Uusioperhe ongelma

  • Viestiketjun aloittaja vierailija89
  • Ensimmäinen viesti
vierailija89
Täytän ensi vuotta 30, mieheni paljon vanhempi. Hänellä on kaksi lasta, hän on ollut naimisissa ja nyt hän tekee asioita, joista hän on unelmoinut.
Nyt minulla on alkanut tulla vauvakuume. Haluaisin ostaa kodin, saada vauva ja ottaa koiran..
Mieheni ei kuitenkaan haluaa lapsia, kotia hän ei voi ostaa eikä koiraa ottaa koska hänen lapsella on allergia.
Mitä tekisin tilanteessa? Itse olen ne haaveet toteuttanut, joita hän haluaa tehdä nyt.
En kuitenkaan haluaa erota, ennen suhdetta olin masentunut ja tunsin, että vedän elämäni viimeisiä hengenvetoja. Suhde pelasti minut. Nyt on parantunut, mutta suhde kökkii paikoillaan. Jos eroan, pelkään, että tämä masennus tulee takaisin. Jos jään, olen onneton ja katkera...
Tänään otin asian puheeksi ja riita siitä tuli. Että miksi valitan kaikesta. Sanoin että en näe tulevaisuutta meijän välillä, sanottiin, että lähde sitten pois..
 
vierailija
Tuossa asiassa ei voi tehdä kompromisseja. Miehesi ei enää ymmärrettävästi
halua vauvaperhe-elämää ja se sinun on hyväksyttävä ja lopetettava asiasta
painostaminen. Jos oma vauvahaaveesi on pakottava etkä siitä pysty luopumaan
ainoa vaihtoehto on etsiä mies joka haluaa lapsen kanssasi. Mutta löytyykö ja
tuletko edes raskaaksi- sitten olet heittänyt hyvän suhteen turhaan menemään.
Siinäpä onkin pohdittavaa. Lapseton elämä voi olla aivan yhtä hyvää ja tyydyttävää kuin lapsellinenkin!
 
vierailija
Yhdyn edelliseen. Et voi pakottaa miestäsi elämään uudelleen vauvaperhearkea, jos hän ei sitä halua. On ymmärrettävää mikäli näin on. Lasten teko ja vuodet mikä lasten kasvatukseen menee on raskasta aikaa, ja vanhempien täytyy laittaa omat haaveet silloin suurelta osin sivuun. Ei moni halua sitä kokea moneen kertaan elämässään. Jos taas itse et halua jättää lapsia tekemättä, on cain karu fakta että sinun täytyy vaihtaa puolisoa. Näin joskus elämässä käy. Löytää ihanan ihmisen mutta elämät ovatkin eri tilanteissa eikä yhteinen elämä onnistukaan.

Toinen pointti: onnesi ja hyvinvointisi ei voi rakentua toisen ihmisen tai suhteen varaan. On pelottavaa ajatus että masentuu uudelleen, mutta sun täytyy olla rohkea ja uskaltaa elää. Elämässä tulee vaikeita aikoja, selviät niistä kyllä. Jos et yksin niin aina on olemassa ammattiapua. Elä jää tuossa asiassa roikkumaan puolisoosi. Se vain rasittaa suhdettanne.

Haleja.
 
vierailija
No tuota noin....
Miksi masentuisit? Roikut siis itsekin siinä vain sen vuoksi että pelkäät jo valmiiksi jotain mistä et voi tietää. Ja taatusti masennut jos asenne on tuo. Ylipäätäänkin masennus on heikkoutta...moni on masentunut täysin ilman syytä tai mitään. Se on trendikästä ja sillä pääsee monesta jutusta vähemmälöä ja saa sääliä osakseen.
Itse olen kokenut elämässäni ties minkälaista pahuutta silti koskaan masentumatta.
Et voi pakottaa miestä tekemään asioita joita hän ei halua.
Joko hyväksyt asian ja olet hiljaa tai lähdet vetämään ja teet asioille jotain.
Tuolla että kerjäät nytkin säälipisteitä " jos jään olen onneton, jos lähden masennun" asenteella ni ilmaiset kyllä hyvin millainen valittaja olet.
Otappa itseäs niskasta kiinni ja vastuu omasta elämästäsi. Älä syytä miestä, masennusta tai mitään muutakaan...paitsi itseäs jos elämäs ei o sitä mitä haluat.
 
vierailija
No tuota noin....
Miksi masentuisit? Roikut siis itsekin siinä vain sen vuoksi että pelkäät jo valmiiksi jotain mistä et voi tietää. Ja taatusti masennut jos asenne on tuo. Ylipäätäänkin masennus on heikkoutta...moni on masentunut täysin ilman syytä tai mitään. Se on trendikästä ja sillä pääsee monesta jutusta vähemmälöä ja saa sääliä osakseen.
Itse olen kokenut elämässäni ties minkälaista pahuutta silti koskaan masentumatta.
Et voi pakottaa miestä tekemään asioita joita hän ei halua.
Joko hyväksyt asian ja olet hiljaa tai lähdet vetämään ja teet asioille jotain.
Tuolla että kerjäät nytkin säälipisteitä " jos jään olen onneton, jos lähden masennun" asenteella ni ilmaiset kyllä hyvin millainen valittaja olet.
Otappa itseäs niskasta kiinni ja vastuu omasta elämästäsi. Älä syytä miestä, masennusta tai mitään muutakaan...paitsi itseäs jos elämäs ei o sitä mitä haluat.
---
Tämä puheenvuoro oli täysin tietämättömän käsitys masennuksesta!!
Ei se ole trendikästä, se on kärsimystä, jossa omat henkiset voimat ovat loppu. Masennus ei ole asia, jolla voi leikitellä. Se on vakava, jopa kuolemaan johtava sairaus.

Lapsihaaveilusta tälle aloittajalle omana "viisaana" neuvona sanoisin, jotta se asia on sinun käsissäsi. On olemassa monta miestä, jota sekä lapsi että sinä kiinnostatte, mutta sille tilaisuudelle pitää avata tie ja tilaa. Se luonnollisesti tarkoittaa sitä, että vaihdat kumppania. Tuskin tuon miehen kanssa kannattaa hänen tietämättään raskaaksi hankkitua, sillä ei hän sitä asiaa pysty hyväksymään eikä toista saa eksyttää isäksi.

Oma puolisoni teki aikanaan itse ratkaisu, kun kerroin, että en voi enää saada lasta (minulla oli jo 2) ja olin läpikäynyt leikkauksen, joka teki mahdottomaksi enää raskautua. Passitin hänet miettimään itse tykönään, mitä se hänelle merkitsi. Parin viikon kuluttua ovikello soi ja siellä seisoi mies, joka kertoi, että eiköhän laiteta hynttyyt yhteen! Kertaakaan hän ei ole mitenkään ilmaissut, että se häntä kaduttaa, sillä meidän elämämme on ollut tosi hyvää.

Nämä asiat täytyy miettiä itsekseen ja tehdä sitten se, mikä itsestä tuntuu parhaimmalta ja jonka kanssa sitten on valmis elämään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä