Uuninpuhdistusvinkkejä kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jynssääjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jynssääjä

Vieras
Olisiko kenelläkään takataskussaan jotain ihmekonstia sähköuunin puhdistamiseen. Käytin jo 2krt Mr Muscle uuninpuhdistajaa eikä oikeastaan mitään vaikutusta. Samat täplät seinissä.
Olen myös jyystänyt Universal-ihmeaineella, ritilät tulivat kyllä puhtaiksi, mutta uunin jynssäämiseen ei enää kädet kestä.

Likaa ei ole paljon, mutta ne täplät ovat ilmeisesti palaneet kiinni. Voiko käyttää soodaa tai etikkaa. Uunissa on emalipinta.

Kiitos, jos jollakin on hyväksi koettuja konsteja.

Mulla on käytössä sellainen "raaputin" jolla lähtee kiinni palanut rasva superhyvin. Vähän niin kuin autonikkunoiden skrapa mutta terä on terävä. Appiukolta sain ko. vempaimen ja hurjan hyvä on! Ne uuninpesuaineet on ihan järkyttäviä myrkkyjä, nykyään rapsuttelen liat tolla terällä ja lopuksi pesen uunin ihan vaan mäntysuovalla. Ja tulee muuten puhdasta!

http://www.farmos.fi/images/tuotekuvat/uuni%2Bgrilli_w60.jpg

tuo on kaikkein parasta ainetta mitä mä olen kokeillut. Tosin se on myös aika työläs pestä uunista pois, mutta tosiaan tehokasta on.

Kiitos vinkeistä. Mäntysuopaa olen joskus kokeillut, ei mitään vaikutusta.

Ne liat ovat enemmän niissä reunoissa, siis seinissä.
Joo, ne valmiit uuninpuhdistusaineet ovat tosi myrkkyjä. Ja tietenkin onnistuin ostamaan sellaista, mikä ei edes tehoa :(

Yhteistyössä