Hae Anna.fi-sivustolta

Väsymys, voimattomuus, huimaus, huonovointisuus...

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä armis, 29.11.2008.

1. armis Vierailija

Olen n. kuukauden ajan kärsinyt jatkuvasta voimattomuudesta ja väsymyksestä. Olen jatkuvasti aivan puhki, vaikka noudatan säännöllistä elämänrytmiä ja elän kuten aina ennenkin. Syön tarpeeksi ja monipuolisesti, liikun jonkun verran päivittäin ja nukun 7-8 h yössä.

Vähän yli viikon ajan on myös ollut huonovointisuutta ja huimausta. Etenkin aamuisin on vaikea nousta sängystä, kun jalat meinaavat lähteä alta. Lisäksi oksettaa ja parina aamuna olen oksentanutkin. Ajallisesti tuo huimaus ja huonovointisuus kestää vartista jopa kahteen tuntiin. Lisäksi huimauksen yhteydessä (ja etenkin sen mentyä ohi) tuntuu, että on pakko saada jotakin suolaista syötävää tai muuten taju lähtee. Tämä siis silti, vaikka olisin syönyt ihan normaalisti.

Olen parikymppinen nainen ja raskauden riskiä ei ole. Hemoglobiini ja verenpaine ovat kohdallaan ja mittani ovat 165 cm / 53 kg eli olen normaalipainoinen. Painon nousua tai pudotusta ei ole tapahtunut viime aikoina.

Osaisiko täällä kukaan sanoa mitään tai onko jollain kokemusta vastaavista oireista? Aion kyllä varata lääkärin, mutta kysynpähän silti, kun pelottaa, mitä tämä oikein on.

2. että taidat olla kuitenkin vähän alipainoinen. Itse noissa mitoissa olin vähän samanlainen. Nyt kun painan vähän yli 60 kiloa olo on ihan hyvä.

3. armis Vierailija

Olen aina ollut yhtä hoikka ja joskus vähän hoikempikin kuin nyt. Ja kuten sanoin, paino ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen ainakaan pariin vuoteen. En usko, että oireet liittyisi painooni, mutta tietysti lääkäri saa sitten tutkia asian. Kiitos kuitenkin vinkistä ja vastauksesta:)

4. vajis Vierailija

Tee tää testi:
    http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=5

5. vajis Vierailija

Tässä lisää MAHDOLLISIA oireita (kaikilla ei siis ole näitä kaikkia):
    http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=3

6. vajis Vierailija

Tässä on myös mielenkiintoista tietoa merisuolasta (kannattaa myös tsekata tässä ketjussa olevat linkit):
    http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=7420

7. armis Vierailija

Kiitosta vaan noista linkeistä. Oli suuresti apua. Kyllä todella monet oireet täsmäävät kilpirauhasen vajaatoimintaan, mutta tietysti vaikea sanoa mitään lopullista ennen kuin kokeet on tehty.
    Jos menen terveyskeskuslääkärille (ei taida olla varaa yksityiseen), laittavatko helposti kilpirauhaskokeisiin? Vai saako niitä vaatimalla vaatia? Vähän on huonoja kokemuksia noista arvauskeskuksista, niin mietin vain...

8. Sulo saa Vierailija

Mielestäni on selkeä niska-hartiajäykkyys kyseessä. Istutko paljon koneella, teetkö päätetyötä?
    Itselläni oireilee juuri täsmälleen samalla tavalla ja aamut on justiinsa pahimpia. Liikunta helpottaa aina eli kunnon hartiajumppaa kehiin.

9. Sulo saa Vierailija

Mielestäni on selkeä niska-hartiajäykkyys kyseessä. Istutko paljon koneella, teetkö päätetyötä?
    Itselläni oireilee juuri täsmälleen samalla tavalla ja aamut on justiinsa pahimpia. Liikunta helpottaa aina eli kunnon hartiajumppaa kehiin.

