Vahinko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KYSYMYS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KYSYMYS

Vieras
Heippa!

Kysyisin tämmöisestä asiasta kuin raskaaksi tulo e-pillereistä huolimatta.
Eli onko teitä joille olisi käynyt vahinko, vaikka söitte e-pillereitä?

Minulle kävi niin,että pillereitä olin syönyt jo kauemmin, tulin raskaaksi. Lapsen isä ei usko että vahinko on mahdollista, vaan väittää että olen jättänyt syömättä. Nyt kysynkin että onko siellä ketään toista jolle olisi vahinko käynyt???

Eihän sitä paitsi kaiketi mikään ehkäisy ole idioottivarma,jos seksiä harrastaa ja molemmat ovat kyvykkääitä hedelmöittämään/hedelmöittymään.

No tietenkin se on mahdollista. Kaverille kävi noin... meni kynikselle uusimaan pillerireseptiä jonka yhteydessä tehtiin alapäätutkimus (vissiin oli tarkoitus ottaa papat yms.) ja siellä sitten tohtori sanoi, ettei uusi pillerireseptiä, koska neiti oli tukevasti raskaana.

Oli viidennellä kuulla jo, yhtään pilleriä ei ollut jättänyt ottamatta.

Harvemmin sitä tulee raskaaksi jos syö ne pillerit OIKEIN.
Moni väittää että tuli raskaaksi pillereistä huolimatta, sitten paljastuukin että se söi niitä mutta unohteli aina säännöllisesti pari välistä, oksenteli pillerit ulos tms..

Mä tulin myös raskaaksi vaikka söin e-pillereitä. En kylläkää ottanu niit aina samaan aikaan tms.. Mutta on mul myöski käyny nii et kerran unohin 5 pvää olla ottamatta, enkä tullu paksuks.

Mulla oli antibioottikuurin yhteydessä vähän ripulia ja yllätys ja shokki olikin sitten melkoinen, kun huomasin olevani raskaana. Ja kaikki pillerit oli otettu tarkasti ja ajallaan. Aloin ihmetellä jatkuvaa etovaa oloa, ja äitinikin luuli minulla olevan jonkin vakavan sairauden, kun olin niin kalpea ja surkean näköinen. Luulen kyllä että monella alkanut raskaus johtuu niistä unohtuneista pillereistä

Mäkikuisma vähentää lisäksi monien lääkkeiden kuten e-pillereiden, digoksiinin ja joidenkin kolesterolilääkkeiden tehoa. Mäkikuismaa ei pitäisikään käyttää ilman keskustelua lääkärin tai farmaseutin kanssa, jos käytössä on muita lääkkeitä.

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/laakejaterveystieto/farmaseuttineuvoo/Pages/Laakkeidenyhteisvaikutukset.aspx

Säännöllisesti otettujen pillereiden läpi tuli meidän 1v. tyttö.

Sen kuun alussa olin flunssassa, en tiedä onko tuolla mitään vaikutusta pillereihin tai niiden tehoon,
saattaa olla että jollain flunssalääkkeellä oli. Mene ja tiedä.
Mikään ehkäisymenetelmä ei ole 100% varma.
Paitsi kohdun poisto, ja se ei ole ehkäisymenetelmä...

Yhteistyössä