Vääntäkää rautalangasta tyhmälle (luottokortti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on op:n kortti jossa VISA-ominaisuus. En ole visaa koskaan käyttänyt eikä ole aikomuskaan ihan vaan periaatteen vuoksi. Nyt ollaan menossa viikonloppumatkalle maahan jossa ei eurot käy. Luotanko nyt sitten vaan tuohon visaan kun ei yhtään tiedä miten paljon rahaa pitäs vaihtaa matkaa varten. Ja miten se kortin käyttö ihan konkreettisesti käy? Ainakin kaupan pitää hyväksyä visa? Ja sitte kun kotiin tullaan saan laskun? Juu, tyhmiä kysymyksiä kenties mut kun ei mitään kokemusta asiasta.

No ainakin Pohjoismaissa on ihan niin kuin käyttäisit pankkikortti täällä kotona... maksat ja allekirjoitat :)

Vaihtaisin kuitenkin vähäsen "käyttörahaa" jos et ole varma miten yleisesti Visa on käytössä....

http://www.visa.fi/fi/visa_ulkomailla/visaamaailmalla/

Kannattaa tarkistaa minkälainen käyttöraja sulla on kortissa, ei kannata olla liian korkea summa (JOS kortti katoaisi) eikä liian matala (et saa nostettua tarvitsemasi summaa)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ainakin Pohjoismaissa on ihan niin kuin käyttäisit pankkikortti täällä kotona... maksat ja allekirjoitat :)

Vaihtaisin kuitenkin vähäsen "käyttörahaa" jos et ole varma miten yleisesti Visa on käytössä....

Kyseessä Baltian maa. Onkohan sielläpäin nuo pankkiautomaatit samantapaisia kun täällä?

En tiedä miten sielläpäin on asioida Visalla... mutta ite olisin varovainen miten käytän korttiani... Ainakin ennen oli jopa Tallinnassa sellaisia "pankkiautomaatti varkaat".. kyttäsivät automaatin lähellä ja vei sitten "uhrin" nostamat rahat..... :(

Mulla ei olisi uskallusta käyttää Visaa Baltian maissa, ellei käyttöpaikka olisi kansainvälinen hotelli tai iso tavaratalo. Muualla maksaisin käteisellä. (En oikeastaan osaa tarkalleen nimetä mitä pelkään, mutta ajatus ei tunnu hyvältä.)

Mä en ehkä itse maksaisi Riiassa luottokortilla mutta olen nostanut automaatista rahaa siellä eikä ollut ongelmia.
Kannattaisiko tehdä niin että otat käteistä mukaan jonkin verran ja nostat lisää sitten jos tarvitset?

Yhteistyössä