Uusi raskaus?

  • Viestiketjun aloittaja Äippä82
  • Ensimmäinen viesti
Äippä82
Kuinka nopeasti synnytyksen jälkeen on uusi raskaus alkanu? Jos siis ehkäisyä ei käytetty.

Mulla nyt synnytyksen jälkeen ekat kk:t, sittemmin ei kuulunu. Toki kk:t hakee taas rytmiään, mutta mietin vain. Testillähän se selviää...tiedän, mutta ajattelin kysellä =)

Joku ajattelee, että miksi ei suojaa käytetä.
Toinen lapsi on meille tervetullut ja lapset haluaisin pinellä ikäerolla ja tehdä nuorena. Sitten päästään perheen kanssa reissaamaan maailmalle.
 
Rusina
Täysimetin esikoista ja emme käyttäneet ehkäisyä vaikka menkat alkoivat kuukausi synnytyksen jälkeen säännöllisinä. Ekan kerran tärppäsi kolme kuukautta synnytyksestä, mutta se raskaus oli tuulimuna. Sitten käytettiin pari kuukautta ehkäisyä jonka lopetuksen jälkeen tulin raskaaksi. Nyt viikkoja 33+1. Mulla nuo kuukautiset ei siis ole jättäny hetkeksikään rauhaan vaan heti tullu säännöllisenä huolimatta täysimetyksestä. Mikä lie hormonihirviö mä oon :)
 
me myös
tässä vähä oma kohtasia kokemuksia.

eka lasta rupesin odottamaan parin kuukauden yrityksen jälkeen ja hänet synnyttettyä menkat alko heti viikon jälkivuodon jälkeen ja rupesin odottamaan toista menlko pian. heillä on ikäeroa 1v3viikkoa. eli esikoinen oli tuolloin n.neljän kuukauden. ja tuossa välissä kerkes muistaakseni tulla kahdet menkat.
toisen synnyttyä sama homma menkat alko melko pian jälkivuodon jälkeen ja kerkes tulla kahdesti. ja kolmas lapsi sai alkuunsa...heille tulee ikä eroa n.1v2kk. joten oli edellinen n.5kk ku seuraava ilmotti tulostaan.
kaikkia olen imettänyt niin pitkään ku olen jaksanu.

ja vaikka lapset ovat tosi pienillä ikä eroilla niin meillä on jaksettu ihan siinä ku muillaki... et ei kannata sitä pelätä.nyt lapset 1 ja 2 vuotiaat. ovat tosi hyviä kavereita ja saan nyt tehtyä hommia paremmin kuin mitä sillon ku oli yks.ja kohta heitä on kolme :):)

periaatteessa heti jälkivuodon jälkeen voi tulla raskaaksi. ja sitä ei estä imetys.ja voi tulla raskaaksi ennenkuin ekat menkatkaan on alkanu.
joten voit olla joko raskaan tai sitte et... :)
 

Yhteistyössä