Uusi korvakierrekö? Korvalasten vanhemmat hoi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kanssa putket katkaisi korvakierteen aika pitkäksi aikaa. Ensin lähti toinen putki ja toinen heti perään korvatulehduksen ja korvasta valuvan märän mukana. Uusi kierre alkoi, kunnes kesällä vähän helpotti. Syksyn tullen alkoi taas nuhat ja jokainen nuha meni taas korviin ja uusi korvakierre. Mentiin uudestaan putkitukseen, mikä ei sitten enää tunnu estävän tulehduksia, sillä putkien aikana on jo ollut tulehdus. Nyt tosin tiedetään, että on tulehdus kun korvasta valuu märkä ulos. Ennen putkia tulehduksia ei enää huomannut muuten kuin tasapainon pettämisestä tai märän korvasta tulemisesta. Joillain kierre katkeaa ekoihin putkiin, toisilla ei. Toisilla putket auttaa ja toisilla taas ei - hyvin tapauskohtaista.

[QUOTE="vieras";26118868]Saako kysellä, että miten teillä on kuulon kanssa ollut. Meillä puheterapeutti sanoi, että tiettyjä ongelmia tullut korvatulehdusten takia, vaikka 3-vuotiaana ollut n. 10 elämässään. Aina hoidettu ja jälkitarkastettu. Ite olin ihan järkyttynyt, koska olen kuvitellut, että me ollaan päästy aika helpolla.[/QUOTE]

No siis tämä meidän sälli on nyt 1v9kk eikä puhu. Ymmärtää kyllä puhetta ja selkeästi kyllä kuulee puheen, ei ole viitteitä ainakaan näin arjessa että kuulo olisi ainakaan poikkeuksellisen huono. Mutta poiika ei puhu, ei mitään.

[QUOTE="vieras";26118868]Saako kysellä, että miten teillä on kuulon kanssa ollut. Meillä puheterapeutti sanoi, että tiettyjä ongelmia tullut korvatulehdusten takia, vaikka 3-vuotiaana ollut n. 10 elämässään. Aina hoidettu ja jälkitarkastettu. Ite olin ihan järkyttynyt, koska olen kuvitellut, että me ollaan päästy aika helpolla.[/QUOTE]

Hetkellistä alenemaa ollu meidän lapsilla mut se on menny ohi. Ja pojalla jolla oli vain yksi tulehdus joka pitkitty jälkitaudiksi ni ollu pahin.Ettei se tulehduksien määrä kerro kaikkea.

Minun lapseltani loppui korvatulehdukset kitarisojen poistoon. Hän oli silloin vajaat 6 vuotias. Seuraavan kerran korvatulehdus tuli 8 vuotta kitarisojen poiston jälkeen.

[QUOTE="vieras";26118887]Kannattaisiko jättää kaikki viljat pois? Myös siis kaura.[/QUOTE]

No juuri oltiin viime viikolla allergiakontrollissa allergialääkärillä ja oon puhunu useamman kerran että voiko korvatulehduksilla ja vilja-allergialla olla yhteyttä mutta hänen mielestään ei ole tarpeen rajoittaa ruokavaliota, että on kuulemma kaukaa haettua että se vaikuttais korviin. Ja korvat pysyi täysin terveinä niin kauan kun putket olivat paikoillaan vaikka lapsi käytti viljoja.

Ei ole tälläisestä kukaan puhunut :O miten se todetaan?

Huomataan yleensä vasta kun lapsi on sen ikäinen että alkaa puhumaan. Kyllä ne siellä korvapolilla sen huomaa jos siellä oletta asiakkaana. Asialle ei tehdä mitään jos se ei vaivaa. Esim syömistä tai puhe ei ole oikenlaista. On sellaista honottamista ja helposti jää kirjaimia pois.
On tavallaan suulakihalkio mutta on piilossa siellä,ettei päällepäin näe.

No siis tämä meidän sälli on nyt 1v9kk eikä puhu. Ymmärtää kyllä puhetta ja selkeästi kyllä kuulee puheen, ei ole viitteitä ainakaan näin arjessa että kuulo olisi ainakaan poikkeuksellisen huono. Mutta poiika ei puhu, ei mitään.

Meillä kans alotti tosi myöhään puhumaan 2, 5 vuotiaana tuli kaksi sanaa peräkkäin. Nyt 3-vuotiaana kyllä puhuu, mutta k,l,m,n tulee puheessa vähän sekasin. Kyllä se sit tästä kun nyt tietää, mutta olin aivan ällistynyt että se niistä korvatulehduksista johtuu.

