Vaadinko mieheltä liikoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen äippä

Vieras
Mies jäi työttömäksi vähän ennen vauvan syntymää, eikä ole vielä löytänyt uutta työpaikkaa. Vauva on nyt 10 vk. Kuvittelin, että hoitaisimme vauvan yhdessä, varsinkin kun mies ei käy töissä. Vauva on vaativa ja itkuinen, ja saattaa itkeä tuntikaupalla päivässä, yöt useinmiten nukkuu suht hyvin.

Miestä ei viikolla paljon kotona kuitenkaan näy, on milloin missäkin, auttaa kavereita muutossa, korjaa kaverin kattoa, korjaa omaa autoa, milloin mitäkin, joskus saattaa ihan aamusta iltaan pois. Kotitöitä ei tee oma-aloitteisesti, jos oikein kauniisti pyydän, saattaa joskus imuroida, muut teen minä.

Olen ihan rikki. Vauva syö tosi paljon voimia, ja tukiverkostonikin on olematon. Olen puhunut mieheni kanssa siitä että haluaisin että hän olisi enemmän minun ja vauvan kanssa, ainakin siihen asti kunnes tämä koliikki menee ohi. Minusta on väärin että joudun hoitamaan itkuisen vauvan sekä kodin suurimmaksi osaksi yksin, vaikkei mies käy edes töissä.

Olenko kohtuuton ja itsekäs?

10 viikkoa... ei 10 kuukautta. Halauksia sinne, koliikki menee yleensä ohi 3-4kk iäissä joten kovin pitkään ei tarvi enää jaksaa. Et ole todellakaan itsekäs, pyydä mieheltäsi vapaapäivä itsellesi että jaksat paremmin. Ei tajua jos et erikseen asiasta sano.

Et todellakaan. Vauvan hoito on yhteinen asia ja varsinkin kun teillä on haastava vauva. Joko mies ei käsitä, kuinka raskasta se on, kun ei kerran ole kotonakaan juuri ollut tai sitten "pakenee" sitä huutoa, kun tuntee itsensä niin avuttomaks kun ei saa lasta hiljentymään. Kannattais puhua asiasta suoraan.

Et ole!!
Minulla mies tekee vuoron perään aamu ja iltavuoro viikkoa.
Minullakin pitää toisinaan "komentaa" miestä tekemään kotihommia vaikka hän tällä hetkellä tuo leivän pöytään van pertale vie. Minä siivoan ja pyykkään, hoidan kaksi lasta ja ym.
Välillä tuntuu että pää leviää kun ei jaksa yksinkertaisesti tehdä kaikkea!!
Voimia sinulle!

Meillä sama tilanne.Mulla 2 alle kouluikäistä ja vauva hoidettavana.Mies työtön.Aina auttamassa vanhempia,useita päiviä aina putkeen poissa,silloin tällöin piipahtaa kotona.Hajoan uupumukseen ja masennuskin keskivaikeaa.

Et ole kohtuuton.Yritä vielä keskustella miehesi kanssa ja kirjoita hänelle vaikka kirje jossa purat tuntojasi.

Joillekin vauvoille muuten vyöhyketerapia auttaa koliikkiin.

tuollaisia miehiä on paljon. toivottavasti mies tekee lapsen kanssa enemmän (vie leikkipuistoon ym) sitku lapsi on isompi esim 2v. koita jaksaa, moni on kanssasi samassa tilanteessa.

No voi vee, mikä teitä naisia vaivaa, et siis todellakaan ole kohtuuton!! Sanot ukollesi etten minä sinun piliäsi sisään pakottanut, että alas ukko kantaa vastuuta.

Jeesus, mistä te tällaisia lapsen tasolla olevia miehiä edes löydätte??

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
tuollaisia miehiä on paljon. toivottavasti mies tekee lapsen kanssa enemmän (vie leikkipuistoon ym) sitku lapsi on isompi esim 2v. koita jaksaa, moni on kanssasi samassa tilanteessa.

Ai, että voi voi! Jos sit myöhemmin auttelis.
Mä en suostuis olemaan samassa tilanteessa. Jos mies olis työttömänä niin tekis puolet kotitöistä ja hoitais myös lasta.
Meillä mies lomalla ja mä keskityn hoitamaan pientä vauvaa ja mies hoitaa suurimmaks osaks kodin ja esikoisen. Saan myös vauva-vapaata aikaa jos alkaa tuntua siltä. Tää rankempi aika kestää vaan jonkun aikaa ja jos omalta mieheltä ei apua saa niin heikoilla kantimilla on yhteiselo.

Millaisia nössyköitä te naiset oikein olette kun annatte miesten kohdella teitä noin?

Jos miehen toiminta ei muutu, niin varaa aika oman paikkakuntasi perheterapiaan. Siellä voitte keskustella miehen ja asiantuntijoiden kanssa yhdessä; Jos asiantuntijat näkevät, että miehestä ei ole sinulle ja lapsellenne avuksi, saat perheterapian kautta kotiapua! Soita sinne jo nyt!

Toivottavasti olette selvitelleet refluksit ja allergiat vauvalta. Omaani vöitettiin neuvolassa koliikki-vauvaksi. Taustalla oli maitoallergia. Lapsi on nyt isompanakin erittäin herkkä reagoimaan kaikkeen. Erityisherkkyys varmaan myös itketti vauvana.

Yhteistyössä