Väärä positiivinen tulos?

  • Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen
Voiko testit näyttää väärää plussaa? Tässä hieman taustaa:

Kp 46 testasin Advancen erittäin herkällä testillä aamupissasta selvän haamun, joka kylläkin alkoi ilmestyä vasta aivan testiajan lopulla ja vahvistui vielä muutama minuutti testiajan jälkeen. Uuden testin tein Acon 10:llä kp 51 illalla, parin minuutin päästä näytti selvän plussan. No, pitihän plussa varmistaa vielä ja 36h tuosta plussasta tein uuden samanlaisen testin aamupissasta, joka näytti vasta pari minuuttia testiajan jälkeen hyvin haaleaa haamua?? Parilla Aconin testillä oon vielä testannut, vain hyvin haaleita yliaikaisia haamuja tullut. Kierron pituus vaihdellut pillereiden jälkeen (lopetin 01/06) 38-100 välillä, nyt mahd. ovisoireiden perusteella laskeskelin kun plussan sain, että olisi meneillään n. rv5-6. Mitään vuotoa ei ole ollut, plussasta on nyt 4 päivää. Mitään lääkkeitä en syö, eikä (tietääkseni) ole mitään sairauttakaan, ainakaan todettu.

Nyt olen tosi pihalla, miten asiaan suhtautua. Olen ollut siinä uskossa, että plussa on aina plussa, mutta nyt alan elää siinä luulossa, että vikailmoitus se vaan oli. Raskausoireetkin vähentyneet (etova olo, tukkoisuus, rintojen pistely). Täytyy kai ensi viikolla soittaa neuvolaan ja perua aika. ;-(
 
epätoivoinen
Joo, ilman vuotoa en oikein tota keskenmenoakaan usko, vaikkei tässä nyt enää tiedä, mihin uskoa... Jotenkin alkaa tuntua siltä, että joko oli testi väärässä tai sitten hormoonit heittelee. Ja pessimistinä luulen tota ekaa vaihtoehtoa :-( Mutta sen päätin, että kävi miten kävi, niin tää oli vika kerta, kun Aconeita ostan, muilla (mammaksin + advancen) testeillä ei ole vääriä tuloksia mulle ainakaan tullut!
 
Tehotyttö
Kannattaisi ehkä odotella muutama päivä ja testata esim. Apteekin omalla. Se on suht edullinen ja itse olen ollut ainakin siihen tosi tyytyväinen. Ei näytä mitään viivanpaikkoja yms.

Raskaus sulla on kyllä varmasti alkanut, mutta onko tosiaan kyseessä alkuraskauden km, selviää varmasti lähipäivinä. Ihme kyllä, ettei vuoto ole sitten jo alkanut, jos hormonitkin olisivat laskussa ja alkion kehitys päättynyt...
Tsemppiä ja peukkuja!
 
**..
Vaikka toisin luullaan, niin joskus raskaustestit, erityisesti nuo herkät testit, voivat näyttää oviksen aikana heikkoa plussaa, haamua, roskishaamua tms. Itse raskaustesti ei reagoi ovulaation aikana erittyvään lh-hormoniin, mutta hcg:n ja lh:n rakenteet ovat niin samankaltaisia, että testissä oleva merkintäaine (se kohta, johon viivan pitäisi tulla) voi värjääntyä. Ja juuri noin, että tulee haamuplussia tms.
Kannattaa toki varmistaa testi vielä myöhemmin esim. Predictorilla, jonka pitäisi näyttää selkeästi raskaana/ei raskaana tai käydä tk:ssa. Jos testit tästä eteenpäin negoja, kannattaa tarkkailla alkaako menkat n. 2 viikon kuluessa, jolloin testi olisi reagoinut ovulaatioon. Tsemppiä!
 
niin...
Alkuraskauden keskenmenokin voi olla ns. keskeytynyt keskenmeno jonka takia vuoto viivästyy... ja hormoonitaso laskee hitaasti ja vuoto tulee vaikka viikon-kahden päästä.
 
