Uudet yhdistelmävaunut ja niiden kankaiden pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UllaAvuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UllaAvuton

Vieras
Ostin juuri netin kautta uudet yhdistelmävaunut ja mietin, että tarviikohan ne kankaat pestä ennenkuin ottaa vaunut käyttöön? Niin, puhtaathan ne on ilman muuta, mutta niissä on se "käsittelyhaju" aika vahvana. Jos se haju hieman laimenis pesulla? Mites te olette tehneet, oletteko pesseet vai antaneet vaan ajan kuluessa hajun haihtua niistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minä en oo edes miettinyt ikinä peseväni... me ostettiin vaunut pari kuukautta ennen laskettua-aikaa, sinä aikana ne "tuulettui" sisätiloissa.

Okei. Mulla taas on jo parikuukautinen vauva ja pitäis saada ikään kuin heti vaunut käyttöön. Tai onhan mulla vielä edelliset vanhat vaunut tallella, jos tulee tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mistä sä olet ne ostanut jos noin pahalle haisee? :o

Ei varmaankaan oo varsinaisesti merkitystä, mistä ne tarkalleen olen ostanut, kun ne oli tietysti paketissa ja tottakai sillon ne on tehtaalle tehtynä paketoitu samantien, joten aika luonnollista, että käsittelyaine tuoksuu. Enkä sanoisi, että haisee PAHALLE, vaan käsittelyaineelle (uudelle). :D

Alkuperäinen kirjoittaja UllaAvuton:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mistä sä olet ne ostanut jos noin pahalle haisee? :o

Ei varmaankaan oo varsinaisesti merkitystä, mistä ne tarkalleen olen ostanut, kun ne oli tietysti paketissa ja tottakai sillon ne on tehtaalle tehtynä paketoitu samantien, joten aika luonnollista, että käsittelyaine tuoksuu. Enkä sanoisi, että haisee PAHALLE, vaan käsittelyaineelle (uudelle). :D

No tämä mua vähän ihmetyttääkin että miksi haisee ja mille. Itelläni ei ole koskaan vaunut haisseet ja mietin vain että onko niissä käytetty jotain kiellettyjä kemikaaleja jos kerran niin paljon haisevat...? ;)