Uusi vauva

  • Viestiketjun aloittaja imettävälle?
  • Ensimmäinen viesti
imettävälle?
Hei!

Kiinnostaisi kuulla sellaisten ihmisten kokemuksia, jotka ovat tulleet raskaaksi vielä imettäessä edellistä. Meillä vauva on puoli vuotias ja seuraava olisi jo tervetullut. Imetän vielä täysin, lisänä on vain soseita. Menkat eivät ole alkaneet, joten aikasta hakuammuntaa on tämä yrittely...

Miten hyvin olette siis tulleet raskaaksi ja onko sellaisia joilla se imetys on sitten ollut 100% ehkäisykeino koko imetyksen ajan vaikka seuraava vauva on ollut jo puuhan alla ja toiveissa? Missä vaiheessa menkattomat ovat huomanneet olevansa raskaana jos on jossain vaiheessa tärpännyt? Täytyykö masussa ensin ruveta potkimaan, ei viitsisi testejäkään hakuammunnalla tehdä... tämän ekan vauvan kohdalla mulla ei ollut minkäänlaisia raskausoireita paitsi masu kasvoi ja asukki kasvettuaan alkoi ottamaan kontaktia.

Tiedosta kiitollinen kuumeilija
 
mahdollista
Tuttu tuli raskaaksi, kun vauva oli n. 7 kk vanha. Menkat eivät ehtineet alkaa. Epäili raskautta, kun häntä alkoi närästää, kuten myös ensimmäisessä raskaudessa. Niin ja vauva oli täysimetyksellä puolen vuoden ikään asti.

Minulla taas imetys toimii 100% ehkäisynä. Ainakaan ei tärpännyt, vaikka touhuilimme sopivaan aikaan. Ja useampana kuukautena. Menkat alkoivat heti pian synnytyksen jälkeen. Uusi vauva sai alkunsa vasta, kun imetyksen lopettamisesta oli kulunut 3-4 kk.
Kuopus nyt 9 kk ja pienoinen vauvakuume päällä. Mutta en tosissaan uskalla vielä haaveilla, kun imetän vielä. Ja jatkan vuoden ikään asti, jos vaan ei mitään tule. Tai katsotaan nyt. Vauvakuumeen takia en halua imetystä lopettaa. Ja olen todennut, että tuo vähän vajaa 2 vuoden ikäero vaikuttaa ihan hyvältä. Nyt tietenkin voisi tulla vähän pidempikin ikäero, koska on jo 2 lasta. Mutta ehkäpä tämän vuoden puolella olen vielä raskaana.
 

Yhteistyössä