Vähän heitti hinta-arvio, olen järkyttynyt!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinuska74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinuska74

Vieras
Ostin anopille synttärilahjaksi lahjakortin liikkeeseen, jossa voi teettää mittatilauspatjoja.
Tiesin, että anoppi tarvitsis uuden taittopatjasarjan laverisohvaan.
Kysyin liikkeessä, mitä sellainen maksaisi. Omistaja itse arveli, että satasen paikkeilla, riippuen kankaasta. Mä laitoin sitten 130 euroa siihen lahjakorttiin, kun ajattelin, että on kiva saada vaikka tyynytkin samasta kankaasta.
Anopille soitettiin tänään, että patjat on valmiit. Oli hyvä, että anoppi istui valmiiksi, tuolilta meinas pudota, kun kuuli hinnan.
Satasen patjoiksi arvellut patjat maksaakin 320euroa! Eikä siinä ole mukana niitä tyynyjäkään vielä!
Samalla hinnalla olis saanut sotkasta laverin kaupanpäälle!!! |O |O |O

Aion kyllä mennä anopin mukaan niitä patjoja hakemaan, kun pakkohan ne on hakea. :headwall: Ja varmasti vaadin alennusta, ei voi hinta-arvio noin paljon heittää!
Olis pitänyt pyytää hinta-arvio kirjallisena. :headwall:

Viimeisessä viestissä uusin tieto tapauksesta.

sain tänään puhelimitse hinta-arvion tatuoinnista: 150e, saas nähä pitääkö paikkaansa, kallimpaan ei ole varaa :|
mitähän ne tekee mulle jos tatska on valmiina ja pyytävät 200e eikä mulla oo antaa ku 150e, suttaisivatkohan tatskaa pois 50e edestä :whistle:

No huh, huh! Onpa ammattitaidoton liikkeenpitäjä jos ei osaa hinta-arvioita tuon kummemmin tehdä!

Mietin minäkin sitä että valitsiko anoppi kalliit kankaat ja tarkistiko vielä valitessaan että mitäs lysti mahtaa maksaa? Jos valitsi kalliit kankaat eikä kyselly tilatessa arviota niin paha mennä valittamaan.

Jos taas tuotetta tilatessa hinta-arvio oli tuo niin sitten kyllä pitäisi jo saada roima alennus! Esim. autokorjaamolta jos antavat arvion hinnasta töineen niin sen pitää olla kans melkoisen lähelle sitä arviota. Muuten joutuvat antamaan sillä hinnalla millä on luvattu vaikka ois mikä summa laskussa.

No myyjä ei edes osannut sanoa kankaiden hintoja, kun niitä katsottiin.
Se omistaja antoi ymmärtää, että satanen on ihan keskivertohinta, voi mennä yli vähän, mutta voi jäädä allekin. Ja sitten yli kolmesataa.
Oli muutenkin kummallinen juttu. Kun mä kävin kysymässä lahjakorttia, sanottiin, että patjasarjan voi teettää. Kun anoppi meni valitsemaan kankaita, sama nainen, siis se omistaja, oli sanonut, ettei niitä saakaan.
Mä soitin sinne ja sitten sanottiin, että tottakai niitä saa tilata ja tehdään useinkin. Menin sitten varoiksi itse mukaan, kun anoppi valitsi kankaat. Niin se omistaja nainen ei ollut näkevinäänkään meitä, vaikka ihan nenänalta käveltiin.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
sain tänään puhelimitse hinta-arvion tatuoinnista: 150e, saas nähä pitääkö paikkaansa, kallimpaan ei ole varaa :|
mitähän ne tekee mulle jos tatska on valmiina ja pyytävät 200e eikä mulla oo antaa ku 150e, suttaisivatkohan tatskaa pois 50e edestä :whistle:

:laugh: kannattaa varmaan heti ovella sanoo ettei ole enempää rahaa :D

Vasta tässä keväällä juttelin yhden erikoisliikkeen myyjän kanssa noista hinta-arvioista ja niiden paikkansa pitävyyksistä. Hän tiesi kertoa sellaisen seikan, että annettu hinta-arvio ei saa ylittyä ellei siitä kerrota (ja sovita) asiakkaalle etukäteen ja mikäli ylittyy ilman suostumusta, asiakas voi viedä asian kuluttaja-asiamiehelle. Yleensä riittää maininta myyjälle, miten tulee toimimaan mikäli sovittu hinta ei pidä ja homma hoituu. Muuten yhteys eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vasta tässä keväällä juttelin yhden erikoisliikkeen myyjän kanssa noista hinta-arvioista ja niiden paikkansa pitävyyksistä. Hän tiesi kertoa sellaisen seikan, että annettu hinta-arvio ei saa ylittyä ellei siitä kerrota (ja sovita) asiakkaalle etukäteen ja mikäli ylittyy ilman suostumusta, asiakas voi viedä asian kuluttaja-asiamiehelle. Yleensä riittää maininta myyjälle, miten tulee toimimaan mikäli sovittu hinta ei pidä ja homma hoituu. Muuten yhteys eteenpäin.

