Uusavuton 3 pojan äiti kysyy vaaleanpunaisten ja pinkkien vaatteiden pesusta... =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piipi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piipi"

Vieras
Noniin.. Mä oon kyllä ihan supernolo, mutta näen jo sieluni silmin kuinka kämmään jotain pestessäni tulevan tyttövauvan vaatteita. Avaan pesukoneen luukun ja kaikki ihanat vaatteet on vaihtaneet koneessa väriä ihanan helakan vaaleanpunaisesta täplikkääksi punaiseksi tm... Muistan ne vanhat mainokset jossa joku mies on pessyt punaista valkoisten joukossa...

Valkoiset nyt pesen erikseen, mutta entä pinkit ja punaiset? Voiko ne pestä samassa? =D entä vaaleanpunaiset? ja ne jotka on sisäpuolelta valkoiset mutta oikealta puolelta vaaleanpunaiset tai ne jotka ovat muuten valkoisia mutta sitten esim resorit ovat pinkit? Tulee tosi monta koneellista jos pesen kaikkien väriset erikseen? =D

Tää on niin noloa, että pyydän etukäteen anteeksi tyhmyyttäni ja pyydän että saan vaan kilttejä vastauksia. =) Meillä ei oikeasti ennen olla pesty pinkkiä jne. pyykkiä. Itsekin pukeudun tummaan.

Huh, sitten seuraavaksi alan ihmetellä miten osaan hoitaa tyttövauvaa.... =D =D

Kolme pojan jälkeen sain tuplana tytöt. :)

Mä pesen kaikki värilliset samassa. Siis vaaleet värilliset omana ryhmänä ja tummat värilliset omana ryhmänä. Jos on värjäytymävaara, niin en laita sinne joukkoon semmoisia, jotka ei saa värjääntyä. Yleensä se vaate päästää ekassa pesussa sen värin, ei sen jälkeen.

Ihan kirkkaat punaiset pesen ainakin alkuun erillään tai mustien joukossa. Muut värilliset (aika pinkki-vaaleanpunainen-lila se pyykkinaru on :)) omanaan ja valkoiset tietysti omanaan.

Mulla menee suunnilleen näin: Tummat värit yhteen eli punainen, fuksia/'pinkki', musta, sininen, kirkkaanvihreä jne. Vaaleat/pastellisävyt ja kirjavat yhteen eli vaaleanpunainen, vaaleansininen jne. Täysin valkoiset voi pestä erikseen jos on epävarma lähteekö noista pastellisävyistä väriä. Yleensä oon 3-5 ekaa pesua tarkkana niiden vaatteiden kanssa mutta sitten ei oo niin tarkkaa enää.. Ja lajittelukin on melko summittaista, joku vaate voi mennä tummaan tai kirjavaan ihan riippuen kumpaan se mahtuu. Ja kun täysin valkoisia ei yleensä paljoa tuu niin pesen niitä hennon vaaleanpunaisia kyllä valkoisten kanssa jne.

Ehdotan lämpimästi, että puet lapsesi muihinkin väreihin kuin punaisen eri sävyihin. Kyseessä selvästi ei ole lempivärisi jos sen pesuun ei ole rutiinia. Lapsesi lisääntymiselimistö ei siitä surkastu, ja saatat vaikka vahingossa alkaa nähdä lapsesi yksilönä sukupuolistereoypian sijaan. Tyttö- ja poikavauvan hoito eroaa tämän verran: pojalta pitää muistaa pestä penis ja kivekset, tytöltä pimppi. Kaikki muu on yksilöllistä. Ja tympeästä kirjoitustavastani huolimatta en nyt tarkoita mitään pahaa :)

Mutta ihan vaaleanvaaleanpunaiset olen nakannut valkoisiin ja yhtään punaisemmat menee kategoriaan "punaiset, keltaiset, oranssit". Valkoiset mutta värillisellä resorilla menee valkoisiin, ja ulko- ja sisäpuolelta eri väriset ulkopuolen mukaan.

Onnea odotukseen!

Itse lajittelen tummat, vaaleat ja kirjavat. Tietyt pinkit ja punaiset päästää väriä ekassa pesussa, ihan kuten siniset tai vihreätkin vaatteet... eli jos koneeseen menee eri värisiä sekaisin, niin nopeasti esipesen uudet kirkkaan väriset vaatteet ämpärissä niin näen irtooko väriä. Jos irtoo, niin huuhdon lavuaarissa irtoavan värin eka pois.

Raidalliset vaatteet ja sellaiset joissa on esim. valkoisia kuvioita ei päästä väriä yleensä, kun muutenhan ne värjäytyis itsekin pilalle.

Joo, kyllä meillä on muitakin vaatteita kuin näitä "tyttöjen värisiä", älä huoli. Näitä nyt on tullut ostettua kun ei sitä prinsessaa ole ollut ja muut vaatteet on vihreitä, oransseja ja sinisiä pääasiassa. Itselleni ei käy pinkki tai punainen sitten yhtään mutta lapsen vaatteissa niistä pidän kyllä.

Nyt on kone pyörimässä, katsotaan kohta minkä katastrofin sain aikaan =D

Yhteistyössä