epätoivoinen
Toi oikea plussa, jonka sain, oli ihan tumma, selvä plussa, ei haamu, eli ei kai se mikään oviskaan sitten ollut? Täytyy huomenna testata vielä kertaalleen, ja soittaa neuvolaan jatkotoimenpiteistä. Kai ne vaihtoehdot nyt ovat viallinen testi tai keskeytynyt keskenmeno? Ja niinkun ehti jo iloita plussasta, mihin tässä enää uskaltaa uskoa? :-(
 
epätoivoinen
Soitin neuvolaan, käski menemään labraan ottamaan pissasta testin. En vaan nää mitään hyötyä tossa, tänään aamullakin testasin kotona negaa. Mutta käynpä nyt kuitenkin huomenna. Varasin jo soittoajan lääkärillekin, jos sieltä sais asiantuntevampaa palvelua, pystyy määräämään esim. tarkempiin testeihin tarvittaessa. Tai ainakin sais lääkkeet, jolla menkat sais taas tulemaan.
 
voi että
Alkuperäinen kirjoittaja niin...:
Alkuraskauden keskenmenokin voi olla ns. keskeytynyt keskenmeno jonka takia vuoto viivästyy... ja hormoonitaso laskee hitaasti ja vuoto tulee vaikka viikon-kahden päästä.
Tilanteesi valitettavasti kuulostaa tältä... :(
 
epätoivoinen
Alkuperäinen kirjoittaja voi että:
Alkuperäinen kirjoittaja niin...:
Alkuraskauden keskenmenokin voi olla ns. keskeytynyt keskenmeno jonka takia vuoto viivästyy... ja hormoonitaso laskee hitaasti ja vuoto tulee vaikka viikon-kahden päästä.
Tilanteesi valitettavasti kuulostaa tältä... :(
Jep, luulen että toi on aika todennäköinen vaihtoehto, tai sit testit, jotka näytti plussaa, oli viallisia. Mutta kun tässä on jo ehtinyt miettiä, onko jotain vikaa, kun raskautta ei ala kuulumaan, niin keskenmenokin on siinä mielessä postitiivinen juttu, tietää ainakin että munasoluja irtoaa ja miehessäkään ei pitäisi mitään ihmeempää vikaa olla. Alkais sit se vuoto vaam äkkiä :-(

 
epätoivoinen
Ilmotin neuvolaan, etten mene labraan ottamaan pissatestiä suotta, samaahan se näyttää kun kotonakin. Mutta huomenna pitäis käydä labrassa testaamassa verestä, katsotaan mitä näyttää... Kyllä ainakin menkat pitäis saada jotenkin tulemaan, jos verikoekin negatiivinen, hankala muuten aloittaa uutta yrityskierrosta. Toiveet plussaan tässä kierrossa on kyllä niin minimissä, en oikein usko, että plussaa sieltä enää mitenkään tulisi :-/

Onko kellään muuten tietoa, voiko jokin sairaus tms. aiheuttaa vääriä plussia raskaustestiin? Ei mulla kyllä ikinä aiemmin ole plussaa tullut testiin, mutta mietityttää, että mistä tommonen voisi johtua.
 
epätoivoinen
Labrassa verikoe negaa (= hcg alle 25, tarkkaa lukema ei testi anna). Eli kai se viallinen oli se testi, jolla plussan sain..?? Voiko noi erittäin herkät reagoida ovikseen, niin että antais tummaa viivaa r-testiinkin? No, lääkäriaika ens viikolla, täytyy kysellä mitä mieltä siellä ollaan. Neuvolan jo peruin.
 
**..
Sulla on ollut niin pitkät kierrot, että toi plussa on voinut hyvin tulla myös siitä oviksestakin. Tsekkaapa alkaako vuoto parin viikon päästä. Ja käy ihmeessä lekurilla/ultrassa, jos ei tilanne ala ratkeamaan johonkin suuntaan. Tsemppiä.
 
epätoivoinen
Menkatkin sitten alkoi vihdoin ja viimein, 10 päivää plussan jälkeen. Oiskohan kyseessä ollut kemiallinen raskaus? Vuoto on ihan normaalia, rusehtavaa, ei mitään "ylimäääräistä" joukossa. En oikein jaksa uskoa, että 2 testiä olisi ollut viallisia (haamuplussa ja plussa), joten mahtoikohan kyseessä tosiaan olla kemiallinen raskaus, joka myöhästytti kuukautisten alkua n. 2 viikolla? Sen päätin, etten enää koske erittäin herkkiin testeihin, säästyy moiset mielipahat!
 

Yhteistyössä