10. Sulo saa Vierailija

11. vajis Vierailija

Se riippuu hyvin paljon lääkäristä ja terveyskeskuksen rahatilanteesta (tai mistä lienee). Jotkut laittaa hyvin helposti ja jotkut ei. Jotkut saattaa myös määrätä vain yhden verikokeen eli s-tsh:n, joka ei kuitenkaan yksinään välttämättä riitä kertomaan onko vajaatoimintaa vai ei. Olisi hyvä myös saada otatettua ainakin s-t4-v-verikoe. Vasta-aineetkin (siis veressä olevat vasta-aineet, verikoe sekin) voisi olla hyvä otattaa siinä tapauksessa, jos nuo kaksi aiempaa verikoetta ovat oikeasti hyvät. Toisaalta, jos joku mättää niissä kahdessa, vasta-aineet olisi silti myös hyvä ottaa. Toisaalta saattaa kyllä saada aikas ikävän reaktion, jos menee ehdottaan tk:ssa vasta-ainekoetta... Mutta eihän sitä ikinä tiedä.

Jos päädyt verikokeisiin, niin pyydä vastaukset paperilla itsellesi. Mikäli lääkäri sanoo arvojen olevan hyvät, niin tarkistuta ne vielä esim. tuolla kilpirauhasfoorumilla. Sinne kannattaa muuten kirjautua... Monille sanotaan kaiken olevan kunnossa, vaikka vikaa oikeasti olisikin.

Muista myös mennä verikokeisiin mahdollisimman pian herättyäsi klo 8-10 välillä. Yritä nukkua yösi hyvin ja älä ota aamulla lääkkeitä ennen koetta, älä myöskään polta tupakkaa, syö, juo jne. Paitsi lasillisen vettä voi aamulla juoda. Muuten kokeet saattaa antaa paremmat tulokset.

Kannattaa myös vaikka listata itselleen oireita paperille (jotkut lääkärit tykkää, kun saavat listan, toiset saattaa katsoa hyvinkin kieroon, jos menee paperi kourassa ja lukee sieltä oireensa). Kysy myös onko suvussasi kilpirauhassairauksia: vajaatoimintaa, liikatoimintaa, struumaa jne. Nämä ovat nimittäin perinnöllisiä, joten saattaa hyvinkin löytyä joku jolla on/on ollut joku niistä.

12. Jouduin noin viikko sitten yllättävään tilanteeseen.

Olin aamulla, kuin "kännissä" ja harhailin kotona "olin eksyksissä" omassa kodissani.
    Ambulanssi miehet puhalluttivat alcometriin > tulos nolla promillea.

Kävin aamulla veskissä ja siirryin olohuoneeseen, jossa minun piti hakea tukea tuolien selkänojista, pöydästä ja sohvasta.

Istuin tietisikan ääreen ja koin oloni hieman kummalliseksi.
    Nousin ylös ja putosin polvilleni, en kyennyt nousemaan seisomaan,enkä kävelemään, vaan konttasin pitkin lattioita.

Soitin hätäkeskukseen ja kerroin tilanteeni. Jouduin konttaamaan eteiseen ja nousemaan ylös etsien tukea pöydästä ja ovenpielistä kyetäkseni avaamaan oven ovisummerilla ambulanssimiehille.

Oikeajalkani oli tavallaan kuin "halvaantunut" ja jouduin laahaamaan sitä.
    Ambulanssimiehet auttoivat minut ambulanssiin ja sairaalaan.

Kysymyksessä on ilmeisestikin äidiltäni saamastani perimästä. Hänen suvussaan esiintyi mm. katkokävelyä. Sisarelleni on suoritettu sydänvaltimon pallolaajennus.

Tutkimuksissa minulla todettiin lievä verenkietohäiriö vasemmassa taka-aivolohkossa, joka ilmeisesti oli syy ja joka aikaansai noita "hallusinaatioita".

Toimenpiteet sairaalassa: Aivoskannaus- verenkierto- verenpainemittaukset verikokeet, jne.

