Hae Anna.fi-sivustolta

Vahingossa myymälävaras!

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä Minni--, 26.09.2010.

1. Minni-- Vierailija

vahingossa näpistelijä. :(

Sattuipa omituinen kohtaus ollessani lähikaupassa ostoksilla. Kiersin kauppalapun kanssa pitkin kauppaa
    ja keräsin korin täyteen viikonloppu-ostoksia.
    Karkkihyllyn kohdalla päätin ostaa jotain makeisia ja valikoinkin pitkään, välillä nappuloin kännykkääni ja aivan vahingossa
    työnsin sufu patukan taskuuni puhelimen mukana.(en tarkoituksella, vaan ihan ajatuksissani).

Jatkoin ostoskierrostani, kunnes kaksi kassaneitiä tulee luokseni ja sanoo sun pitäs lähteä meidän mukaan.
    Tuijotan hölmönä heitä ja kysyn mitä nyt? He väittävät minun varastaneen karkkihyllyltä.

Itse nauran ajatukselle ja samalla muistan patukan, laitan sen ostoskoriin, ja sanon kyseessä olleen ihan puhdas vahinko.
    Jatkan matkaani kassoille päin kunnes nämä tytöt ottavat minusta kiinni ja sanovat tuutko mukaan vai haluatko että soitetaan poliisille.
    Niin sitten lähden kassaneitien välissä takahuoneeseen, jossa minut pyydetään tyhjentämään kaikki taskut ja kerrotaan miten näpistely ei kannattaisi.
    Itse selitän kyseessä olleen ihan puhas vahinko ja sanon että annetaan asian olla ja olen lähdössä pois, kunnes nämä tarttuvat taas
    kiinni ja sanovat ettei rimpuilu nyt kannattaisi. 10 minuuttia sain kuunnella selostuksia myymälävarkauksista ym. plaa plaa.
    kunnes sain lähteä. Ostokset jäivät kauppaan ja minä poistuin kadun toiselle puolelle olevaan markettiin.

Onneksi en sentään saanut vielä poliiseja kimppuuni. Olin tosiaan syytön! kaikkea mokia sitä voi sattua.

-Minni

2. Oikeastaan kassan jälkeen voisi sinua syyttää varkaudesta tai näpistyksestä, mutta silti: tavara oli taskussasi, ei ostoskorissa. Olisitko muistanut kassalla laittaa sen ostoskoriin ja maksaa, jos et olisi tarvinnut kännykkääsi tuolla välillä?

Itse olen usein unohtanut kassiini suklaapatukan, jonka olen ostanut edellisellä ostoskerralla. Kuitti on harvoin mukana, eikä sekään mitään todista, kun ne maitolitrat ja kananmunat eivät ole samassa kassissa. Onneksi kukaan ei ole tuolloin tullut tutkimaan kassiani.

3. Cornet Vierailija

Oltiin kavereiden kanssa shoppailemassa ja minä en löytänyt kuin yhden keltaisen boleron. En jaksanut sovittaa tätä paitaa ja kaverit halusivat vielä testailla vaatteita eli en lähtenyt itse vielä maksamaan. Laitoin tämän paidan sitten laukkuni päälle, niin että se pysyi ja kädet pysyivät tyhjinä ja sai katsella vielä vaatteita. Kassiin tämä tuote ei missään välissä mennyt.
    Siinä sitten katseltiin ja lähdettiin pois. Oltiin jo kotipihalla kun otin laukun pois olalta ja tadaa! Siinähän se keltainen bolero killui. Ihan hirveä paniikki tuli ja oltiin jo kotona eli palauttaminen vähän vaikeempi juttu. Sitä paitsi, mitä minä olisin sanonut? "Hei, otin maksamatta tämän boleron eilen hulluilla päivillä VAHINGOSSA" Joo-o, ei varmaan olis mennyt läpi.

Kaupoissa kuullaan varmaan niin monenlaisia selityksiä, että tuo "vahingossa" on jo niin kulunut, että kauppatätit ei sitä usko vaikka mikä olis. Onneksi ei niitä poliiseja kuitenkaan kutsunut.

Joku pikkutyttö (n. 7 vee) jäi vähän aikaa sitten kiinni hiusgeelin pöllimisestä ja siinä oli sitä pientä taluttamassa ihan vartijasta poliisiin. Ihan hyvä opetus tuollaiselle. Satuin kauppareissulla näkemään..

4. äitinsä tytär Vierailija

Äidilleni (88-v) kävi "keskellä ei mitään" olevassa kauppakeskuksessa siten, että kun hän oli menossa rollaattorinsa kanssa portista ulos, kaksi nuorta naista etuili ja häksäsivät itsensä samaan aikaan portille joka hälyytti.
    Äiti raukka kopeloitiin, tosin ystävällisesti ja joku todisti nähneensä tapauksen.
    Äiti ei kanna kaunaa.
    Vanhusta käytettiin hyväksi ja varkaat häipyivät sen siliän tien.

