Hae Anna.fi-sivustolta

Vaadinko liikaa?

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Ani, 18.10.2005.

1. Ani Vierailija

Onko jollakin ollut samaa kaukosuhteesa?

Alussa olit niin ihastunut ja rakastunut toiseen,ajattelit toista ja toinen pyöri koko päivän mielessäsi..mutta.
    Jos toinen ei vastaa textareihisi ikinä vaikka muokkaat kysymyksen viestiin, tai lähetät muuten vain jotakin ihanaa söpöä toiselle, koska sulla on toista ikävä ja haluat että toinen tietää, että ajattelet häntä, mutta itse et saa ikinä mitään viestiä toiselta takaisin..
    Niin onko se normaalia ettei mua enää haluta viestittää sille enää mitään? ja mun tunteet alkaa mennä jo vähän kaivoon toista kohtaan, koska toinen ei vastaa eikä näe vaivaa vastaa jotakin takaisin tai vastata kysymykseesi jos ei voida sillä hetkellä soittaa?
    Ja kun aina saan kuulla häneltä että,viesti tuli liian myöhään tai, en saanut viestiä ( onpa mulla sitten kummallinen moderni Nokia puhelin kun viestit ei mene perille...vaikka keskellä päivää laitoin niitä aina)
    tai muuten vaan toinen ei puhu lähettämistäsi textaristasi ikinä mitään,saan aina sitten kysyä 'saitko mun viestit kulta? vastaus : ""jooo sain.........ja vaikka toinen on vapailla niin en saa sittenkään ikinä mitään vastakaikua tai vastausta takaisin..tulee turhautunut olo jo.

Toinen soittaa pari kertaa viikossa ,mutta jos sulla on kaukosuhde ja jos ikävä on molemminpuolista niin vastaahan ' ihastunut mies tai nainen' jotakin takaisin toiselle? jos oikeasti välittää toisesta ja sulla on tunteita toista kohtaan?

vai vaadinko liikaa? mitä tästä pitäisi ajatella?

2. Olivia Vierailija

Kyllä sä olet Ani ihan oikeassa. Suurin osa miehistä on just tollaisia, etteivät viitsi nähdä pätkääkään vaivaa suhteen eteen. Suhde se on kauko- tai salasuhdekin, eikä mikään suhde toimi pidemmän päälle, jos siihen ei panosta lainkaan.
    En usko, että tuommoinen mies välittää oikeasti sinusta ja tunteistasi. Minäkin olen vastaaviin törppöihin joskus haksahtanut, mutta nykyisin tunnistan kyseisen ""lajikkeen"" aika pian ja heivaan mitään mistään ymmärtämättömän, omahyväisen ja itsekkään törpön äkkiä pois elämästäni. Ei ne sellaiset ole meidän arvoisia Ani, unohda se tyyppi.

3. deuce Vierailija

Tekstaririippuvuus on niin säälittävää...Eikä tekstareiden lähettely mitään suhteen hoitoa ole.

Oma miesystävänikin tekstailee harvemmin, koska näpyttelee niin hitaasti -sen sijaan huomioi monin muin tavoin, soittaa usein jne. Eipä ole tullut mieleenikään, että pitäisi huolestua, kun toinen ei joka ikiseen turhanpäiväiseen tekstariin vastaa!

Jos tunteesi menevät tuon takia kaivoon, vähänpä niitä on ollut alunperinkin. Ja jos oikeaa asiaa on, voit aina soittaa. Jos hetki ei ole sopiva soittamiseen -no, useimmat asiat voivat odottaa.

4. Ani Vierailija

Selitin jo että ""jos emme voi soittaa"" ja hyvin tärkeä kysymys ei voi odottaa mutta, silti mies ei vastaa takaisin vaikka on vapailla niin mulla ei ole syyttä huolestuako? deuce? siis toi on sun mielestä normaalia käytöstä toista kohtaan josta välittää?

ja älä viitsi väittää ettei mulla alunperinkään muka sitten tunteita ollutkaan miestä kohtaan! siis sun mielestä se ei ole normaaliako jos tulee jotenkin sellainen turhautunut olo ja tunteet alkaa vähän hiipua koska en saa vastakaikua textariin ja kun toinen ei vastaa ikinä,siis ei sitten ikinä,meidän suhde on vielä alkuvaiheessakin. ( oliko sullakin alkuvaiheessa tuollaista deuce?
    ja ps: jos en lähetä pari päivään toiselle mitään niin toinen alkaa sanoa ' miksi et ole lähettänyt mulle mitään textaria?mutta its e se ei näe vaivaa ollenkaan niin ,
    no kuka tässä nyt se teksti-riippuvainen sitten on? ja kun toinen ei itse ota eikä näe vaivaa vastaa ikinä mihinkään takaisin vaikka muokkaan kysymyksen esim kysymyksen matkan suhteen mikä ei oikeasti voinut odottaa,mutta ei vastausta tule takaisin,mutta sai sen tekstarin kyllä.

5. Totuus sattuu Vierailija

Jos se oikeasti välittäisi sinusta ja haluaisi olla enemmän yhteydessä tekisi sen kyllä.

