Uusien ruoka-aineiden kokeilu nirsolle allergikolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sakama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sakama

Jäsen
04.06.2007
177
0
16
Meillä on poika 2v5kk joka on allerginen viljoille, perunalle, porkkanalle, soijalle jne. Maito on käynyt kesästä asti. Ongelmana on siis se että poika on nirso, johtuu varmaan ainakin osittain siitä että on niin monelle ruoka-aineelle ollut allerginen että sallittuja makuja on ollut tosi vähän. Ennen halusi maistaa kaikkea, mutta viime kevään vilja ja perunakokeilujen jälkeen on tullut tosi epäileväksi kaikkea uutta kohtaan. Olen miettinyt että kun hänelle tuli vatsa noista kipeäksi niin osaa jo yhdistää sen uusiin ruokiin.

Mutta pointina tässä on se että kuinka saan pojan syömään uusia ruokia (tällä hetkellä hänelle kelpaavat ruuat on tosi harvassa) ? Siis ihan vaikka maitotuotteista uusia makuja, ei näet suostu syömään kuin yhdenlaista jugurttiakaan... Niin ja kuinka sit vaikka tuon perunan kanssa kun nyt on kielletty ja kun toivottavasti joskus käy niin kuinka saan sitä syömään kun nykyään jo kun näkeekään perunaa niin sanoo ettei aijo sitä syödä (keväinen kokeilu tuotti kovat vatsakivut :/ ) ja kun olen yrittänyt oolannin pakastemuusia kokeilla niin sylkee pois suustaan ja sanoo yök kun maistaa sen perunaksi...

Olisin tosi kiitollinen jos jollakin on joku kikka tähän ongelmaan ja sen mulle kertoisi, kiitos jo etukäteen!!

Yhteistyössä