5. Ei varas ollenkaan Vierailija

Itse saatan toisinaan näyttää myymälävarkaalta, kun laitan ostoksia suoraan kassiin.

Tämä johtuu aina siitä, että kaupan työntekijät eivät ole tuoneet ostoskoreja sisääntuloporttien luokse. Minusta ei pidä olettaa että kävelisin toiseen päähän isoa automarkettia hakemaan ostoskoria jotta saan ostokseni kassalle. Kannan aina mukanani kankaista kauppakassia, johon ladon ostokset mikäli koreja ei ole. Toki tyhjennän koko kassin hihnalle kassoilla, mutta ulkopuolisin silmiin tuo saattaa näyttää näpistelyltä. :)

6. NiinaM89 Vierailija

Tollaisia tapauksia tulee munkin kassavuorossa joskus ei nyt ehkä joka viikko, mut kuitenki.
    Pääsit tosta aika vähällä ! Olisit tyytyväinen!

7. Helpolla on aloittaja päässyt! Noin nimittäin taskuvarkaat juuri toimivat, joten en ihmettele kassaneitien rötöstelysaarnoja.

Vahinkohan se varmasti on ollut, en epäile sitä.

Itselleni on pari kertaa käynyt noin:

olen heittanyt epähuomiossa joskus hiivapalan kärryyn ja se on tippunut kärryssä olevaan laukkuun. Kassalla en ole enää muistanut asiaa. Tai sitten hyllystä ottamani laastarilaatikko on tippunut kassin taakse kärryyn, mutta siten, että se on ollut hyvin piilossa kärryissä olevan lastenistuimen muoviosan alla.

Kerran menin kauppaan vain lompakon kanssa. Piti käydä ostamassa deodoranttia. Deodoranttihyllyn vieressä oli sitten mansikoita tuokkosissa ja päätin ottaa niitäkin. KÄdethän siinä loppuivat kesken, joten siirsin dödön lompakon alle ja mansikkaropponen toiseen käteen. Kassalla muistin, että en olisi tarvinnut lompakkoa lainkaan, kun pankkikortti oli takin taskussa. laitoin mansikat nauhalle ja kaivoin pankkikortin taskusta ja maksoin mansikat. Autossa tajusin mitä on kädessäni lompakon alla...

Tuon laukkuun tipahtaneen hiivan huomasin kassalla aloittaessani pakkamaan laukkua - > oli helppo hoitaa ja naureskeltiin myyjän kanssa, että hiivavaras tällä kertaa. Laastarilaatikon huomasin palauttaessani kärryt ->takaisin kasalle, kassa kiitti rehellisyydestä. Deodorantin kanssa palasin neuvontan (oli suuri kauppa ja neuvonta oli siinä käytävällä), selitin mitä oli käynyt, neuvonta kiitteli vuolaasti rehellisyydestäni ja antoi vitosen etusetelin kauppaan (oli joku hiljainen kampanja , että palkitaan rehelliset asiakkaat, jotka palaavat maksamaan tuotteen, joka unohtui maksaa).

Tuossa yheydessä neuvonnan henkilö kertoi, että vaikka näpistelijät ovat suurin ongelma, niin toiseksi suurin on ihmiset, jotka eivät viitsi vaivautua parin euron takia takaisin kauppaan maksamaan tuotetta, joka unohtui maksaa (sitä kuulemma tapahtuu todella usein, että kädessä on vaikka pieni purkkalevy ja kun sitten kiertelee kaupassa, niin sen olemassaolo unohtuu) . Ihmisiet ajattelevat, että se on myyjän/kaupan moka eikä heidän ongelmansa.

Tuntuipa hyvältä saada se vitosen etuseteli omasta mokasta. En tiedä oliko tuo kampanja kauppakohtainen tai yleisempi, mutta saisi tuollaisia olla enemmänkin.

Yhdessä kaupassa kävi niin, että kauppaan tullessani varashälytin alkoi huutaa. Vartijat olivat "terveitä" ja toinen kysyi, että olenko ehkä käynyt elektroniikkaostoksilla, sillä joskus hälytin huutaa niistä. Ei, en ollut, mutta mainitsin ostaneeni juuri uudet kengät alennusmyynnistä ja samlla pohdin, että niistä sei ei ainkaan huuda, koska myyjä positi hälyttimet ja tarjosin syylliseksi kännykkäni kuuloketta. Vartija epäili kuitenkin kenkiä, testasttiin ja siinähän se syyllinen oli. Ei muutakuin kenkäkauppaan takaisin. myyjä pahoitteli ja deaktivoi kengät. Sanoi, että joskus käy näin. Ei auttanut, sillä portti hälytti taas. Myyjä pahoitteli uudelleen ja sanoi, että kauppa on pakko purkaa, sillä joskus tehtaissa laitetaan hälyttimet kengän sisään ja joskus tuo hlytin rikkoutuu eikä deaktivointi onnistu. Enpä ollut koskaan kuullut, että hälyttimia laitetaan myös kenkien sisälle!