Nimimerkillä kokemusta vastaavasta on.

6. deuce Vierailija

Miksette voi soittaa? Minusta useimmat tilanteet, joissa ei voi soittaa, ovat myös tilanteita, joissa ei voi räplätä muutenkaan kännykkää (kesken käsiä vaativan työn, kokouksessa, lenkillä, oopperassa jne). Vai onko kyse siitä, että mies on varattu eikä siksi voi puhua kanssasi?

Toki jos kyse on todella tärkeistä kysymyksistä, jotka on ihan pakko hoitaa tekstarilla, ja toinen ei vastaa, niin vähintääkin sitten olet tekemisissä moukan kanssa. Minun on vain vaikea nähdä mielessäni tilanne, jossa on joku niin kiireellinen ja tärkeä asia, mutta ei voi soittaa, vaan on pakko tekstata. Ehkäpä mieskin kokee teksarit ei-tärkeiksi ja ajattelee, että soittaisit, jos asia olisi todella tärkeä.

Selventäisi, jos selittäisit, MIKSI ette voi soittaa.

7. Ani Vierailija

Kiitos Douce kun jaksoit vielä vastaa :)

Niin,miehen työnsä vuoksi ei voida soittaa,vain jos mies oli tietty aika vapailla niin mies katsoo kännykästään jos hänelle on tullut viestejä mutta..
    Silti mies ei soita eikà vastaa takaisin lähettämääni viestiin jossa oli se kysymys. ( toistunut jo pari kertaa..tämän takia minulle tulee joskus turhautunut olo,ja joskus mies lupaa soittaa muttei soitakkaan..ja sitten minä saan soittaa vielä sen perään ja kysyä onko kaikki hyvin kun lupasit soittaa..)
    Mutta miksi sitten jos se soittaa, kertoo minulle aina ,että ikävöi minua kovasti,muttei ikinä vastaa itse johonkin kysymykseen tai ei ikinä lähetä itse mitään kivaa minulle takaisin jos on vapailla? eikö tuo ole aika kummallista jos on oikeasti ihastuntu toiseen ja jos oikeesti ikävöi toista niiiin?
    Mies haluaa kyllä,että minä lähettäisin hänelle mieluiten joka päivä jonkinlaisen viestin mutta, itse en ikinä saa mitään ihanaa viestiä häneltä takaisin,niin tuleeko minulle syyttä sitten paha mieli tästä?
    Lähetin melkein joka ikinen päivä miehelle viestin,mutta se tulee minullekin kalliiksi ja sitten saan vielä alkaa soitella sen peräänkin?
    Mies itse soittaa minulle kaksi kertaa viikossa,'ihan joskus' kolmekin muttei viestitä ikinä mitään kuulumisia minulle tai jotakin.Siis tämän takia minulle tulee joskus vähän tyrkky ja turhautunut olo kaikesta,kait voit ymmärtää ? :/
    Pidän tästä miehestä hirveästi! mutta välillä mietin että,ehkä odotan tästä suhteesta liikaa kun toinen ei näe ikinä vaivaa vastaa mitään takaisin..? ja mä tässä aina vaan textailen sille kauniita,koska muuten mies alkaa heti ihmetellä "" en saanut sinulta tänään textaria miksi en'? saan sitten kuulla, jos mies soittaa minulle.Meillä on välimatkaa melkein seitsämän sataa kilsaa,suhde on vasta alkuvaiheessa ollaan oltu yhdessä jo pari kertaa meillä oli todella hauskaa ja ihanaa yhdessä!
    Nyt kun minusta ei ole kuulunut kolme päivää mitään ,ei mieskään ole soittanut minulle..Tässä tulee jo vähän ihan onneton olo ( aivan kuin 'jos sinä et viestitä niin minä en soita peliä??)
    Miten olisi nyt parasta toimia? lähetänkö taas jotakin,vai soitanko..? voi näitä shuteita joskus!
    Douce, jos jaksaisit vielä neuvoa minua,en nyt oikeasti tiedä miten tässä tehdä?..
    sekavaa tekstiä, joo tiedän..

8. Pekka Vierailija

Hanki hyvä nainen elämä, ei kukaan mies tuollaista jaksa.

9. Sarianna Vierailija

Tunnistan tilanteen. Miesystäväni ei tekstaa mulle ikinä mitään kaunista, sillä vaikka hän on erittäin hyvä puhumaan, niin hän ei osaa pukea ajatuksiaan sanoiksi kirjoittamalla. Samoin hänelle on vaikea puhua tunteistaan, kaipauksesta ja rakastamisesta ihan selvinpäin ja päivänvalossa. Nyt treenaamisen myötä se sujuu paremmin, sillä sanoin hänelle, että mulle itselleni on tärkeää kuulla, että musta välitetään ja että mua rakastetaan.

Ennemminkin olisin huolestunut siitä, että hän ei soita sinulle, jos hän on luvannut tehdä niin. Tärkeää on ottaa asia puheeksi miehen kanssa ja kertoa, että olet niin ihastunut, että kaipaat ja haluat yhteydenpitoa säännöllisesti.

