Vähempiki ois kai riittäny juu

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Lähettiin iltapäivästä miehen kans mustikoita kerräämään, 8 jälkeen vasta tultiin takas, saalista tuli PALJON :xmas: Siinä samalla käytiin uimassa ja paistettiin makkaraa nuotiolla, ja vietettiin laatuaikaa melkein kahestaan... Nimittäin kissa seuras meitä koko reissun ajan. :D Eilen se seuras meitä hillasuolle.
Nyt on selkä kipiä ja jalat muusia mutta hyvä olo ja massu täynnä mustikoita ja uunista tullee kohta mustikkapiirakkaa, äitin vanhalla hyvällä reseptillä tehtyä :heart: Ja pakastin on täynnä mustikoita kans, huomenna jos mulla paikat kestää lähetään uusintareissu, mie olen sen verran innokas mustikoitten syöjä että loppuuhan ne kesken ennen ens kessää jos ei tarpeeksi kerätä varastoon. Ja veljen lapsetki niitä napsimassa kuitenki... :snotty:

Vielä jos löytäs jostaki lissää hilloja :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma-73:
Mustikassa piipahdin minäkin, kyllähän niitä on kiva kerätä mutta se perkaaminen, sitä inhoan! |O

Pistä veteen pieni määrä kerrallaan, huljuttele ja keräile sitten roskat veden pinnalta...

Mustikassa piipahdin minäkin, kyllähän niitä on kiva kerätä mutta se perkaaminen, sitä inhoan! |O

Ja en, käsin en jaksa poimia.... :D

Mustikat on herkkua! :p

Me tehtiin niin että palkattiin minun pikkusisko nälkäpalkalla puhistaan marjat, nopeasti se sen kyllä teki, autoin vähäsen... Huomenna aiko jo aamusta painella kaupunkiin vaateostoksille euroineen. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:

Ja en, käsin en jaksa poimia.... :D

Mustikat on herkkua! :p

Me tehtiin niin että palkattiin minun pikkusisko nälkäpalkalla puhistaan marjat, nopeasti se sen kyllä teki, autoin vähäsen... Huomenna aiko jo aamusta painella kaupunkiin vaateostoksille euroineen. :xmas:

Hmm, mulla ois kolme pikkusiskoa, nuorimmat 15-v ja 16-v, täytyisköhän kokeilla.... ;)

Kuulostaa sellaiselta metsäretkeltä jollaiselle mäkin haluisin. :heart:
Jos mun mies menis mielenhäiriöön ja lähtis metsään ilman, että sitä on kääritty maton sisään niin ei se mulle ainakaan makkaraa paistais, itkis varmaan vaan kotiin koko ajan :laugh:

Just hyvältä kuulostaa.. Ite kerään sormin suoraan pakastusrasioihin =) ihanaa puuhaa, vaikka selkä ym. onki ajoittain saanu liikaa rasitusta näillä koko päivän mustikkareissuilla. Mutta mustikat on ihan parhaita!!! Että puolukoita odotellessa vaan.. Mukavaa uusintareissua huomiselle :) !!

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Viittiks heittää sen ohjeen, jos se on pellilliseen piirakkaa? :p

Pistän sulle yv:tä jossaki välissä ko ehin. Pittää ensin kirjottaa paperille se ohje, se on miehen pään sisällä ko äitee sille sen salaisesti luovuttanu aikoinaan :D Ja mitata se lasi mitä käytettään sen teossa, ko ei mittakuppeja käytetä vaan laitettaan lasi sitä ja lasi tätä :D Mut siis se on jotaki niin hyvvää että taju meinaa lähteä ko sitä syö :| Liekkö sitte aidossa maidossa sen salaisuus, meillä ko maito tullee suoraan lehmästä eikä kaupasta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pistä veteen pieni määrä kerrallaan, huljuttele ja keräile sitten roskat veden pinnalta...

Kiitos vinkistä, täytyypi kokeilla!

Kuka pakastaa märkiä mustikoita?

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Viittiks heittää sen ohjeen, jos se on pellilliseen piirakkaa? :p

Pistän sulle yv:tä jossaki välissä ko ehin. Pittää ensin kirjottaa paperille se ohje, se on miehen pään sisällä ko äitee sille sen salaisesti luovuttanu aikoinaan :D Ja mitata se lasi mitä käytettään sen teossa, ko ei mittakuppeja käytetä vaan laitettaan lasi sitä ja lasi tätä :D Mut siis se on jotaki niin hyvvää että taju meinaa lähteä ko sitä syö :| Liekkö sitte aidossa maidossa sen salaisuus, meillä ko maito tullee suoraan lehmästä eikä kaupasta :xmas:

Elikkäs se taitaa olla se ohje,jota olen vuosia etsinyt. Isoveikka rakas oli hävittänyt äitin ohjekirjan 60-luvulta. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[]

Elikkäs se taitaa olla se ohje,jota olen vuosia etsinyt. Isoveikka rakas oli hävittänyt äitin ohjekirjan 60-luvulta. :snotty:

Minkä niminen kirja? Mul on meen äidin kirja 50-luvulta, sen nimi on kotiruoka.

En muista nimeä, siinä on sellainen täydellisen kotirouvan kuva kannessa 50-60 luvun tyyliin. :D

[]

En muista nimeä, siinä on sellainen täydellisen kotirouvan kuva kannessa 50-60 luvun tyyliin. :D

Voiskos se olla "Maija keittää"?! Se on maailman ihanin keittokirja! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Anana Snap:
[]

Voiskos se olla "Maija keittää"?! Se on maailman ihanin keittokirja! =)

Ei taida olla se, se on jotenkin tyyliin "ohjeita kotiäideille" tms se nimi,,

[

Mul on myös se "Maija keittää" (vuodelta -55), mut siitä on kannet hukassa. Tää "kotiruoka" on kanneltaan semmonenmissä joku nainen perkaa kalaa ja sillä on päällään siniruudullinen paita ja sitten valkoinen essu, päässä valkoinen huivi. Ja kirjan nimi lukee punaisella.

Sit on olemassa ainakin semmonen "leipurin kirja" (J.V.Itkonen), mut sitä multa ei löydy.

Yhteistyössä