8. oppia ikä kaikki Vierailija

Rannekelloissa hälytin on takakannen takana. Kello on siis muvirasiassa, joka pitää leikata auki mutta hälytin on vasta siellä kellon sisällä. Ei mekään tiedetty ennenkuin ranteessa ollut kaupasta aiemmin ostettu kello alkoi hälyttää toisen kaupan kassalla.

9. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Minulle taas on useasti käynyt niin että kassalla on ostamani tuote lyöty kassaan useamman kerran. Lisäksi monesti on tarjouskyltti tuotteen kohdalla, joka ei olekaan tarjouksessa sillä hetkellä (päivämäärä on ihan pienellä siinä tarjousmainoksen alla) tai tarjousta ei kassalla ole huomioitu.

Koska usein olen hoitanut maksun kiireellisesti en ole huomannut tarkistaa kuittia riittävän hyvin heti siinä kassalla. Olisi kyllä pitänyt, sillä niin usein on virheitä ollut ja yleensä juuri niin päin että olen maksanut liikaa!

En kuitenkaan koskaan ole vielä soittanut poliisia paikalle.

10. ihmeellistä Vierailija

että vahingossa laittaa suklaata taskuun, vaikeata uskoa. Kannattaa kuitenkin kaupassa jättää se kännykkä rauhaan ja keskittyä ostoksiin, ehkä se varastaminenkin unohtuu.
    Oikein toimivat myyjät, nykyään kaupoissa on valvonta ja se on tärkeätä siksi että varkaudet vähenisivät. Me rehelliset eli ostoksemme maksavat asiakkaat joudumme maksamaan myös teidän varastelevien "rosvoukset". Hävikki korvataan näet korotetuissa hinnoissa.
    Kyllä itselläni tavarat osuvat ihan hyvin kärryyn, ei taskuun.

11. rehellinen Vierailija

En ole varastanut tahallani, enkä edes vahingossa.
    Sen sijaan eräässä kaupassa on käynyt kaksi kertaa ja samalla viikolla siten, että kassa on unohtanut ostokseeni ison muoviläpykän, jonka olisi pitänyt hälyyttää portilla, mutta eipävaan ole hälyyttänyt.
    Olen vasta kotona huomannut läpykän ja olen joutunut ajamaan kauppaan takaisin, kuitin kera, poistattamaan hälyyttimen.
    Toisella kerralla sanoinkin kassalle, että heidän porteillaan ei ole mitään virkaa, koska ne eivät reagoi varashälyyttimeen.

12. pitivät varkaana Vierailija

Menin kauppaan, mutten ostanut edes mitään, sillä löytämääni ei sillä ollut. Kassan ohi mennesssäni hälytin alkoi soida, sillä istun pyörätuolissa. Silti minun piti tyhjentää taskut kassan edessä! Onneksi harvemmin enää pyörätuoli laukaisee hälyttimen!

13. Eiekakerta Vierailija

poistumalla kassalinjan ohitse tuotetta malsamatta ja tuote taskussa syyllistyt näpistykseen. Arvas vain kuinka monta kiinnijäänyttä sanoo kassalla unohtaneensa tavaran taskuun niinpä. 99%. Ei myyjiin enää nämä unohdukset ja vahingot uppoa.

14. Jaana Vierailija

Oikein kassat toimivat. Olen nähnyt useammankin samanlaisen "unohdustapauksen".

15. Pikkupoikana Vierailija

Olin toisella kymmenellä ja äitini antoi mulle rahaa hajes joutessasi meille maitoa
    ja loppu rahalla sitten namia sulle. Minä kauppaan ja ekaksi se maito ja kysyin
    myyjältä paljonko jäi tähteeksi mulle nami rahaa. Sen jälkeen namia ostamaan ja
    sitten kotiini. Minä laitoin maidon kaappiin ja rupesin taskujani kaivelemaan. Minä hämmästyin kun tuli taskustani suklaa patukka mitä en muistanut että olisin
    sen myöskin ostanut. Ja äitini tutki kuitin ei siinä ollut sitä patukkaa ja äitini otti heti vitsan, Minä tiesin heti ketä varten se sen otti ja multa tuli puhetta ja äitini
    katseli valehteleeko hänen poikansa hänelle. Loppu tulos me lähettiin takas sinne
    kauppaan ja äitini kertoili mitä oli mulle käynyt. Se myyjä kertoili että minä olin
    laskenut sormillani mihin mun rahari riittävät. Ja mulla oli kädessäni se suklaa
    patukka mutta sitten tuli asijakas ja hän rupesi sitä palvelemaan. Ja hänkään ei
    huomannut laitoinko sen patukan takas vai en. Ja naiset vain nauroivat tapahtumalle. 11 poika ja muisti pettää sanoi äitini myyjälle. Lupaatko että tämä
    oli sulla vika kerta kyseli äitini multa ja minä sen sille heti lupasin. Äitini katseli
    sitä suklaa patukkaa ja minua, minä yritin olla enkeli ja myyjä sanoi anna se pojallesi ja möi sen henkilö kunta hintaan meille. Mun piti halia sitä myyjää ja
    minähän halin sitä. Sitten me läksimme kotiimme.

16. vierailija Vierailija

Oon itekkin joutunu kassaneitien kanssa takahuoneeseen riisuttavaksi. Ei se nyt niin paha asia ole. Tekevät vaan työtään. ( varsinkin kun olin syyllinen)

17. vierailija Vierailija

18. vierailija Vierailija

Minä olin muistaakseni 13-14w pojan koltijainen ja menin ekaksi isoon liikkeeseen
    mutta rupes pelottamaan kun siellä vahti ulko ovea 2 isoa miestä. Minä menin pienempään putiikkiin missä oli nuori poika juuri laittamassa nameja hyllyyn eli oli siellä hommissa. Poika lähti jonnekkin ja minä muutaman suklaa patukan lai-
    toin taskuuni. Poika tuli takas ja huomas heti että sieltä laatikosta puuttui patukoita. Anna ne takas tai pääset tutustumaan mun isääni sanoi se poika mulle. Mitkä en minä ole mitään ottanut teiltä ja meinasin lähteä pois siintä liikkeestä,
    Poika sanoi kassalle että poika on varas ja se meinaa lähteä ulos syömään niitä. Ei varmasti lähe ja ulko ovi napsahti lukkoon kun se kassa painoi jotain nappia. Paikalle tuli iso mies ja sen mukana liha tiskin hoitaja. Poika on varas meidän poikamme näki kun se otti jotain taskuunsa selitti kassa sille isolle miehelle. Sinä helvetin varas heti tiskille tavarat komensi se isomies minua ja minä tottelin sitä
    pikana.Poika heti alapää paljaaksi ja se isomies otti remmin ja minä sain sitä lääkettä riittävästi luulisin.Mutta se oli ainut tapaus mulla eli opin läksyni todella hyvin silloin 100w taakse päin.

19. vierailija Vierailija

Meillä oli kavereiden kanssa kilpailu kuka on mies. Me olimme ikä haarukalla 12-14w poikasia silloin. Ja jokainen yritettiin keksiä miten minä todistan noille että minä olen mies. Yksi meni näyttämään takapuoltaan ohi kulkialle ja se tulikin päälle kuin yleinen syyttäjä ja poika sai siltä selkäänsä heti. Ja minä mietin ei tota se on liian vaarallista mulle. Ja minä huolta asemalle kävin siellä kusella ja kun tulin ulos oli kuorma auto siinä pihalla taka ovet auki eikä ketään paikalla. Minä kiitin jumalaa siintä lahjasta ja menin katsomaan mitä siellä on kuormassa. Siellä oli karkkia yhdessä pallissa ja minä sitä ottamaan kun mun takaa tartuttiin kiinni.
    Se oli mun oma isäni se on rekka kuski. Helvetin huono tuuri mulla minä kirosin mun huonoa tuuriani. Trukki otti ne pallit mitkä sinne kuului ja isäni mun pyöräni sekä laittoi sen sinne sisälle ja komensi mut hyttiin siintä varkaan alku. Ja alapääsi paljaaksi helvetin varas nyt ei ole sun äitisi sotkemassa asijoita ja sustakin tehdään
    oikea mies helvetin varas. Isäni oli mulle vihainen ja aina kun se löysi sopivan paikan se vei mut ulos ja huudatti minua kunnolla. Kun vihdoinkin oltiin kotona minä olin tosi poikki siintä mun huudatuksestani eli piiskaamisestani. Äitini ihmetteli kun olin ilman housuja kun tulin kotiini, Isäni tuli perästäni sillä oli mun housuni mukanaan. Äitini oli kauhuissaan kun se oli nähnyt mun takapuoleni. Se oli eka kerta mun eläässäni kun isäni karjaisi äidilleni turpa kiinni ämmä nyt me teemme meidän pojasta miehen. Ja se piiskasi mut vielä kerran äitini silmien alla.
    Mutta siintä oli hyötyä mulle ei tullu pojasta varasta ja mun maineeni kasvoi kavereiden silmissä kun näytin heille mun hyvin piiskatun takapuoleni.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri