Vaalijuttuja! Kiinnostava vertailu Niinistön ja Haaviston aloitteista eduskunnassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Munki mielestä tämä nimenomaisesti kertoo jo jotain ehdokkaan ajamista asioista ja soveltuvuudesta. Paljon enemmän kuin tämä homo-hetero (ei merkitystä) pöljäily. :)

Ei Saulikaan varmaan halua, että häntä äänestettäis sen takia, että sattuu tykkäämään naisista eikä miehistä, vaan niitten asioiden takia, joita ajaa.

Kun kansanedustajia on 200, niin jokainen varmaankin hoitaa ensisijaisesti tavallaan omaa maantieteellistä aluettaan, sitä aluetta, miltä on valittu kansaa edustamaan.
Presidentti taitaa hoitaa koko maan aluetta valintansa mukaankin.

Sauli on kansanedustajana hoitanut hyvin vaalipiirinsä äänestäjien antamaa mandaattia. Tämähän on vaalipiirijaon perusidea. Hoidetaan oman vaalipiirin asioita eduskunnassa. Yhteiset asiat tulevat sitten eri ministeriöistä valmisteltuina.

[QUOTE="vieras";25520915]Hei, vuosilta 89-93. Etkö mitään parempaa enää keksi?[/QUOTE]

1. TAA 253/2011 vp Käsittelytiedot
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen ulkomaalaisille maksettavaan rintama-avustukseen (Niinistö, Jussi /ps ym. )

Keskeiset asiakirjat: TAA 253/2011 vp |
2. TAA 252/2011 vp Käsittelytiedot
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen paikallistien 11099 Leppäkorpi - Kiikala kunnostamiseen ja päällystämiseen (Niinistö, Jussi /ps ym. )

Keskeiset asiakirjat: TAA 252/2011 vp |

Tuossa tais olla nuo kaks, jotka on tullu Saulilta sen 1993 jälkeen... Ihan turha pyöritellä silmiään...

:laugh: Ups. Ne olikin JUssi Niinistön aloitteita...

1. TAA 253/2011 vp Käsittelytiedot
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen ulkomaalaisille maksettavaan rintama-avustukseen (Niinistö, Jussi /ps ym. )

Keskeiset asiakirjat: TAA 253/2011 vp |
2. TAA 252/2011 vp Käsittelytiedot
Talousarvioaloite: Määrärahan osoittaminen paikallistien 11099 Leppäkorpi - Kiikala kunnostamiseen ja päällystämiseen (Niinistö, Jussi /ps ym. )

Keskeiset asiakirjat: TAA 252/2011 vp |

Tuossa tais olla nuo kaks, jotka on tullu Saulilta sen 1993 jälkeen... Ihan turha pyöritellä silmiään...

:laugh: Ups. Ne olikin JUssi Niinistön aloitteita...

Oonko mä webbikamerassa vai mistä sinä ilmeeni tiedät? Minä ainakin äänestin sitä ajatellen eduskuntavaaleissa että juuri minun alueen asioita ajettaisiin mutta ilmeisesti te Haaviston kannattajat toimitte toisin.

[QUOTE="vieras";25520924]Sauli on kansanedustajana hoitanut hyvin vaalipiirinsä äänestäjien antamaa mandaattia. Tämähän on vaalipiirijaon perusidea. Hoidetaan oman vaalipiirin asioita eduskunnassa. Yhteiset asiat tulevat sitten eri ministeriöistä valmisteltuina.[/QUOTE]

Mä onnittelen kaksin käsin niitä jotka ovat hänet oman alueensa edustajana äänestäneet eduskuntaan jos mun äänestämä kansanedustaja hoitaa puoliksikaan noin hyvin tänä alueen asioita olen tyytyväinen valintaani

Menee ihan hukkaan tommonen hyvä vaikuttaja politiikassa, herra Haavisto, jos siitä tehtäis pressa. Ei se pressa sit enää pysty niin kauheesti vaikuttaan. Vähä niinku Urpilaisen tiukka ja rasittava vastustus kaikessa, oppositioaikana, kun siitä sitten tehtiin joku ministeri?. Rasittava se oli, mut piti hyvää keskustelua yllä ku ei ollu kaikkeen "joo joo"-asenteella.

[QUOTE="vieras";25521014]Oonko mä webbikamerassa vai mistä sinä ilmeeni tiedät? Minä ainakin äänestin sitä ajatellen eduskuntavaaleissa että juuri minun alueen asioita ajettaisiin mutta ilmeisesti te Haaviston kannattajat toimitte toisin.[/QUOTE]

Minä ainakin äänestän sitä, joka puolustaa omaa aluetta, mutta ajaa myös mulle tärkeitä arvoja. Molemmat on näin tehneet. Tietty jos odottaakin kansanedustajalta vain äänien keräilyä rahojen syöttämisellä ja kotiin päin vetämistä. Mun mielestä pitää vetää vähän isompia linjoja ja katsoa Suomen etua. On tosiaan hieman eri linjassa nuo kaksi...

[QUOTE="vieras";25522089]juu eipä pohjosessa paljon lämmitä nuo niinistön alotukset :D[/QUOTE]

Kansanedustaja ei Niinistö varmaankaan tehnyt pohjoisen aluetta koskevia ehdotuksia. Se kai on pohjoisen alueen kansanedustajien tehtävä.

Älä on nyt hölmö ole.

Yhteistyössä