[QUOTE="vieras";26118922]Huomataan yleensä vasta kun lapsi on sen ikäinen että alkaa puhumaan. Kyllä ne siellä korvapolilla sen huomaa jos siellä oletta asiakkaana. Asialle ei tehdä mitään jos se ei vaivaa. Esim syömistä tai puhe ei ole oikenlaista. On sellaista honottamista ja helposti jää kirjaimia pois.
On tavallaan suulakihalkio mutta on piilossa siellä,ettei päällepäin näe.[/QUOTE]

Ok, no tämä poitsu ei vielä puhu oikein mitään. syöminen sujuu normaalisti.

No juuri oltiin viime viikolla allergiakontrollissa allergialääkärillä ja oon puhunu useamman kerran että voiko korvatulehduksilla ja vilja-allergialla olla yhteyttä mutta hänen mielestään ei ole tarpeen rajoittaa ruokavaliota, että on kuulemma kaukaa haettua että se vaikuttais korviin. Ja korvat pysyi täysin terveinä niin kauan kun putket olivat paikoillaan vaikka lapsi käytti viljoja.

Ok. Olen vain kuullut, että kaura aiheuttaa limaa. Ja maitoallergikot käyttävät yleensä suhteessa tosi paljon kauraa, esim. kauramaitoa. Tästä siis ajattelin tätä.

Meillä loppui tyttären korvatulehdukset ksylitolipurkkan syöntiin. En tiedä, oliko sattumaa vai vaikuttiko se niin paljon, että sen jälkeen ei ole ollut yhtään korvatulehdusta.

Tyttärellä oli niitä monta peräkkäin ja lääkäri alkoi jo puhumaan putkituksesta. Mä ajattelin, että kokeillaan tuota ksylitolia ja täysksylitolipurkkaa ostin isot kasat ja syötiin viisi purkkapalaa päivässä. Tulehdukset loppui kuin seinään eli yhtään ei ole ollut sen jälkeen. Nyt tuosta on jo 6 vuotta :)

[QUOTE="vieras";26118942]Ok. Olen vain kuullut, että kaura aiheuttaa limaa. Ja maitoallergikot käyttävät yleensä suhteessa tosi paljon kauraa, esim. kauramaitoa. Tästä siis ajattelin tätä.[/QUOTE]

Mä oon kans kuullu asiasta mutta allergialääkäri oli eri mieltä, eli että se ei vaikuttaisi. Meillä kauraa ei syödä juurikaan, poika ei tykkää kaurapuurosta eikä juo kaurajuomia. Satunnaisesti saa kauraa esim leivän mukana.

[QUOTE="Vieras";26119021]Meillä loppui tyttären korvatulehdukset ksylitolipurkkan syöntiin. En tiedä, oliko sattumaa vai vaikuttiko se niin paljon, että sen jälkeen ei ole ollut yhtään korvatulehdusta.

Tyttärellä oli niitä monta peräkkäin ja lääkäri alkoi jo puhumaan putkituksesta. Mä ajattelin, että kokeillaan tuota ksylitolia ja täysksylitolipurkkaa ostin isot kasat ja syötiin viisi purkkapalaa päivässä. Tulehdukset loppui kuin seinään eli yhtään ei ole ollut sen jälkeen. Nyt tuosta on jo 6 vuotta :)[/QUOTE]

Meillä on käytössä xylitol ja saa sen 5 palaa päivässä. Meillä ei oo ollu vaikutusta asiaan, oisko vähä yksilöllistä tai sitten sattumaa.

pari päivää sitte loppui antibioottikuuri ja nyt pojalla tulee taas paksua vihreetä räkää nenästä ja kauhean limainen :( ilmeisesti tulehdus ei lähteny kuurilla ja/tai se uusiutui heti. Varasin huomiselle sille korvalääkärin ajan.

Mitenköhän nopeasti päätös uusista putkista tehdään? tarkotan että ku ennen ekoja putkia pitää olla se tietty määrä tulehduksia tietyssä ajassa, niin entä kun laitetaan toistamiseen, laitetaanko ne nopeemmin, siis ei ootella niin montaa tulehdusta kuin eka kerralla vai miten. KOkemuksia?

Yhteistyössä