vähän ja huonosti nukkuva vauva ja perheen muut lapset, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva arkiV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauva arkiV

Vieras
Miten ootte jaksanut ja pärjännyt ja saanut hoidettua perheen muut lapset jos vauva vie kaiken ajan? Itse oon paljon yksin lasten kanssa(3v ja 1kk.) ja ongelma on etten saa käsiäni irti hetkeksikään vauvasta päivän aikana. Liinaan nukahtaa että pääsemme ulos, mutta aika kuumat oltavat on sekä minulla että vauvalla kun ilmat alkavat olla jo aika lämpimät. Vaunuissa ja autossa vauva vain huutaa joten niiden kanssa emme pääse mihinkään. Tuttia ei huoli. Surettaa esikoisen puolesta kun tuntuu että joutuu olla ihan oman onnensa nojassa :( onko muilla ollut tälläistä ja miten ootte ratkaissut asian?

Vaatiihan se itseltä paljon, että saa homman rullaamaan joka suhteessa, jos vauva on vaativampi tapaus, mutta onneksi 3-vuotias on kuitenkin jo aika iso.....siis pitkälle omatoiminen yleensä, auttavainen, touhukas ja kai lapsi itsekseenkin osaa puuhailla? Kun kuopukseni syntyi, olivat isommat sisarukset 2-, 3- ja 5-vuotiaita ja kun heidät sai pidettyä tarpeeksi kiireisinä, pystyi keskittymään vauvan tarpeisiin pitemmänkin aikaa kerrallaan ;)

onko 1kk ikäsellä koliikkia? mites sitteri? sit myös on hyvä muistaa että vauva kokee turvattomuutta jos ympärillä ei oo mtn, siis tarkotan että kannattaa laittaa peittoa tms niinku pesäksi vauvalle. mun vauva rauhottui kun kiedoin kapaloon. sen voi tehdä vaikka sideharsosta kesällä..

Kanniskelin myös vauvaa päivisin kantoliinassa kun muualla ei viihtynyt,esikoinen pyöri siinä jaloissa mukana ihan arkisissa touhuissa kun en jaksanut/ehtinyt leikittää.Kun vauva nukkui menin itse sohvalle pötköttämään ja siitäkäsin leikin esikon kanssa,usein rakenneltiin palikoilla,tehtiin palapelejä,kuunneltiin musiikkia ja lapsi piti tanssiesityksiä. Vein esikoista myös kerran viikossa avoimen päiväkodin kerhoon ja otin kaiken mahdollisen avun vastaan.Öisin vauva huusi lähes tauotta ja esikko nukkui tyytyväisenä meidän sängyssä huudosta huolimatta,omassa huoneessa uni häiriintyi kyllä.Oli kyllä raskasta ja vaikeaa aikaa,ekat 2v olivat aivan hirveitä ja siitä eteenpäin on onneksi helpottanut.
Voimia ja tsemppiä sinne kovasti,kyllä se ohi jonakin päivänähelpottaa vaikkei siltä nyt tunnukkaan!

Meillä kuopus oli tollainen ja meillä oli myös 3v ja 6v lapset sillon kun kuopus oli vauva.Mä pidin sitä vaansitte kantorepussa ja tissillä, muualla se ei juuri ollut. No, ostettiin sellanen ns koliikkikeinu ja siinä se viihtyi sen verran että pääsi suihkuun yms jos mies oli töissä. Mutta kieltämättä jäi aika vähän siinä alkuvaiheessa aikaa isommille. Mutta tuo vaihe on kuitenkin niin lyhyt että eiköhän se siitä teilläkin, tää meiänkin huonosti nukkuva, tyytymätön tissitakiainen on melkein 2vuotias ja ne ajat kuin muisto vain. Voimia!!

Yhteistyössä