika tosiaan pysyy siinä omassa pihassa ja leikkii poikasi kanssa.

joo, meidänkin pojalla on ikää vasta reilut kolme vuotta, joten on pakko itselläki lähtee ulos kun poikaki menee.
Tänään naapuri oli tulossa hakemaan omaani ulos kun olin kolaamassa pihaa, mutta sanoin hälle, ettei lapseni ole kotona. Niin kuin ei ollutkaan.

Niin minä vähän ajattelin että sanon hänelle, että jos pyytää poikaani ulos, niin se meinaa että hänen kanssa pitäisi sitten leikkiäkin. Ainaki jonku aikaa... :/

Tulet vielä huomaamaan, että tuo on lapsissa sisäänrakennettu toiminto, alle kouluikäiset leikkivät aina mieluiten itseään hieman vanhempien kanssa, ei niistä pienistä niin välitetä. Ne ovat vain hätävara, jotka kelpaavat kaveriksi silloin kuin parempaakaan ei ole. Vaikka kuinka niille lapsille yrittäisi opettaa, niin silti ne isommat ovat lapsesta parempaa \|O Toinen lukunsa on sitten tuonikäisesten aikakäsitys, vaikka tietävät, että 10 minuutin kuluttua joutuu menemään sisälle, niin silti käydään sitä kaveria kysymässä. Kun toinen on näin talvella vihdoin saanut itsensä puettua, onkin toisen jo aika lähteä kotiinsa tai vanhempien mukaan jonnekin.

Yhteistyössä