Näitä "ihmeoireita "esiintyi jo aikaisemminkin mm. seuraavasti
    En nähnyt tietokoneen näppäimistön vasempia kirjaimia, ellen kääntänyt päätäni reilusti vasemmalle. -En nähnyt myöskään lehdessä olevan tekstin (otsakkeiden)vasemmanpuoleisia kirjaimia, mikäli en kääntänyt päätäni ja näkökenttääni reilusti vasemmalle.
    Hartiasärkyä, pistelyä sormenpäissä (puutumista), olkapäässä, käsivarsien lihaksissa.
    L -ievää katkokävelyä ja pohjelihas kramppeja. Kävely aikaansai jalassa "httrymisen oireita".

Jatkossa ehkä tutkitaan kaulavaltimoiden verenkierron toiminta.

Kaksi vuotta sitten olin tutkimuksissa, jossa tutkittiin ja pallolaajennettiin vasempi reisivaltimo.

Sain lääkityksen verenpaineen hoitoon, sekä pari muuta verenkiertoon liittyvää lääkitystä. Tapahtumasta on viikko ja olo tuntuu tällähetkellä ihan hyvältä.
    Aikaisemmin koin väsymystä ja jouduin ottamaan "päivätorkkuja" useasti päivässä.

Googlen yleishaku - verenkiertohäiriöt- löytyy runsaasti lääketieteellisiä artikkeleita ilmiöstä, sekä keskustelufoorumeita aiheesta.

Lue otsake "Aivoverenkierron häiriöt". mm.
    Suomalaisen lääkäriseura Duodecimin useita artikkeleita ja tutkimuksia.

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=verenkiertoh%C3%A4iri%C3%B6t&meta=

Tutustukaa hakutulokseen, siitä saattaa löytyä selittäviä tekijöitä epämääräisiin oireisiin, jotka saattavat johtua verenkiertohäiriöistä.

13. 95/50 Vierailija

Olisko alhainen verenpaine tai verensokeri?

14. entä... Vierailija

http://www.introspekt.fi/artikkelit/stressi.html

15. armis Vierailija

Kävin tänään terveyskeskuksessa lekurilla. Hän ei oikein osannut sanoa mitään, ei edes arvellut mikä minulla voisi olla, mutta määräsi vaikka mitä labrakokeita otettavaksi.

Verenpainettani on mitattu useaankin otteeseen syksyn aikana ja ihannelukemat on olleet joka kerta.

Eilen otin kynän ja paperia ja listasin oireita/muutoksia, mitä on ilmennyt viimeisen vuoden aikana. Nimittäin kun rupesin tarkemmin miettimään, on voimattomuutta ja muita oireita ollut jo aiemmin, mutta en ole ottanut niitä tosissani, vaan ajatellut niiden olevan ohimeneviä. Olen perusluonteeltani sellainen, että yritän aina olla reipas ja "selviytyjä". Sitä en osaa sanoa, liittyvätkö oireet/muutokset välttämättä tähän...noh, mikä minulla sitten ikinä onkaan...vai ovatko eri oireet monesta asiasta johtuvia. Laitan nyt tähänkin listaa noista jutuista, mitä paperille sain ylös:
    - rajut mielialan vaihtelut (ollut n. vuoden verran, välillä hieman rauhoittuneet)
    - voimattomuus (myös ollut n. vuoden verran, kesän loppupuolella pahentunut ja viimeisen kuukauden ajan ollut aivan sietämätöntä)
    - jatkuva väsymys, aivan sama paljonko nukun niin aina unettaa
    - olen ennen ollut varsin menevä ja aktiivinen, mutta nyt kauppaan menokin on iso saavutus
    - iho on erittäin kuiva (ollut aina jonkun verran, muttei näin pahasti)
    - hiuksia lähtee (alkanut nyt syksyllä, samaa ollut viime talvena)
    - henkeä ahdistaa silloin tällöin (tätä on esiintynyt keväällä jonkun verran, sitten se on hävinnyt ja nyt sitä on jälleen)
    - vaikka minulla on hyvä peruskunto, fyysiset ponnistukset tuntuvat usein ylivoimaisen vaikeilta (tämä tullut nyt syksyn aikana)
    - lihaksia särkee (viimeisen kuukauden aikana lähes päivittäin)
    - kuukautiskierto on epäsäännöllinen (ollut yli vuoden)
    - finnit ovat lisääntyneet melko paljon (n. viimeisen vuoden aikana)
    - huimaa (viimeisen kuukauden aikana päivittäin, ollut muistaakseni jonkun verran tätä myös viime talvena/kevättalvella)

