Vagifem 10 emätinpuikot

  • Viestiketjun aloittaja MMa
  • Ensimmäinen viesti
MMa
Millaisia kokemuksia teillä on ko. puikoista? Gyne määräsi näitä, mutta kun luin käyttöohjeen alkoi mietityttää uskallanko olllenkaan käyttää. Tosin näinhän se on kaikkien lääkkeiden kohdalla.
 
uskaltaakovaiei
Sama juttu mulle. Sain gyneltä reseptin Vagifemiin, mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa niiden käyttöä sivuvaikutusten pelossa. Nyt alkaa olla kyllä omat oireilut sen verran pahoja, että ehkä pitäisi kuitenkin kokeilla. Lääkettä määrättiin hillitsemään lievää virtsankarkailua.

Mistä syystä sinä sait reseptin?
 
auttoivat kuntoon
Minulla Vagifem auttoi limakalvot kuntoon, kun kondylooma ja sen hoidot olivat niitä turmelleet. Joku tulehdus tuntui olevan koko ajan päällä.
Nyt asiat ovat kunnossa. Silloin aikanaan lääkärit eivät meinanneet kirjoittaa reseptiä, kun olin niin nuori. Nyt en niitä tarvitse.
 
MMa
Sain puikot limakalvojen vahvistamiseen. Aloitin käytön pari päivää sitten, soitin apteekin neuvontaan ja sain kuulla, että ko. lääkettä käytetään paljon. Pari viikkoa joka päivä ja sitten kaksi kertaa viikossa.
 
annuli
Millaisia kokemuksia teillä on ko. puikoista? Gyne määräsi näitä, mutta kun luin käyttöohjeen alkoi mietityttää uskallanko olllenkaan käyttää. Tosin näinhän se on kaikkien lääkkeiden kohdalla.

Minä käytin myös näitä samoja puikkoja monta vuotta ja emättimen kutina oli sietämätön. Siihen etsittiin syitä, mutta sitten minä sain vinkkiä joiltakin näiltä sivuilta, että eräälle oli juuri nuo kyseiset puikot sitä aiheuttaneet. Lopetin niitten käytön ja vaihdoin toisen merkkisiin ja pääsin eroon kutinasta. Tämäkin on varmaan niin yksilöllistä, mikä kellekkin käy. Kirjoitin kokemukseni, jos siitä olisi sellaiselle apua, joka joutuu saman ongelman eteen.
 
Viimeksi muokattu:
limakalvojen kunto?
Sain puikot limakalvojen vahvistamiseen. Aloitin käytön pari päivää sitten, soitin apteekin neuvontaan ja sain kuulla, että ko. lääkettä käytetään paljon. Pari viikkoa joka päivä ja sitten kaksi kertaa viikossa.

Millaisia oireet olivat silloin kun limakalvot olivat huonossa kunnossa?

Mietin vain, että mistä tiedän, kaipaavatko limakalvoni vahvistamista? Sain Vagifem-reseptin virtsankarkailun takia.
 
Viimeksi muokattu:
orvokki
Millaisia kokemuksia teillä on ko. puikoista? Gyne määräsi näitä, mutta kun luin käyttöohjeen alkoi mietityttää uskallanko olllenkaan käyttää. Tosin näinhän se on kaikkien lääkkeiden kohdalla.

sain vagifem puikkoja limakalvon ohentumiseen.Gynegologi määräsi.Käytin monta vuotta,mutta sitten minulle kerrottiin,että ne jäävät elimistöön ei kannata käyttää.Lopetin heti ja käytän vaan Cerital nimistä tuotetta limakalvojen hoitona.pesun jälkeen aina pyyhkäsen cerilal öljyä,sillä olen pärjännyt.Liukastus voide on sitten eri asia,jos tarvitsee.En käytä mitään hormoni valmistetta.Hyvin olen pärjännyt.
 
Viimeksi muokattu:
MMa
Joku kysyi oireistani, ei ollut mitään oireita. Kävin vuosikontrollissa ja gyne määräsi nämä puikot limakalvojen hoitoon. Pian olen käyttänyt kaksi viikkoa, sitten vain pari kertaa viikossa. Reseptissä on suuri määrä, en huomannut kysyä kuinka kauan niitä käytetään, aina jälkeenpäin vasta tajuaa, mitä olisi pitänyt kysyä.
 
aaaaaaa
Joku kysyi oireistani, ei ollut mitään oireita. Kävin vuosikontrollissa ja gyne määräsi nämä puikot limakalvojen hoitoon. Pian olen käyttänyt kaksi viikkoa, sitten vain pari kertaa viikossa. Reseptissä on suuri määrä, en huomannut kysyä kuinka kauan niitä käytetään, aina jälkeenpäin vasta tajuaa, mitä olisi pitänyt kysyä.
Niitä käytetään loppuelämä, sanoi mun gyne.
 
Viimeksi muokattu:
Tuuliviiri
sain vagifem puikkoja limakalvon ohentumiseen.Gynegologi määräsi.Käytin monta vuotta,mutta sitten minulle kerrottiin,että ne jäävät elimistöön ei kannata käyttää.Lopetin heti ja käytän vaan Cerital nimistä tuotetta limakalvojen hoitona.pesun jälkeen aina pyyhkäsen cerilal öljyä,sillä olen pärjännyt.Liukastus voide on sitten eri asia,jos tarvitsee.En käytä mitään hormoni valmistetta.Hyvin olen pärjännyt.

Kaikkihan imeytyy elimistöön. Noissa on kuitenkin vähemmän estrogeeniä kuin suun kautta otettavissa.

Hankalaa taitaa olla saada sitä öljyä tuonne emättimen sisälle, jossä myös niitä limakalvoja on. Ja kyllä sekin imeytyy elimistöön kuten kaikki muukin.

Mutta kukin tyylillään.
 
Viimeksi muokattu:
haisuli
Mulle lääkäri määräsi vagifemiä, kun vaihdevuodet lähestyy(oon 45) ja oon kärsinyt muuten oireettomasta lievästä tulehduksesta (sil oli joku hieno nimikin, jota en muista)mut alapää haisee pahalle. Töissäkin haistaa sen.Ei oo maitohapotkaan tuoneet kun hetken helpotuksen. Eka paikallinen tulehdushoito, sit 2x25 viikko vagifemiä.
 
Karu kokemus
Käytin gynen kehoituksesta kyseisiä puikkoja vuoden ja seurauksena oli rintasyöpä.
Jokainen miettiköön omalla kohdallaan, mitä tekee.
Minut leikattiin ja nyt elän jatkoajalla.
 
höpöhöpö
Käytin gynen kehoituksesta kyseisiä puikkoja vuoden ja seurauksena oli rintasyöpä.
Jokainen miettiköön omalla kohdallaan, mitä tekee.
Minut leikattiin ja nyt elän jatkoajalla.
Hormonit emätinpuikkojen muodossa eivät lisää rintasyöpäriskiä, suun kautta otettavat hormonipillerit ja iholle laitettavat estrogeenihormonilaastarit/geelit lisäävät vähän rintasyöpäriskiä.

Eli sinun rintasyöpäsi ei johdu emätinpuikoista. Ja nuo muutkin hormonivalmisteet lisäävät rintasyöpäriskiä vasta yli 5 vuoden käytön jälkeen, eivät nekään ehdi mitään vuodessa aiheuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Hoitsu
Sama juttu mulle. Sain gyneltä reseptin Vagifemiin, mutta en ole vielä uskaltanut aloittaa niiden käyttöä sivuvaikutusten pelossa. Nyt alkaa olla kyllä omat oireilut sen verran pahoja, että ehkä pitäisi kuitenkin kokeilla. Lääkettä määrättiin hillitsemään lievää virtsankarkailua.

Mistä syystä sinä sait reseptin?
Minulla on ollut muutaman vuoden virtsankarkailua. Olen jo iäkkäämpi henkilö. Ihan karseeta, kun joutui laittamaan siteen ja sen päälle vielä pikkuhoususuojan. Koko ajan oli kutinaa ja seksin jälkeen haavaumia. Käyn kuntosalilla ja tein lantionpohja lihaksia voimistavia liikkeitä ja kuulia käytin satunnaisesti aina jaksoja. Ei apua.
Syön vaihtareihin estrogeenia. Lääkitys on hyvä. Ei muita lääkkeitä. Pari viikkoa sitten kävin gynellä. Hän määräsi Vagifem puikkoja. Mikä autuus. Jo viikon kuluttua ei ole ollut yhtään lirahduksia. Eli aivan ihana lääke. Suosittelen kaikille samasta vaivasta kärsiville Vagifemia. Töissäkin on kiva olla, kun mummeleita hoitaessa ei ole oman housut märät!
 
Viimeksi muokattu:
Totta on
minä olen saanut vagifem pusikkoja myös reseptillä ja yritän käyttää niitä. Illalla kun olen laittanut puikon, niin seuraavana päivänä ole kiukkuinen ja kireä mieleltäni.
Yritin pausanol voiteella vahvistaa limakalvoja, mutta sama
Kiukkuinen olo seuraavana päivänä. Syön myös indivinaa,
Sitä kaikkein miedointa.
Mikä aiheuttaa tämän ärtyneisyyden vagifemin käytön jälkeen?
 
käyttäjä
Olen käyttänyt monta vuotta ja todella hyvä lääke, ei ole sivuvaikutuksia ja omat vaivani, kutina, pissavaivat ym ovat pysyneet poissa. kokeilin Pausamol tabl ja ei mitään apua, paitsi hinta. en lopeta koskaan Vagifemia.
 
N-77
minä olen saanut vagifem pusikkoja myös reseptillä ja yritän käyttää niitä. Illalla kun olen laittanut puikon, niin seuraavana päivänä ole kiukkuinen ja kireä mieleltäni.
Yritin pausanol voiteella vahvistaa limakalvoja, mutta sama
Kiukkuinen olo seuraavana päivänä. Syön myös indivinaa,
Sitä kaikkein miedointa.
Mikä aiheuttaa tämän ärtyneisyyden vagifemin käytön jälkeen?
Seksin puute..?

Kysymys: Saako systeemiseelä tai/ja paikallisella hormonikorvaushoidolla nuoruuden kaltaisen tilanteen takaisin, mitä tulee kostumiseen? Siis jos on alhainen estrogeeni verikokeissa, niin pääseekö kuivuudesta eroon kokonaan? Onko tilanne/voiko olla yhtä hyvä kuin nuorena (p*llu yhtä kostea kuin nuorena)?
 
Viimeksi muokattu:
N-77
Seksin puute..?

Kysymys: Saako systeemiseelä tai/ja paikallisella hormonikorvaushoidolla nuoruuden kaltaisen tilanteen takaisin, mitä tulee kostumiseen? Siis jos on alhainen estrogeeni verikokeissa, niin pääseekö kuivuudesta eroon kokonaan? Onko tilanne/voiko olla yhtä hyvä kuin nuorena (p*llu yhtä kostea kuin nuorena)?
Siis kun häiritsee se kun lääkevalmisteiden yhteydessä kerrotaan että kuivuus voi lievittyä, mutta saanko täysin nuoruuden kaltaisen tilanteen takaisin, etten ole ikinä kuiva, vaikka harraistaisin miten usein tahansa seksiä, onko se mahdollista?

Jos tähän lisää vielä dhea:n + muita valmisteita. tilataan tietty anonyymisti netistä, tiedän miten ei jää tullin haaviin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kuulin hoitajalta, että Vagifemiä voi käyttää sen verran kuin tuntee tarvetta joten olen vuoden verran käyttänyt sitä vain joka toinen viikko, yhden puikon ja pärjännyt hyvin. Tosin nyt talvella kun iho kuivuu muutenkin, ehkä joudun lisäämään kertoja taas.
 

Yhteistyössä