uutisissa eilen sanottiin että suomalainen käyttää keskimäärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutta mukavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutta mukavaa

Vieras
lomallaan n. 1470e. paljonko te käytätte? ja siinä artikkelissa sanottiin että budjetti ylittyy joka neljällä. ja joka toinen käyttää lomalla luotto-kortteja ja velkaantuu ja makselee loman jälkeen velkoja. onko teillä näin? ja paljonko budjetti ylittyy?

meillä ei ole mitään lomabudjettia,miehen lomarahat menee remontiin ja itse olen kotihoidontuella....aika köyhä loma vai?

Mä ihmettelin tota summaa täällä suu auki eilen. Toihan on miehen kuukauden palkka. Mihin ihmiset muka sitä rahaa laittaa lomallaan?

Meillä ei ole mitään ylimääräsiä lomarahoja vaan saman verran lomalla käytetään kun muutenkin.

NO menee kyllä lomalla rahaa...paljon. Lennot maksaa, hotellit, matkustaminen ulkomailla. VAikka ollaan pari viikkoa vaan ulkomailla, varmasti menee 2500-3000 euroa sihenkin reissuun Sitten kotimaan matkailut+sukulaiset+ ne iki-ihanaiset jokakesäiset häähommelit vievät rahaa.

me ei käytetä lomalla visaa vaan lähetään lomalle jos on varaa.jos näin äkkiseltään heittäs summan niin oisko n.1000 euroa mitä lomareissuun menis.siis suomen sisäpuolella jos lomaillaan.

Meillä ei ole mitään budjettia eli ei voi ylittyäkkään.

Tällä hetkellä on lomaa on jo maksettu 260? lentoihin, lisäks menee n. 200? auton vuokraan ja ehkä n. 800? hotelliin. Siinä onkin sitten kulutettu yksi viikko lomasta, eli lisänä tulee sitten vielä kotimaan rientoja särkänniemi, tykkimäki ja korkeasaari ainakin. Eli jos laskee bensat, ravintola syömiset ja käyttörahat mukaan niin keskimääräinen ylittyy kyllä.

Tää on kyllä harvinainen lomakausi meille, kun ekaa kertaa lähdetään ulkomaille, eli tavallisesti rahaa ei kulu noin paljoa.

Luottokorttia ei käytetä kotimaassa, mutta ulkomailla luultavasti kyllä. Onkohan se kuitenkaan velkaantumista, kun sen saa maksettua heti kunhan luottokunta vaan laskun lähettää?

Meillä käytetään lomalla sama raha ku muutenkin, laskuihin ja ruokiin jne. Poikkeuksena vai olla joku reissu, esim. nyt käydään sukulaisissa ja sieltä sit Särkänniemen reissu miehelle ja mulle toinen reissu, budjetti on varmaan alta 100 euroa jos ei dieseliä laske, ku ne menis kuitenkin kun käydään mun veljen luona.

Riippuu lomasta.
Mutta kyllä lomalla enemmän rahaa menee kotona ollessakin, kun ei sitä kotona kuitenkaan tule oltua.
Mä en osaa kyllä sanoa...Suomessa lomaillessa vähintään 200 euroa päivä varmaan on aika lähellä totuutta.
Ulkomailla riippuu maasta, paljonko pitää laskea.
Meillä nyt muutenkin menot ja tulot jakautuu niin epätasaisesti pitkin vuotta ja yllättävät menot on normi eikä poikkeus, että elämä on varsin Visa vetoista, niin lomalla kun muutenkin.

Kyllähän tuo summa äkkiä menee kesässä, tällä poppoolla kun lähtee vaikka lintsille niin bensat + rannekkeet tekee jo melkein 200 e + ruoat päälle =)

Pari kolme tuollaista reissua jonnekin, oli se sitte lintsi tai vaikka särkänniemi (joihin pääsee ilman majoitustarvetta) tekee jo vähintään 600 e, enempi tietysti menee !

Lisäksi isännän kanssa laivalle (miniristeily) ihan kahden kesken, pelkkä hytti ja ruoat tekee jo 500 e loven kukkaroon !! Lisäksi menee sielläkin vielä rahaa !

Mitään luottokortteja meillä ei käytetä vaikka sellaisia ois, mieluummin käteisellä tai pankkikortilla, ei tarvi jälkeenpäin maksella

=)

Meillä on varattu rahaa 15.6-15.7 väliselle ajalle 900?. Siis kaikkeen olemiseen ja elämiseen, myös kesälomareissut kuuluu siihen samaan rahaan. Lomaillaan sukulaisissa (ihan kutsuttuina ja toivottuina vieraina;)), käydään eläinpuistossa, mökkeillään, uimarannalla, tivolissa jne. Autolla tulee ajettua ehkä 1500-2000km. Osa lomasta ollaan toki kotona, 2 viikkoa reissataan. Samalla rahalla kustannetaan kummilahja ym.

Lomabudjetti ei ylity, saattaa jopa alittua ja tuosta 900?:sta jää säästöönkin. Tai sitten mitä jää niin hassataan viimeisenä lomapäivänä humpuukiostoksiin:) Yleensä kun isommalla porukalla lomaillaan (omaa perhettä 2 aikuista ja 2 lasta) niin säästyy mm. ruokakuluissa kun kimpassa ostellaan ruokia ym.

Luottokorteilla ei maksella mitään ostoksia muutenkaan, saati sitten että loma rahoitettais luotolla.

Me mietittiin, että onko siinä mukana myös normaalit elämiskulut, eli syömiset.

Me käydään varmaan yksi sukulaiskierros ja pari kertaa mummon mökillä, eli ylimääräiset kulut tulee olemaan noin 150e bensaan.

No tosi on, että nuo on vielä niin pieniä, ettei ne kaipaa mitään puuhamaita, esikoinen pääsi vappuna tivoliin, niin on siis jo käynyt ne härpäkkeet. Eikä varmaan alle 120 cm olekaan juuri mitään missään.

Yhteistyössä