Ja tästä kaikesta tietysti seuraa se, että olen allapäin ja tuntuu, että elämänhallinta karkaa käsistä, kun ei pysty elämään ja olemaan normaalisti.

No, tällaista tilannepäivitystä. Huomenna labraan ja ehkäpä olen viisaampi (tai ehkä en), kun saan tietää sieltä tuloksia.

Ja kiitosta taas vastanneille:)

16. Tuli mieleen sellainen seikka, että onko ihmissuhteissa tapahtunut jotakin. Usein kun kroppa ilmaisee oirehtimisellaan psyykkisen puolen kokemuksia.

17. vajis Vierailija

Mulla todettiin viime vuonna kilpirauhasen vajaatoiminta (arvot oli just siinä rajoilla, mutta oireiden voimakkuus ja/tai määrä ja veriarvojen suuruus ei kuulemma kulje käsi kädessä) ja allekirjoitan nuo ihan kaikki kuvailemasi oireesi. Hyvä kuitenkin, että menit lääkäriin ja pääsit tutkimuksiin, toivottavasti oikea syy selviää siellä! Jos kuitenkin saat vajaatoimintadiagnoosin, niin kannattaa tosiaan kirjautua tuonne foorumille. Sieltä on saanut paljon kullanarvoista tietoa ja loistavaa vertaistukea! :)

Tule kertoon kuinka kävi, kun saat tulokset.

18. gevalia Vierailija

Meidän sukua jäytää fibromyalgia, enemmän tietoa tässä
    http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/fibromyalgia.html

19. vajis Vierailija

Ei ole tarkoitus tuputtaa jokaikiselle kilpirauhasen vajaatoiminta -diagnoosia, mutta pakko vielä vinkata tähän väliin taas, että monissa tutkimuksissa maailmalla on tultu siihen lopputulokseen, että fibromyalgia saattaisi olla kilpirauhasen vajaatoiminnan yksi oire eikä oma sairautensa. Sillehän ei kai tällä hetkellä tiedetä mitään "kunnon syytä" ja se vain todetaan niitä eri pisteitä painelemalla? Kilpirauhanen säätelee monia eri ruumiin toimintoja, niin ei olisi ihme, jos se olisi myös tuon takana. Itselläni oli myös ennen lääkitystä fibroon viittaavia oireita ja nyt lääkityksellä ne ovat alkaneet hävitä pikkuhiljaa. Lääkitykseni säätö on kuitenkin vielä vasta kesken. Ja kuten aiemmin kirjoitin monet ovat diagnosoimattomia, koska lääkärit tuijottavat liikaa niihin turhan laajoihin viitearvoihin. Ei ole ihme, jos moni oireilee niiden sisällä kärsien fibrosta ym.

Kannattaa tutustua tähän linkkiin (ja foorumiin muutenkin, vink-vink;-) ), jos potee fibromyalgiaa:
    http://www.kilpirauhas.info/foorumi/viewtopic.php?t=4427&highlight=fibromyalgia

20. cfs Vierailija

Katsopa täyttyykö sinulla kroonisen väsymysoireyhtymän kriteerit. Tosin toivottavasti kyse ei ole siitä, sillä siihen ei juuri ole hoitoa tarjolla. En saanut cfs-verkon sivuja aukeamaan, mutta tässä linkki wikipediaan: http://fi.wikipedia.org/wiki/Krooninen_v%C3%A4symysoireyhtym%C3%A4

21. armis Vierailija

Eipä ole vielä tullut tuloksia labrasta. Itse asiassa eivät edes sanoneet, milloin niitä tuloksia voi kysellä, mutta kuulemma soittavat, jos jotain aihetta on. Kävin siis terveyskeskuslääkärillä ja -labrassa. Aion kyllä joka tapauksessa varata seuraavan lääkäriajan ensi viikon alkupuolelle, niin kai niitä tuloksia silloin selviää, jos ovat valmiina. Kuinka pitkään noissa tuloksissa yleensä kestää?

Pari juttua, mitä tuli vielä mieleen:
    Kuukautiskiertoni siis on epäsäännöllistynyt viimeisen vuoden aikana. Sen lisäksi menkat ovat useimmiten aivan tuskaisen kivuliaat. Usein ensimmäisenä vuotopäivänä on pakko jäädä pois koulusta, kun en vain pysty tekemään mitään kipujen vuoksi. Kävin juttelemassa tästä kuukautisasiasta lääkärille viime keväänä, mutta hän oli sitä mieltä, että särkylääkkeitä vain, niin kyllä se siitä...Ja menevät kuulemma nämä kivut ohi ajan kanssa.

Luin tuolta kilpirauhassivuilta, että kilpirauhasen vajaatoiminnassa yksiä ensimmäisiä oireita voivat olla kynsimuutokset. Kolmisen vuotta sitten (en muista tarkkaan) isovarpaitteni kynnet alkoivat kasvaa kummallisesti. Yksi kynsi ehtii kasvaa näkyville ehkä puolisen senttiä tai max. sentin verran, minkä jälkeen se kuolee ja kynsiaihiosta alkaa kasvaa uusi kynsi. Eli sieltä tulee toinen kynsi ja sitten minulla on tavallaan kaksi kynttä yhdessä varpaassa. Uusi kynsi työntää aina vanhaa kuollutta "ylemmäksi", jolloin tämä kuollut kynsi nousee ja aiheuttaa tulehdusta varpaiden sivuille. Tämän kynsiongelman vuoksi olen ravannut neljällä eri lääkärillä. Jokainen heistä on ihmetellyt kynsiäni pitkään ja todennut, ettei ole ikinä aiemmin lääkäriurallaan nähnyt vastaavaa. Jopa siis ihotautilääkäri sanoi näin. Hän tutki isovarpaankynteni tarkkaan ja totesi, ettei niille oikein voi muuta tehdä kuin käydä välillä jalkahoitajalla, joka hioo kynsiä, jotta ne edes näyttäisivät paremmilta, eivätkä tunkisi väärään paikkaan aiheuttamaan tulehdusta. Ihotautilääkäri epäili, että kynteni saattaisivat kasvaa väärin hormonitoiminnan muutoksen vuoksi. Emme kuitenkaan keksineet, miksi hormonitoimintani olisi muuttunut juuri silloin, kun kynsien väärinkasvu alkoi. Eikös tuo kilpirauhanen nimenomaan säätele hormonitoimintaa?

Ihan mahdollista edelleen, että nämä(kin) oireet aiheutuvat yksittäisistä asioista, eivätkä ole yhteydessä toisiinsa, mutta kaikki vain sopivat tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaan hyvin.

Tällaista tilannepäivitystä tällä kertaa. Kiva, kun tällä forumilla saa asiallisia vastauksia!

