Y
yks vaan
Vieras
meillä on miehen kanssa kaksi yhteistä lasta, ja miehellä kaksi lasta edellisestä liitosta minulla yksi( 22v) miehen lapset ovat 17v ja 20 v. Tämä parikymppinen mies asuu meillä. Armeijan käynyt, työttömänä. On alkanut ottaa pattiin hänen asumisensa. Kaikki tulee valmiina nenän eteen. nukutaan aamulla pitkään ja valovotaan myöhään. syödään yö kaudet. Minä pesen pyykin, kannan ruokaa kaupasta. Poika lainaa autoa, ostaa tosin bensat. Olla möllöttää huoneesaan.Rasittavaa! OLEN HOKENUT ETTÄ KYSELEE TÖITÄ JA KÄY TYÖPAIKOILLA, EIHÄN TYÖKKÄRISTÄ TÖITÄ SAA tai suunnitelee jatko -opintoja. Me emme ole enään ei edes isänsä velvollinen elättämään häntä kun ei edes opiskele. ammatti on kyllä . Minä nyt vielä vähemmän velvollinen. Olen puhunut että yksin asuesaan saisi työttömänä ollessaan asumistuet, toimeentulo tuen ja täyden työmarkkinatuen. Jäisikin rahaa enemmän kuin nyt kotona asuessa. Nyt tuo työmarkkinatuki on meidän tuloista kiinni eli ei saa kun 9 euroa arkipäivä - verot. Vielä hetken katselen mutta sitten kyllä pistän pojan katselemaan omaa asuntoa, on aika aikuistua ja lähteä omilleen. Pojalla ei ole ollut edes koskaan tyttöystävää. Äitinsä ei paljon tähän puutu , ostaa aikuiselle pojalleen aku ankka kirjoja ja puhuu että ei tarvitse muuttaa pois asuu vain meidän nurkissa. Tuntuu että taitaa olla pirullisuutta häneltä.
miehen 17v tytär asuu äidillään, on opiskelemassa ja asuu muualla....
tytär täyttää 18v ihan kohta ja niin loppuu miehen elatusmaksutkin.
tytär elättä suurinpiirtein itse itsensä, asumistuki ja opintotuki. kesätöistä saamat säästöt apuna ja taisi hän ottaa opintolainaakin. Mies on maksanut eltusmaksut kunnalle ja kunta miehen ex:lle en tiedä tosin maksaako enään kun tytär asuu muualla menevätkö maksut suoraan tyttärelle.
en oikein tiedä mitä tehdä mutta huomaan että oma ärsytys käyräni nousee päivä päivältä ja mietin koska oikein pimahdan mieheni pojalle. Näin ei voi jatkua!
miehen 17v tytär asuu äidillään, on opiskelemassa ja asuu muualla....
tytär täyttää 18v ihan kohta ja niin loppuu miehen elatusmaksutkin.
tytär elättä suurinpiirtein itse itsensä, asumistuki ja opintotuki. kesätöistä saamat säästöt apuna ja taisi hän ottaa opintolainaakin. Mies on maksanut eltusmaksut kunnalle ja kunta miehen ex:lle en tiedä tosin maksaako enään kun tytär asuu muualla menevätkö maksut suoraan tyttärelle.
en oikein tiedä mitä tehdä mutta huomaan että oma ärsytys käyräni nousee päivä päivältä ja mietin koska oikein pimahdan mieheni pojalle. Näin ei voi jatkua!