v*tuttaa ja ahistaa

perämaan emäntä

Aktiivinen jäsen
28.05.2007
4 430
0
36
tyttö aloittaa eskarin vuoden päästä. asutaan kahden kunnan rajalla. omassa kunnassa ei asioida kuin vaan lääkärikäynnit, muuten kaikki sukulaiset ystävät ovat toisella paikkakunnalla. lapset käyvät myös kerhonsa toisella paikkakunnalla, eli siellä on tulevat eskari kaverit. oma kunta ei myönny et tyttö menisi sinne eskariin, tai silleen et joutuu ite kuljettamaan sitte lapsen tai maksamaan sen matkan. kumpaakin kuntaa on n. 20 km matka joten kyyti on oltava. Mä en haluaisi laittaa lastani omaan kuntaan koulupolulle, koska siellä ei ole ketään tuttua ja sukulaista. kunta ns vieras lapsellle.
Just saatiin talo rempattua ja sauna kunnostettua ja ite kyllä voisin muuttaa mut mies ei todennäköisesti ole niin halukas lähtemään. Saa nähä mitä sanoo kun töistä kotiin tulee. :snotty:
mut lapseni menee toiselle paikkakunnalle kouluun siitä en anna periksi, vaikkakin nyt joutuisi myymään tän talon, mut ahistaa silti kun nyt talo ois mieleinen ja kodikas. hitto soikoon pää ihan sekaisin :kieh: :headwall:

Meidän kaupunki on ottanut kuntien rajalla asuvien lapsia myöskin päivähoitoon ja nyt kun eskari alkaa huomenna, niin yksi ainakin on toisen kunnan puolelta tuleva.

Eihän se varmaankaan teidän kunnasta ole kiinni vaan siitä toisesta. Ei mikään kunta halua palvella toisen kunnan veronmaksajia. Oman kuntanne pitäisi varmaankin maksaa melkoiset summat sitten tuonne toiseen kuntaan, että ottaisivat tyttösi eskariin ja kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Eihän se varmaankaan teidän kunnasta ole kiinni vaan siitä toisesta. Ei mikään kunta halua palvella toisen kunnan veronmaksajia. Oman kuntanne pitäisi varmaankin maksaa melkoiset summat sitten tuonne toiseen kuntaan, että ottaisivat tyttösi eskariin ja kouluun.

kumpaankin kuntaan soitin ja heillä yhteinen linja. tosin omalla kunnalla on sitte sopimus toisen kunnan kanssa et ottavat kyllä rajalla olevia toiseen kuntaan :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no se tyttö saa kyllä äkkiä kavereita koulusta ja eikai niitä sukulaisia tarvi siellä ollakkaan...

no sais kavereita varmasti, mut on se musta hyvä kun paikkakunnalla on jotain turvaa, esim koulupäivän jälkeen voisi mennä jos ei kyytiä vielä kotiin (sitte myöhemmässä vaiheessa)+ vielä et miehen työpaikka myös siellä. on se musta vaan aika tärkeitä asioita

Älä anna periksi.
Mä tein sen virheen, että muutin juuri ennen koulun alkua toiselle puolen kaupunkia ja lapsen eskarikaverit jäi. Ajattelin, että lapsi oppii nopeasti tuntemaan uudet kaverit ja sopeutuu. Toisin kävi, vuosi on kulunut ja lapsi tuntee itsensä vieläkin vieraaksi, vaikka kavereita on ei ystävää tunnut löytyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
no se tyttö saa kyllä äkkiä kavereita koulusta ja eikai niitä sukulaisia tarvi siellä ollakkaan...

no sais kavereita varmasti, mut on se musta hyvä kun paikkakunnalla on jotain turvaa, esim koulupäivän jälkeen voisi mennä jos ei kyytiä vielä kotiin (sitte myöhemmässä vaiheessa)+ vielä et miehen työpaikka myös siellä. on se musta vaan aika tärkeitä asioita

en sitä kielläkkään. En vain osaa ajatella sitä asiaa samoin,koska en ole samassa tilanteessa. Minä ajattelen sen vain niin että samakai se kumpaan kouluun menee ku kavereita saa kuitenkin ja tuolla matkalla jo järjestetään se koulukyyti kuitenkin.

oma kunta ei myönny et tyttö menisi sinne eskariin, tai silleen et joutuu ite kuljettamaan sitte lapsen tai maksamaan sen matkan. kumpaakin kuntaa on n. 20 km matka joten kyyti on oltava.
siis saisko tyttö kuitenkin mennä naapurikuntaan, mutta matkaa pitää maksaa itse? sehän on ihan normaali käytäntö. ja jos siellä naapurikunnassa kerran on sukulaisia ja tuttuja pilvin pimein ja mieskin käy siellä töissä, niin ei muuta kun tyttö aamulla sukulaisiin ja päivällä isän kanssa kotiin.

mä huomenna soittelen uudelleen kunnalle ja kysäsen jos mä ite kuljettaisin sitte tytön sinne eskariin tai ainakin järjestäisin sen kuljetuksen. mies ei aio lähtee tästä talosta joten katotaan miten menee, jääkö mies sitte yksinään tähän :saint:

mä huomenna soittelen uudelleen kunnalle ja kysäsen jos mä ite kuljettaisin sitte tytön sinne eskariin tai ainakin järjestäisin sen kuljetuksen. mies ei aio lähtee tästä talosta joten katotaan miten menee, jääkö mies sitte yksinään tähän :saint:

Meinaatko itse kuskata tulevat kouluvuodet myös vai siirtyykö tyttö eskarivuoden jälkeen oman kunnan kouluun?

Se kunta saa valtionavun, missä lapsi on koulussa. Siksi oma kunta ei halua luopua asiasta. Mútta kyllähän sinä tod.näk. sinne toiseen kuntaan lapsesi saat, mikäli kustannat matkat itse =)

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Se kunta saa valtionavun, missä lapsi on koulussa. Siksi oma kunta ei halua luopua asiasta. Mútta kyllähän sinä tod.näk. sinne toiseen kuntaan lapsesi saat, mikäli kustannat matkat itse =)

toivottavasti, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin mies siellä töissä ja vahva tukiverkosto myös siellä, omassa kunnassa ei mitään.

toivottavasti, sillä kuten jo aiemmin kirjoitin mies siellä töissä ja vahva tukiverkosto myös siellä, omassa kunnassa ei mitään.

Jos eskari ei onnistu, niin uskon koulun onnistuvan. Ainakin täällä koulun voi "valita", mutta nuo matkat sitten todennäköisesti joutuu maksamaan.

Eskari-asia riippuu paljolti siitä, kuuluuko se teillä (naapurissa) sivistystoimeen vai sosiaalitoimeen.

Jos eskari ei onnistu, niin uskon koulun onnistuvan. Ainakin täällä koulun voi "valita", mutta nuo matkat sitten todennäköisesti joutuu maksamaan.

Eskari-asia riippuu paljolti siitä, kuuluuko se teillä (naapurissa) sivistystoimeen vai sosiaalitoimeen.

sivistystoimeen :wave:

sivistystoimeen :wave:

No sen luulis helpottavan asiaa =) Mut onnea yritykseen. Ja muista, ettei asiat oo välttämättä henkilöstä kiinni vaan jostain ikivanhasta periaatesopimuksesta, jonka purkamiseen tarvittaisiin vähintään puolen vuoden valmistelu ja valtuuston päätös ;)

niin no onneksi olen jo nyt liikenteessä, käyn huomenna vaikka paikan päällä puhumassa asiasta toinessa kunnassa, kun tuo oma kunta näyttää olevan haluton asiaa käsittelemään varmaankin sitte sen avustuksen takia. toivotaan parasta pelätään pahinta...

Yhteistyössä