Uusperheen jouluhelvetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sad christmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sad christmas

Vieras
Seurustelen miehen kanssa ja meillä on yksi yhteinen lapsi ja minulla entisestä suhteesta yksi ja hänellä 4 lasta.Nyt mieheni ilmoitti että lapset ovatkin hänellä joulun,koska asuvat isällään,ja menee kuulemma niin että joka toinen joulu äidillään ja joka toinen joulu isällä.Minun vanhempi lapseni taas haluaisi mummolaan enkä oikein itsekkään tykkää joulua viettää mieheni lasten kanssa erinevistä syistä johtuen.Olen joka ikinen joulu ollut vanhempieni luona,sitä yhtä helvetillistä kertaa lukuun ottamatta jonka mieheni lasten kanssa vietin :(.Haluaisin pitää perinteistä kiinni koska näen vanhempiani liian harvoin,ja lisäksi he ovat jo iäkkäitä.Nyt meillä on helvetinmoinen riita eikä se meinaa ratketa!Onko ideoita!

Meette vanhemmillesi koko porukka? Tai vanhemmat teille? Uusperheessä täytyy tehdä kompromisseja.
Tärkeintä viettää joulua yhdessä, perheenä.

Ei, tärkeintä ei ole viettää joulua perheenä, vaan tärkeintä on, että on kohtuuhyvä joulu.
Ex-miehellä on niin paljon pentuja omasta takaa, että ap voi hyvillä mielin lähteä vanhemmilleen jouluksi. Ilman miestä ja sen muksuja.

Te siis asutte erillään ja miehen lapset asuvat hänen luonaan? Jos sinne mummolaan on pakko päästä, niin otat miehen lapsineen mukaan. Ei se mies niitä lapsia voi yksinkään jättää.

En kyllä teille kovin hyvää tulevaisuutta jatkossa povaa, kun et lapsia siedä.

Siis mikä on vaikeeta? Menet omien lastes kanssa sinne mummolaan, tai jos mies välttämättä sen kuopuksen haluaa pitää niin hän sitten pitää sen ja viettää joulun kaikkien omien lastensa kanssa.

Yhteistyössä