22. vajis Vierailija

Joissain labroissa nuo tulokset saattaa kai tulla aika nopeaan (muutamassa päivässä?) ja joissain taas voi kestää ehkä viikkokin tai enemmän? Kannattaa varmaan vaikka vielä soittaa sinne labraan ja varmistaa homma, ettei tule liian aikaisin tehtyä turhaa reissua lääkäriin. Painotan vielä, että PYYDÄ TULOKSET PAPERILLA ITSELLESI, kun ne ovat valmiit. Sulla on oikeus saada ne, vaikka lääkärit/hoitajat sanoisi mitä. Ei siis missään nimessä kannata tyytyä pelkkään ilmoitukseen, jos on jotain aihetta. Kun monesti sitä ilmoitusta ei tule, kun ei ymmärretä, että tarvetta kyllä olisi... No joo, mä innostun taas paasaan tästä aiheesta:) Ketuttaa vaan, kun olen kuullut niin monesta, joka on turhaan jäänyt kärsiin oireistaan ja odotteleen arvojen huononemista... Jos mitään vikaa ei arvoissa ole, niin ainakin sulla on tän hetkiset arvot tulevaisuutta ja vertailua varten, jos sua vielä myöhemmin aiheen tiimoilta tutkitaan. Ja jos niissä on vikaa, mutta ko. lääkäri ei sitä ymmärrä, niin voit etsiä paremman lääkärin (foorumilta voit saada apua sellaisen löytämiseen) ja painella tulosten kanssa sinne, niin ei välttämättä tarvi mennä uudestaan samoihin kokeisiin.

Sun kannattaa vaikka jo nyt kirjautua kilpirauhasfoorumille, jotta pääset paremmin kirjoittamaan sinne. Sieltä voit etsiä esim. haku-toiminnon avulla juttuja noista kuukautiskivuista.Siellä on muistaakseni ainakin sellaisia ketjuja, joissa on juttuja yleisesti kuukautishäiriöistä ja sitten oli sellainen kuin vajaatoimta ja pco. Voit tietysti aloittaa omankin ketjun sinne, jos et löydä sopivaa aihetta, johon jatkaa. Jos vastaavasta aiheesta onkin jo juttua olemassa, niin ne modet kyllä siirtää sun viestin sitten oikeaan osoitteeseen.

Tuo kynsijuttu on mielenkiintoinen. En ole varma mahtaako siitä löytyä ketjua foorumilta, joten siitä ainakin voisit vaikka kirjoittaa sinne. Ehkä sieltä löytyisi muitakin, jotka eivät vain ole tähän mennessä tulleet kirjoittaneeksi siitä ja joku saattaisi tietää esim. jonkun amerikkalaisen foorumin, jossa olisi aiheesta. Yksi oire tuo kyllä nimittäin voisi olla. Muistan, että toisella jo edesmenneellä isoäidilläni oli varpaan kynnet karmeassa kunnossa. Hänellä ei tietääkseni ollut vajaatoimintadiagnoosia, mutta oireita oli läjä, jotka nyt jälkikäteen ajatellen sopisivat vajaatoimintaan täysin. Meidän suvussa riittää muutenkin kilpirauhasviallisia.

Ja sinne foorumille saa kirjoittaa, vaikka ei olisikaan virallista diagnoosia:) Ai niin ja kilpirauhanen säätelee nimenomaan hormonitoimintaa ja siten monia eri ruumiin toimintoja. Siksi niitä erilaisia mahdollisia oireita löytyy ja paljon...

23. vajis Vierailija

Tuossakin olet oikeassa, että monet yksittäiset oireet on selitettävissä muillakin tekijöillä:
    väsymys->masennus / liian vähäinen ulkoilu
    alakuloisuus->masennus / liian vähäinen ulkoilu
    huimaus->liian vähäinen ulkoilu->ei saa tarpeeksi raitista ilmaa
    selkäkivut->liiallinen tietokoneella istuminen
    hartia- ja lihassäryt yms.->sama kuin edellinen
    kuukautishäiriöt->stressi
    muistihäiriöt->stressi
    hiustenlähtö->stressi
    tätä listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle...