Kyllä minullakin on se tilanne, että rahaa on paljon vähemmän kuin miesystävälläni, joten nyt kun mies tietää sen, hän usein soittaa minulle päin, jotta puhelinlaskuni pysyy kohtuullisena jne. Minusta sekin on tietynlaista ritarillisuutta ja tiedän, että miehelleni se on omalta osaltaan tärkeää, että hän voi osoittaa pienin teoin välittävänsä, vaikkei se sitten olisi niin paljon sanoja, vaan tekoja.

10. tietotyttö Vierailija

Vaadin ei varmaan koskaan ole liikaa, ainakaan hirvasten joukossa...

11. deuce Vierailija

Etäsuhteessa eläminen on raskasta, sille ei voi mitään, ja silloin alkaa helposti suurennella asioita. :)

Minusta se, että ei vastaa toisen höpöihin tekstareihin kuulostaa vaan siltä, että kyseessä on tyypillinen mies. Minun miesystäväni tykkää kyllä tekstareiden saamisesta, mutta ei sitten osaa välttämättä laittaa mitään takaisin (eikä viitsi, kun on tosiaan niin hidas kirjoittamaan.)

Tuo, että ei soita, jos lupaa, kuulostaa kyllä vähän pahalta -itse olen tottunut siihen, että lupaukset pidetään. Mutta kysyisin kuitenkin, että tapahtuuko tätä usein? Ja onko kyse siitä, että mies sanoo: ""soitan sulle taas joku päivä"" vai lupaako hän soittaa tiettynä päivänä eikä sitten soitakaan? Mikä on miehen taloudellinen tilanne? Sekin voi vaikuttaa soittelu- ja tekstailuhalukkuuteen.

Mies voi myös olla niitä ihmisiä, joiden on vaikea puhua puhelimessa, ja siksi ei aina soita, vaikka mieli tekisikin. Tosin, kun teillä on etäsuhde, pitäisi vaan päästä puhelinpeloista irti ja puhua mahdollisimman paljon, mielellään joka päivä edes muutama minuutti.

Jos olisin sinä, tässä tilanteessa vähentäisin omaa tekstailuani -turha sinun on mieltäsi pahoittaa sillä, ettei mies vastaa viesteihisi. Jos mies sitten ihmettelee, kun et tekstaile, totea vaan, ettet kerennyt/ ei ollut asiaa. Tai voit sanoa ihan suoraan, mutta nätisti, että koska mies ei vastaile viesteihisi, olet ajatellut niiden olevan samantekeviä, joten et siksi tekstaile.

Ihmiset on erilaisia, ja vaikka toinen olisi kuinka ihastunut, hänellä saattaa silti olla pienempi yhteydenpitotarve kuin sinulla. Sanoisin, että sinun kannattaa nyt yrittää elää mahdollisimman paljon omaa elämääsi, etkä turhaan murehdi miehen käytöstä. Koska jos alkaa analysoida toisen käytöstä kauheasti, sopivassa mielentilassa keksii kyllä ties mitä tulkintoja. Anna miehelle tilaisuus osoittaa, että hän oikeasti on kiinnostunut ja välittää. Älä rupea kiukuttelemaan ja temppuilemaan ainakaan.

12. Ani Vierailija

Kiitos Douce!

Niiin on se välillä raskasta...
    kirjoitit ' Tuo, että ei soita, jos lupaa, kuulostaa kyllä vähän pahalta"" niin minunkin mielestä :/
    Mies osaa kyllä puhelimessa ilmaista tunteitaan minua kohtaan ihan hyvin,ja tämän takia en tajua miksi toimii muissa jutuissa noin sitten?
    Mutta aiyon noutaa neuvosi,että kai olisis parasta vähentää tekstailuani,mutta toivottavasti se sitten vielä soittaa minulle :/ .. ? kun yht'äkkiä en enää lähetä viestejä joka päivä vaikka se itse haluaa että lähettelen niitä mieluiten joka päivä sille..
    En ala temppuilemaan ja kiukuttelemaan :)

13. deuce Vierailija

Jos mies ei enää soita, parempi sitten niin.

Mutta kyllä se siitä. Etäsuhteen alku on vaan aikamoista hakemista, kun toista ei tunne kunnolla.

14. Ani Vierailija

Niin se taitaa ollakin,että se on sellaista hakemista kun ei tunne toista vielä kunnolla joo,kiitos vielä paljon kaikista neuvoistasi! :)

15. Liinu Vierailija

Mun kaukorakkaus on sellainen ettei se viitti lähetellä tekstareita. Ja jos mä lähetän sille, se ei vastaa niihin. Typerää. Joten en paljon viitsi tekstailla. Muuten meillä menee tosi hyvin, soitellaan usein.

16. Voi teitä, pitäiskö miettiä suhteen alkupuolta ja kuluvaa aikaa, olen itse ollut jo puoltoista vuotta etäsuhteessa, joka päivä viestitellään ja soitellaan kun ei nähdä. Välimatkaa on kolmen tunnin ajon verran. Rakkautta on ja se kerrotaan päivittäin, illoin toivotellan hyvät yöt suukoi ja halein. Luottamus toista kohtaan on kaiken a&o

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri