Vähä kyllä harmittaa kun suurin osa luokasta on luokkaretkellä (turhis )

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mäkin olin reissuun alunperin lähdössä, mutta sitten reissua aikaistettiin viikolla. Mulla ei ollut vielä passia haettuna enkä viittinyt ottaa riskiä ettei ehdikään tulla. Niin ja palkkakin tulee vasta huomenna, että eipä olisi pahemmin ollut rahaakaan.

Lähtivät siis Tallinnaan reissuun. Kolme mun lisäksi jätti reissu väliin.

No se joka järjesti tuon reissun, että ens vuonna sitten kun ollaan suuntautumisjaksolla ja rahaa kerätään heti elokuusta lähtien. Nyt koko reissu keksittiin niin yhtäkkiä, että ei ollut aikaa kerätä isoja summia.

Passin kyllä meinaan silti hommata, että on sitten valmiina jos tarvetta tulee.

voi ei,harmi juttu.
tuollaset jutut tuo lisää kivasti sitä yhteishenkeä tai jotain. mutta ens vuonna sitten!

Moni kyllä tuskaili rahan takia ja olivat epävarmoja voivatko lähtiä. Kun rahaa olisi kerätty heti elokuusta asti, niin olisi ollut huomattavasti parempi.

Kyllä mä olen sitten elokuussa heti ehdottamassa rahankeruuta. :D

Kaikista ärsyttävintä on kuunnella niiden juttuja sit sen reissun jälkeen. "Muistatko kun mentiin sinne ja sit Pera teki sen jutun ja hihihi.." Ja itte on ihan pihalla, että mistä puhutaan.

Onhan se yhteishenki jossakin määrin tärkeää opiskellessa, mutta on vähän alasta kiinni, miten suuri merkitys sillä on myöhemmän elämän kannalta. Käytönnänläheisillä aloilla tuo ei varmaankaan ainakaan töidensaantia hidasta. Työpaikoilla se ryhmähenki taas muodostuu ihan vain siellä töissä.

Lisäksi on vähän kyseenalaista miten yksi reissu vaikuttaa ryhmähenkeen. Olisi lähinnä outoa, jos jäisi ulkopuoliseksi vain siksi, ettei ole päässyt mukaan luokkaretkelle. Ja nyt kuitenkin puhutaan aikuisista ihmisistä eikä mistään alakoululaisista.

Hamillistahan se on, mutta tuleehan niitä retkiä.

Ps. En muuten ymmärtänyt tuota ap: n toiseksi viimeistä kappaletta. Ensi vuonna kun ollaan suuntautumisjaksolla niin kerätään rahaa jo syksystä asti. Mitä varten?

Ps. En muuten ymmärtänyt tuota ap: n toiseksi viimeistä kappaletta. Ensi vuonna kun ollaan suuntautumisjaksolla niin kerätään rahaa jo syksystä asti. Mitä varten?

No siksi, että päästään luokkaretkelle eikä tarvitte omasta pussista maksaa niin paljon. Onhan se mielenkiintoosta nähdä eri maiden vanhustenhoitoa jne. Nytkin porukka menee tutustumaan isoon vanhainkotiin Tallinnassa.

"Ps. En muuten ymmärtänyt tuota ap: n toiseksi viimeistä kappaletta. Ensi vuonna kun ollaan suuntautumisjaksolla niin kerätään rahaa jo syksystä asti. Mitä varten?"

No että haravakin sitten pääsee sinne tallinnan reissulle..

Eli olette siis ensi vuonna lähdössä taas luokkaretkelle. No hyvä, sittenhän sinullakin on rutkasti aikaa varautua ennakkoon sekä matkustusasiakirjojen että matkakassan osalta.

No että haravakin sitten pääsee sinne tallinnan reissulle..

Siksi, että ei tarvitte kaikkien maksaa omasta pussista paljon. Enkä mä ollut ainoa joka jätti reissun väliin ja ne jotka lähti miettivät rahanmenoa.

Kun kerää pidemmän aikaa porukalla rahaa niin sitä saadaan enemmän kasaan ja saa helpommin maksettua kaikki jutut. Täältä kun on jo pelkästään Helsinkiin sen verran matkaa, että siihenkin uppoaa rahaa.

Eli olette siis ensi vuonna lähdössä taas luokkaretkelle. No hyvä, sittenhän sinullakin on rutkasti aikaa varautua ennakkoon sekä matkustusasiakirjojen että matkakassan osalta.

No eihän tuota ole vielä päätetty koska ei tämä nykyynen luokka ole kokonaan sama sitten syksyllä. Porukka kun jakaantuu eri suuntautumisiin ja nuortenpuolelta tulee myös porukkaa näihin. Mutta kyllähän asian voi ottaa esille aikaases vaihees ja kysellä, että mitä ihmiset meinaa.

Ihanaa, sä kirjoitat normaalisti!

Olen aina tykänny sun jutuistas, mutta sitä murrekieltä ei pysty lukemaan.
Harmi kun et päässy reissuun, ensi vuonna uudestaan. :)

[QUOTE="vieras";23581831]Ihanaa, sä kirjoitat normaalisti!

Olen aina tykänny sun jutuistas, mutta sitä murrekieltä ei pysty lukemaan.
Harmi kun et päässy reissuun, ensi vuonna uudestaan. :)[/QUOTE]

Luepas tarkemmin. Jotenkin huvittavaa, että jotkut luulee jokaasen sanan olevan murretta. Jos mun murre häirittee noin kovaa, niin ei tarvitte lukia mun juttuja.

Yhteistyössä