Vähensin hiilareita: -1,1 kg :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Vuoden alusta painoni on pudonnut tuon 1,1 kg. Olen jättänyt pois vaalean leivän, yleensäkin vaaleat jauhot, pastan, sokerin ja perunan. Toki välillä otan jotain jos mieli tekee. En koskaan ala mihinkään täyskielto -touhuun. En ole minkään tietyn suuntauksen "karppi", mutta aloitin taas näin. Viimeksi kun karppasin ihan tosissani, pudotin painoa 7 kg. Mutta sitten sorruin taas karkkeihin jne. En laske hiilareita enkä mieti sen kummemmin syömisiäni, niin kauan kuin olo on hyvä ja mieli myös, niin tämä sopii. Ja kesää odotellessa muutama kilo joutaa mäkeen :)

Olosta sen verran, että vatsan turvotus on vähentynyt jo viikossa. Epäilen turvotuksen johtuvan leivästä, tai ennemmin sen määrästä..samoin pastaa meni tolkuttomat määrät. Nyt olen syönyt paljon kasviksia ja proteiinia, kasviksilla olen korvannut tuon riisin, pastan ja perunan. Hyvä kastike kaveriksi, nam :) Vielä kun muistaisi juoda, niin hyvä olisi.

kuullostaa hyvältä. en jaksa monimutkaisia dieettejä mutta kannustavaa kuulla että pelkästään korvaamalla pasta ja vaalea leipä - muuten millä kasviksilla olet ne korvanut?

Alkuperäinen kirjoittaja mamma kans:
kuullostaa hyvältä. en jaksa monimutkaisia dieettejä mutta kannustavaa kuulla että pelkästään korvaamalla pasta ja vaalea leipä - muuten millä kasviksilla olet ne korvanut?

No olen ostanut erilaisia pakastevihanneksia. Porkkanaa muistaakseni ei suositella, mutta vähän sitäkin olen popsinut. Ja raakaa kukkakaalia, kurkkua jne. olen dipannut iltaisin kermaviiliin sipsihimon yllättäessä. En todellakaan muista mikä olisi "oikein" tai "väärin", mutta mielestäni alkuun riittää itselle tuo sokerin´, jauhojen jne. korvaaminen muulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
mitenköhän saisin miehenikin innostumaan tuosta.. ja itseni jos kerta tosiaan toimii.. ?
jotenkin liian tottunut jo 30 vuoden aikana perunaa ja riisiin :p

Jaa-a. Sillain pikku hiljaa hivuttamalla/maistattamalla omia kokkailuja :) Minä tein äsken munakkaan, johon laitoin kinkkusuikaleita, juustoa, kirsikkatomaattia, suolaa ja oreganoa. Oli muuten tosi maukasta verrattuna jauhelikastikkeeseen ja spahettiin jota muut söivät. Sen verran makua testasin :)

Ja lukekaa oikeasti ihan karppauksesta enemmän, tämä on vain minun oma muunnelmani :D

Mä alotin liki samalla tavalla vuoden alusta, ja tänä aamuna vaaka näytti -3kg =) Jätin sokerin pois, vaalean leivän, perunan, pastan ja riisin. Tosin en ole tummaakaan leipää syönyt. Kaverin luona käydessäni popsin kyllä muffinssin ja juustosarven... Mut on se jännä, miten äkkiä vaikuttaa kun jättää noi "pahat" ruoka-aineet ees vähemmälle :)

Alkuperäinen kirjoittaja wilsson:
Mä alotin liki samalla tavalla vuoden alusta, ja tänä aamuna vaaka näytti -3kg =) Jätin sokerin pois, vaalean leivän, perunan, pastan ja riisin. Tosin en ole tummaakaan leipää syönyt. Kaverin luona käydessäni popsin kyllä muffinssin ja juustosarven... Mut on se jännä, miten äkkiä vaikuttaa kun jättää noi "pahat" ruoka-aineet ees vähemmälle :)

Niinpä. Mä otan välillä ruisleipäpalan, yleensä joko aamu- tai iltapalalla jos mieli tekee. Kun antaa luvan itselleen siihen, niin siitä ei tule sellaista peikkoa :) Paljonko sulla on pituutta/painoa? Mä olen 165 cm ja 77,8 kg sillo ku aloitin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Niinpä. Mä otan välillä ruisleipäpalan, yleensä joko aamu- tai iltapalalla jos mieli tekee. Kun antaa luvan itselleen siihen, niin siitä ei tule sellaista peikkoa :) Paljonko sulla on pituutta/painoa? Mä olen 165 cm ja 77,8 kg sillo ku aloitin.

175cm ja 80kg, nyt siis 77kg. En ota ihan tosissani hommaa, vaan annan tarvittaessa itselleni luvan lipsua, syödä joskus herkkuja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja So simple:
Niinhän se menee että kun syö vähemmän niin painokin tippuu. Jätti pois sitten hiilarit, alkoholin, rasvan tai jotain muuta.

En muuten oo syöny yhtään vähemmän :) Sehän tässä mukavaa onkin, kun saa syödä silloin kun siltä tuntuu, eikä kituuttaa nälässä tai jollain pussipirtelöillä :)

Mullakin on lähtenyt -10 kg (nyt 166cm/63kg) pelkästään sillä, että jätän perunan, pastan ja riisin syömättä. Pastaa söin joskus ihan järkyttäviä annoksia. Nyt jos erehtyy syömään pastaa, niin on niin ähky olo koko päivän. Ruisleipää syön kohtuudella ja myös herkkuja. Sokeria en pystyisi varmaan ikinä jättämään... :(

175cm ja 80kg, nyt siis 77kg. En ota ihan tosissani hommaa, vaan annan tarvittaessa itselleni luvan lipsua, syödä joskus herkkuja jne.

Sama juttu :) hauskaa pitää olla. Ja mukava huomata, että pienellä määrällä tulee tyytyväiseksi, ei tartte enää kippokaupalla mässätä sipsejäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja So simple:
Niinhän se menee että kun syö vähemmän niin painokin tippuu. Jätti pois sitten hiilarit, alkoholin, rasvan tai jotain muuta.

En muuten oo syöny yhtään vähemmän :) Sehän tässä mukavaa onkin, kun saa syödä silloin kun siltä tuntuu, eikä kituuttaa nälässä tai jollain pussipirtelöillä :)

Melkein veikkaisin että syöt vähemmän energiapitoista ruokaa, enemmän kasviksia ja enemmän proteiinia (täyttää enemmän kuin pulla) kuin ennen. Ootko laskenut ruuan energiamäärät, voitko siis sanoa aivan varmaksi että saat ruuasta tasan yhtä paljon energiaa kuin ennen? Sitähän se tarkoittaa, ei ruuan määrää grammoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin on lähtenyt -10 kg (nyt 166cm/63kg) pelkästään sillä, että jätän perunan, pastan ja riisin syömättä. Pastaa söin joskus ihan järkyttäviä annoksia. Nyt jos erehtyy syömään pastaa, niin on niin ähky olo koko päivän. Ruisleipää syön kohtuudella ja myös herkkuja. Sokeria en pystyisi varmaan ikinä jättämään... :(

Missä ajassa tuo pudotus?

sä olet samanpainoinen ja pituinen kun minä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Missä ajassa tuo pudotus?
´

Mulla siis sellainen tilanne, että ensimmäisen lapsen jälkeen (en enää imettänyt) sain pois raskauskilojen lisäksi 10 kg n. 8 kuukaudessa. Nyt toisen lapsen ollessa 9 kk painan saman verran kuin aloittaessani odottamaan häntä.

Mulla tuo hiilareiden vähentäminen on painon tiputuksen lisäksi vähentänyt päänsärkyjä ja ummetusta. Mun oli helppo jättää peruna ja riisi pois, kun en kummastakaan tykkää. Pasta korvattiin täysjyväpastalla, joka on muuten paljon parempaa kuin tavallinen valkoinen. Ruisleipää vain aamupalalla tai harkitusti välipalaksi. Namiksi opettelin syömään 70% suklaata, joka sekin on tosi hyvää. Eikä sitä tartte paljon, että on naminhimo tyydytetty. Ja tottakai kun kysessä on elämäntapa, niin liian tarkka ei saa olla. Varsinkin vierailuilla syödään surutta sitä mitä on tarjolla eikä nirsoilla.

Meillä syödään paljon naudanlihaa, kanaa, kalaa, riistaa, ja pottujen sijasta laitan siihen kylkeen just vihanneksia ja reilusti salaattia. Kermaa käytetään ruuanlaitossa. Nälkää meillä ei tosiaankaan nähdä ja molemmat ollaan terveitä kuin pukit :-)

Mulla myös n. kilo tippunu vuoden alusta. Vaikka sorruinki 3:na päivänä suklaaseen (vissiin n. 650g yht. :ashamed: ). Mut olin sitte muuten ne päivät extrakevyellä ruokavaliolla... Juu ja pipariaki oon kyllä syöny varmaan päivittäin. Tosin olen lenkkeillyki liki joka päivä sen tunnin.

En myöskään tykkää mistään liian tiukasta. Kunhan se päälinja on semmonen matalahiilihydraattinen. :) Monipuolisemmin mun pitäis kyllä opetella käyttämään kasviksia, nyt on ne yhet ja samat mitä käytän... Kukkakaaliaki ois pakkasessa, ku keksis miten käyttäis. Kukkakaalimuusista en oikeen tykänny...

Myöskään mitään makeutusaineita en todellakaan rupea käyttämään, niinku tiukat karpit tekee jos ne makeaa tahtoo.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitti:
Ja jotain mitä vielä lisään tonne kieltolistaan? Kesäksi oonki sit karistanu kaikki ylimääräiset.

Hedelmistä banaani ja viinirypäle on "pahimmat". Sitrushedelmät muistaakseni parhaat... Muutenkaan ei suositella että syötäs mielettömiä määriä hedelmiä. Mutta vissiin joku 1-2 hedelmää päivässä on ihan ok. En oo ihan varma tästä! Mutta nääki on ihan, että kuin tiukasti tahtoo mennä.