Vaatteet haisee pahalta heti pesun jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyykkityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyykkityttö

Vieras
Mä tuun kohta hulluksi! Rasittavaa, kun vaatteet haisee inhottavalta vaikka ne on just ottanut märkänä pesukoneesta. Oon huomannut, et kaikki vaatteet ei haise, vaan tietyt vain. Tumma pyykki (en tajua voiko värillä olla väliä) erityisesti haisee. Haju on sellainen muikean pistävä, ihan kuin pyykit olisi ollut pari päivää koneessa märkänä, vaikka laitankin yleensä pyykit viimeistään muutaman tunnin päästä pesun valmistuttua kuivumaan.

Onko kellään mitään vinkkiä miten ton hajun saisi pois?!

Pesukone me pestiin just sitruunahapolla pari päivää sitten, ja se ei ainakaa auttanut yhtään!

Mä pesen ne haisulit 60' tai 70' niin haju lähtee. Meni sitten huonoiks tai ei. Mä epäilen että se on joku väriaine tai kankaan materiaali ja sitten 'härskiintynyt ihmisrasva' joka ei vaan lähde kuin kuumalla pesemässä. Jos ne haisulit menee siitä pesusta huonoks, niin ei haittaa, ei niitä haisevinakaan käyttäisi.

Meill' sama ongelma mustissa/tummissa vaatteissa. Kaikkein pahimmat on miehen paidat, epäilen että johtuu siitä että hikisenä ottaa paidan pois ja vippaa pyykkikoriin myttyyn.

Nyt vähän helpotti kun pesin kaikki kahteen kertaan 60-asteessa, vaikka pesulapussa kuinka lukisi 30. Paidat joko selviäisi pesusta tai ei, mutta haisevanakaan niitä ei voi päällä pitää.

erityisesti pyyhkeet haisevat kamalalle! Välillä myös muut vaatteet. Inhottavaa vaan pilata haisevat vaatteet/pyyhkeet kun joutuu pestä korkeassa lämpötilassa. :/

Meillä helpotti kun ostettiin pesukoneen puhdistusaine,ja pestiin kone sillä. Lähti hajut heti! Yritin moneen kertaan normaalilla pyykinpesuaineella,ja jopa 90asteessa mutta ei auttanut.

Meillä on muutama pyyhe ja yks toppi tällä hetkellä jotka ottavat itteensä omituisen hajun. Mikään muu ei haise ja kone puhdas. Ja kunnon kuivatuksetkin on järkätty.

Noiden haisuleiden pesuun oon laittanut tl ruokasoodaa, tuoksuttomia ja pehmeitä tulee. En tiedä miksi mut toimii.

Etikka vie hajut. Erehdyin ostamaan huutiksesta kerran ihan karmealle haisevan takin ja koko asunto haisi. Pesin takin etikkavedessä ja laitoin avonaisiin purkkeihin etikkaa joka huoneeseen. Jo seuraavana päivänä paha haju oli poissa :)

Mulla oli vanhan koneen kanssa niin että tumma pyykki haisi! Käytettiin kyllä zeoliititonta ja fosfaatitonta pesuainetta, mutta silti. Kone hajosi ja ostettiin uusi, nyt ei haise. Oon nyt alkanut pestä tummat 60 asteessa, paitsi jotkut arat 40:ssä.

Huh, luulin olevani ainoa tämän ongelman kanssa. Eniten haisevat miehen boxerit ja pitkät kalsarit. Jotkut omatkin puserot ja hupparit. Ja tummat vain, ei vaaleat. Joissain haisevat vain resorit.. Koneessa ei pitäis olla mitään, nukat poistettu ja pesen joskus tyhjillään 90 astees. Ja kokeiltu on eri pesuaineita.. Kuivumaan laitan heti pesun jälkeen ja yleensä kuivatan sisällä, kesällä ulkona.

Oikein pahanhajuiset voi liottaa etikkavedessä ennen pesua. Etikka huuhteluaineena ehkäisee myös hajuhaittojen syntyä, jotka usein johtuvat liian alhaisesta (40 astetta) pesulämpötilasta. Puuvilla kaipaa 60 astetta, vaikka ohjeessa lukisikin 40 astetta.

no laittakaa sitä huuhteluainetta sinne pesupalloon ja pyykkien sekaan...tulee hyvänhajuisia vaatteita,kun ostaa jtn kivaa pesuainetta.

Öh, siis huuhteluainetta pesupalloon??? pesuainettahan sinne laitetaan. Huuhteluaine vasta lopuksi ja huuhteluainelokeroon. Yleensä se haisu tulee vaan pahemmaksi kyllä siitä huuhteluaineesta!

Meillä haisulipaidat liotetaan etikassa ja pestään 60 asteessa ja sit kuivataan erittäin hyvin. Miel. silitysraudalla vielä.

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa

Yhteistyössä