Tää on just se ongelma, miksi monet on kärsineet oireistaan pitkään ennen kuin sairaus on diagnosoitu (ja jotkut päätyy diagnosoimattominakin hautaan, varmasti): noihin oireisiin pystyy sopeutuun aika pitkälle eikä sitä välttämättä itsekään tajua, että kyse voisi olla jostain vakavammasta. Eikä sitä välttämättä aina tajua lääkärille näistä kaikista puhua tai jos tajuaisikin, niin sitten pelätään, että lääkäri pitää luulotautisena, kun potilas tulee valittaan kaikista "normaaleista pikkuvaivoista"... :-( Valitettavasti jotkut lääkärit todella suhtautuukin noin, joten siinä pelossa on perääkin. Yksi foorumilainen kirjoitti hiljattain osuvasti, että lääkäreille pitäisi pitää joku kurssi näistä kaikista oireista mitä huonosti toimiva kilpirauhanen voi aiheuttaa... ja arvojen oikeanlaisesta tulkinnasta pitäisi myös se kurssi pitää. Sitten kun niitä oireeta alkaa tulla oikein todenteolla ja voimakkaina, sitä onneksi yleensä itse tajuaa, että kaikki ei ole enää ok. Joskus siinä vaan valitettavasti saattaa kestää, että lääkärit ymmärtää sen myös. Valitettavaa sinänsä, kun moni on niin huonossa kunnossa jo muutenkin, että kinaaminen lääkäreiden kanssa ja nöyryytetyksi tuleminen vievät ne loputkin voimat, jos niitä nyt enää edes on...

Tän sairauden kanssa oppii ainakin taistelemaan, jos ei muuta...

24. armis Vierailija

Kyllä tässä alkaa jo toivoa, että joku "ratkaisu" näihin vaivoihin löytyisi. Olo on niin kertakaikkisen kamala ja heikko. Lääkäri sentään kirjoitti sairaslomaa, niin on joku paperi, mitä näyttää koulussa. Esim. tuo terveyskeskusreissu vei voimat niin täysin, että nukuin sen jälkeen useita tunteja. Koulunkäyntiä olen yrittänyt pitää yllä parhaani mukaan, mutta jaksaminen ei vain riitä:( Onneksi kouluhommia voi jonkun verran tehdä myös kotoa käsin.

Lääkäristäkin jäi huono fiilis. Siinä koko oirelistaa läpikäydessäni kerroin huimauksesta, joka minua vaivaa päivittäin ja itse asiassa vaivasi silloin lekurikäynnin aikanakin. Lääkäri käski minun nousta ylös ja kävellä ovelle ja takaisin. En tiedä, mikä ihmeen koe oli kyseessä, mutta tuon kävelypyrähdyksen jälkeen hän totesi, että huimaukseni on hyvälaatuista, eikä ole syytä huoleen. Kaiken kaikkiaan ei ollut juurikaan huolestunut tilastani, vaan sanoi tämän olevan vain ohimenevää väsymystä/stressiä. Sain oikeasti taistella, että lääkäri edes suostui laittamaan minut niihin labrakokeisiin.

No, jotain lohtua voi olla siitä, että tuo ko. lääkäri toimi vain oman lääkärini sijaisena. Oman lääkärin pitäisi kai palata hommiin parin viikon päästä, jos oikein muistan. Tosin en ole vielä häntäkään koskaan tavannut, koska en ole aiemmin tämän paikkakunnan terveyskeskuksessa joutunut käymään. On vain ylipäätään todella huonoja kokemuksia noista arvauskeskuksista. Edellisellä asuinpaikkakunnalla lääkärini määräsi minulle antibioottikuurin vatsavaivoihin... Että sellaista. En kyllä sitä kuuria koskaan syönyt, vaan löysin jonkun hiivatasapainoa korjaavan luontaistuotevalmisteen, joka helpotti oloani. Antibiootithan olisivat laittaneet sen hiivatasapainon vielä entistäkin enemmän sekaisin.

No, nyt meni jo aiheen ohi. Mutta turhauttaa vaan tuo arvauskeskuksien meininki niin pirusti... Menisin yksityiselle, jos rahat riittäisivät sellaiseen.

Kävin rekisteröitymässä tuonne kilpirauhasforumille ja nyt odottelen rekisteröinnin vahvistusta. Kyselen sitten noista kynsijutuista siellä:)

25. minäö Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari