Uutta puhelinta ostamassa. Suositelkaa/neuvokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti29"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti29"

Vieras
Eli tänään pitäis ostaa uusi puhelin :)
Aikaisemmin en oo omistanu älypuhelinta mut nyt aattelin että ois sellaisen vuoro.
Mikä olisi hyvä? Nokian tahtoisin koska kaikki Samsungit on ollu mulla jotenkin huonoja :D
Puhelimessa pitäisi olla ainakin:
- Hyvä käyttää nettiä. Eli akku kestäis ja näyttö ois tarpeeksi iso/selkeä. Niin ja facebookin pitää näyttää järkevältä :D Mun siskon puhelimessa se näyttää jotenkin sekavalta. En tiiä näkyykö kaikis puhelimis samanlaiselta :)
- Ei menisi heti rikki jos sattuu tippumaan kädestä.
- Hintaraja olisi 600e.
- Hyvä kamera/video.

Hmm... Muuta ei tuu mieleen. :) Oon miettiny tota Lumia 920 tai 820. Kokemuksia?

Kaikki uudet älyluurit vetävät virtaa huolella. Eli koko päivää ei yhdellä akulla surffata netissä.

Samsung Galaxy S3 tai S4. Iiluuri on toinen vaihtoehto. Nokian wintoosaa en ottaisi edes ilmaiseksi.

Juu, no ton akun mäkin oon kuullu et joka päivä saa olla laturis kii. Varsinkin jos käyttää nettiä paljon. Onko noi Nokian Lumiat ihan huonoi? Kävin kurkkaamas noi Samsungin Galaxyt.

[QUOTE="sasa";28772135]Kaikki uudet älyluurit vetävät virtaa huolella. Eli koko päivää ei yhdellä akulla surffata netissä.

Samsung Galaxy S3 tai S4. Iiluuri on toinen vaihtoehto. Nokian wintoosaa en ottaisi edes ilmaiseksi.[/QUOTE]

Jaa, mä taas en mitään muuta huoliskaan kun Nokian puhelimia:D Ne on vaan parhaita! Itsellä Nokian Lumia 620 ja oon tosi tyytyväinen.

[QUOTE="äiti29";28772144]Juu, no ton akun mäkin oon kuullu et joka päivä saa olla laturis kii. Varsinkin jos käyttää nettiä paljon. Onko noi Nokian Lumiat ihan huonoi? Kävin kurkkaamas noi Samsungin Galaxyt.[/QUOTE]

Jos nettiä käyttää oikeasti paljon, useita tunteja päivässä, saa luuri olla laturissa parikin kertaa päivässä.

Mulla ja mun miehellä on Lumia 820.
Hyvä puhelin ja ollaan tosi tyytyväisiä.
Huono puoli on, että akkua pitää ladata usein jos käyttää puhelinta paljon päivän aikana.

[QUOTE="äiti29";28772144]Juu, no ton akun mäkin oon kuullu et joka päivä saa olla laturis kii. Varsinkin jos käyttää nettiä paljon. Onko noi Nokian Lumiat ihan huonoi? Kävin kurkkaamas noi Samsungin Galaxyt.[/QUOTE]

No kaikki Nokiat on ihan huonoi, paitsi kumisaappaat.

[QUOTE="äiti29";28772087]Eli tänään pitäis ostaa uusi puhelin :)
Aikaisemmin en oo omistanu älypuhelinta mut nyt aattelin että ois sellaisen vuoro.
Mikä olisi hyvä? Nokian tahtoisin koska kaikki Samsungit on ollu mulla jotenkin huonoja :D[/QUOTE]
Samsungin vanhat ei-älypuhelimet ovat ihan toisesta maailmasta nykyisiin älyluureihin verrattuna. Lumiaan on vielä toistaiseksi aika vaatimaton sovellusvalikoima joskin kaikki yleisimmät softat taitaa kyllä löytyä. Lumiaa olen jonkun verran "räplännyt" enkä kyllä tykännyt yhtään.

Puhelimessa pitäisi olla ainakin:
- Hyvä käyttää nettiä. Eli akku kestäis ja näyttö ois tarpeeksi iso/selkeä. Niin ja facebookin pitää näyttää järkevältä :D Mun siskon puhelimessa se näyttää jotenkin sekavalta. En tiiä näkyykö kaikis puhelimis samanlaiselta :)
Isolta ruudulta on helpoin käyttää nettiä. Toki itse selainsovellus vaikuttaa käyttöön jossain määrin mutta ainakin Androidille on saatavissa monia eri selaimia jos niitä haluaa kokeilla.
Facebookin natiivisofta taitaa näyttää kaikissa puhelimissa samalta. Jonkin verran voi olla eroja eri käyttöjärjestelmäversioihin optimoiduissa versioissa eli esimerkiksi Android 2.3:ssa ei välttämättä toimi 4.2:seen optimoitu versio.

- Ei menisi heti rikki jos sattuu tippumaan kädestä.
Suosittelen suojakotelon hankkimista joka tapauksessa.

- Hintaraja olisi 600e.
- Hyvä kamera/video.
Tuohon hintaa taitaa jo saada Samsungin Galaxy S nelosen joka on tämän päivän kovinta rautaa. HTC One pyörii samassa hintaluokassa ja onkin tehoissa oikeastaan ainoa S4:sen haastaja. HTC One on mielestäni vähän tyylikkäämpi.

Oma puhelimeni on Galaxy S4.

[QUOTE="viivii";28772150]Jaa, mä taas en mitään muuta huoliskaan kun Nokian puhelimia:D Ne on vaan parhaita! Itsellä Nokian Lumia 620 ja oon tosi tyytyväinen.[/QUOTE]

Jos ei paremmasta tiedä...
Nokian karvalakkiluurit ovat ihan kamalaa kuraa. Aina olleet.

Apua, ihmiset jakautuu täällä iha puoliks Nokian suhteen :D
Ehkä mä kysyn sielt kaupast ja saas nähdä onko hyvä myyjä paikalla :) Varmaan tulee nyt sit ostettua toi 920 tai 820...

[QUOTE="sasa";28772183]Jos ei paremmasta tiedä...
Nokian karvalakkiluurit ovat ihan kamalaa kuraa. Aina olleet.[/QUOTE]
Lumian kiinteä akku on hauska keksintö. Kaverin 920 tilttasi jumiin ja normipuhelimissa tuollainen jumi hoituu helpoiten irrottamalla akku hetkeksi mutta Lumia pitää viedä huoltoon.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28772208:
Lumian kiinteä akku on hauska keksintö. Kaverin 920 tilttasi jumiin ja normipuhelimissa tuollainen jumi hoituu helpoiten irrottamalla akku hetkeksi mutta Lumia pitää viedä huoltoon.

No huh huh! Suunnilleen kerran viikossa huoltoon siis. :D

[QUOTE="sasa";28772183]Jos ei paremmasta tiedä...
Nokian karvalakkiluurit ovat ihan kamalaa kuraa. Aina olleet.[/QUOTE]

On kyllä ollut käytössä vaikka mitä merkkiä mutta Nokia vie vaan voiton:)

Ei ainakaan Lumia 820 ole jumittanut yhtään kertaa eikä ole tarvinnut huoltoon viiä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28772208:

Saa sen näppäinyhdistelmällä resetoitua täysjumistakin. Volume alas-, lukitus- ja kameranapit pohjaat vähäksi aikaa.

Minulla on iPhone, Galaxy ja Lumia. Mieluiten käytän Lumiaa. 920:ssa on upea näyttö ja kamera, mutta omaan makuun se on vähän liian iso. Kokonsa puolesta 620 on paras, mutta paremman näytön ja akunkeston takia 720 on ehkä sittenkin parempi valinta.

Kuka sitä Nokiaa ostaa, jos ei edes suomalaiset? Mä huomautan myös, että jos puhelinta aikoo käyttää puhumiseen, niin koolla on väliä. Kattelisin niitä pienempiä Lumioita.

Uusimmat

Yhteistyössä