minunkin mielestä kuuluisi soittaa ja ilmoittaa sekä neuvotella hinnan ylimenosta...
pienenhetken: niin taidan tehdä! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mietin minäkin sitä että valitsiko anoppi kalliit kankaat ja tarkistiko vielä valitessaan että mitäs lysti mahtaa maksaa? Jos valitsi kalliit kankaat eikä kyselly tilatessa arviota niin paha mennä valittamaan.

.
Kysyttiin hintaa, kun kankaat oli valittu, mutta myyjä ei osannut laskea. Omistaja olisi varmaan osannut, mutta ei tullut lähellekään meitä.
Oli lahjakorttia ostaessani mulle niin iloinen ja ystävällinen, kuin vain voi olla.
Tuli mieleen, että jos hän kuvitteli, että anoppi unohtaa koko lahjakortin, kun kesti kuukauden, ennenkuin meni sinne. Olisi saanut ilmaista rahaa, kun olisi kortti jäänyt käyttämättä. Ja kun anoppi kuitenkin kankaat valitsi ja teki tilauksen, niin halus jotenki kostaa ja hinnoitteli oikein viimeisen päälle? En tiedä.
Ollaan kumpikin, niin minä kuin anoppikin, ennenkin asioitu ko. liikkeessä, voisi sanoa, että ollaan ihan kanta-asiakkaita. Viimeksikin ostin lapsille tyynyjä kolmella kympillä. Ollaan ostettu kaks kertaa sieltä parisängyn patjat, pinnasängyn patjat ja kerran kehtoon mittatilauksena ja tyynyjä useammankin kerran. Anoppikin on asioinut usein.

Meillä teetettiin lapsukaiselle joustinpatja + petauspatja pinnasänkyyn (jenkkisänky, alkuperäinen joustinpatja oli aikansa elänyt). Joku pääkaupunkiseudulla sijaitseva liike, joka tekee ihan työkseen patjoja mittatilaustyönä tarjosi patjaa ja petaria hintaan 630 e. Sotkasta saatiin sama satsi 130 e, sis. kotiinkuljetuksen. Hinnoilla on eroa...

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:

eihän sitäkään koskaan tiedä
;) :whistle: :D

Soitin liikkeeseen tänään ja luin suoraan netistä kuluttajaviranomaisen sivulta tekstin, että lopullinen hinta ei saa heittää 15% enempää hinta-arviosta.
Omistaja perusteli monelta kantilta ja oltais saatu peruakin kauppa, mutta lopulta päädyttiin siihen, että anoppi saa noi 320euron patjat 250eurolla.
Ihme, ettei myyjä osannut antaa mitään arviota lopullisesta hinnasta, kun olisi voinut laskea helposti patjan pituus kertaa kankaan metrihinta... Sitä tuo omistajakin ihmetteli, kun se myyjä kuulemma yleensä laskee kaikki mittatilaustuotteiden hinnat!
Niin, se kangas, maksoi 30 euroa metriltä... :whistle:
Kallis maku mun anopilla. :D

Vanha ketju, mutta vastaanpa silti. Hinta-arvio saa heittää enintään 15 %. Tarjous on eri asia, se on sitova eli hinnan pitää olla prikulleen sama kuin on sovittu.

miun mielestä noissa hinta-arvioissakin on jokin raja minkä verran saa heittää...kannattaa ottaa selvää, vaikka kuluttaja-asiamieheltä

On hiukan eroa siinä, ostaako lahjakortin ja kysyy halvimman hinnan, vai antaako kortin saajan mennä ostamaan lahjakortilla kalleimmasta kankaasta ja parhailla kumitäytteellä patjan. On meinaan hiukan halvimmalla vaahtomuovilla ja halvimmalla lakanakankaalla hintaeroa niihin parhaisiin materiaaleihin.

Yhteistyössä