Vähintään kahden lapsen äidit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Millä viikoilla lapsenne ovat syntyneet? Minkä kokoisina? Tyttöjä vai poikia?

Ja te, jotka jaksatte vielä kaivaa neuvolakortteja esiin, kertoisitteko minkälaisia viimeisiä lääkärinneuvola tilanteita teillä on kohdunsuulla ollut ja millä viikolla on lopulta syntyneet? Lähtikö synnytys käyntiin spontaanisti?

Oma tilanteeni siis seuraava:

Olen raskaana viikolla 36+0. Kohdunsuun tilanne 35+5 oli:
ulkosuu sormelle auki, pehmentynyt, kaulaa jäljellä 2,5cm.

Esikoisesta tällä viikolla ei ollut vielä tapahtunut mitään, oli kiinteä ja kiinni, ja 3cm kaulaa jäljellä. Esikoisesta tällainen tilanne oli vasta rv 39 ja syntyi rv 41+5 spontaanisti (vihdoin)

Eli leikittelisin nyt hieman ajatuksella, että olisikohan tässä vielä mahdollisuuksia että yliajalle ei mentäis vaikka esikoinen olisikin mennyt?:)

eka syntyi viikolla 42+2 en ollut auki yhtään .. kalvot puhkastiin sitten kotiin ja seuraavana päivänä illalla synty 3580g paino (tyttö)

toka 41+5 yhdelle sormelle olin auki kun synnytys alkoi 3890g paino (tyttö)

kolmas 42+1 en auki synnytykseen asti ollenkaan... 2 päivää käynnistettiin 3980g paino (poika)

Esikoinen 39+1 tyttö
Viimeinen lääkärineuvola 37+4 kohdunsuu pehmeä ja kiinni 2cm pituutta

Keskimmäinen 41+3 poika
Viimeinen lääkärineuvola 37+2 kohdunsuu pehmeä, sormelle auki, pituutta 2cm

Kuopus 38+2 tyttö
Äitiyspolilla käynti (lääkäri) 36+2 kohdunsuu auki 2cm, pituutta 2cm. (34+2 merkintä pehmeä+kiinni)

Kaikki spontaanisti käynnistyneitä synnytyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Millä viikoilla lapsenne ovat syntyneet? Minkä kokoisina? Tyttöjä vai poikia?

Ja te, jotka jaksatte vielä kaivaa neuvolakortteja esiin, kertoisitteko minkälaisia viimeisiä lääkärinneuvola tilanteita teillä on kohdunsuulla ollut ja millä viikolla on lopulta syntyneet? Lähtikö synnytys käyntiin spontaanisti?

Oma tilanteeni siis seuraava:

Olen raskaana viikolla 36+0. Kohdunsuun tilanne 35+5 oli:
ulkosuu sormelle auki, pehmentynyt, kaulaa jäljellä 2,5cm
.

Esikoisesta tällä viikolla ei ollut vielä tapahtunut mitään, oli kiinteä ja kiinni, ja 3cm kaulaa jäljellä. Esikoisesta tällainen tilanne oli vasta rv 39 ja syntyi rv 41+5 spontaanisti (vihdoin)

Eli leikittelisin nyt hieman ajatuksella, että olisikohan tässä vielä mahdollisuuksia että yliajalle ei mentäis vaikka esikoinen olisikin mennyt?:)

Mulla oli tuo tilanne yhdessä raskaudessa jo puolessa välissä. Poika syntyi suunnitellulla sektiolla viikolla 38.

mulla kolme lasta ja esikoinen syntyi vkolla 39 oli viikoilta 30 jo kohdunsuu pari senttiä .
kakkonen syntyi vkolla 37 ja taas sama homma eli kohdunsuu pari senttiä auki jo vkoilta 30.
tää kuopus syntyi vkolla 41+3 ja oli kohdunsuu pehmeä ja kaula melkeinpä hävinnyt vkoilta 32 asti =) eli ei mulla ainaskaan voinut ennustaa millä vkoilla syntyy ja kaikki tosiaan syntyi spontaanisesti,kuopuksella oltiin menossa jo käynnistykseen mutta tuli onneksi ennen.ja yllätyin kun tää kolmas meni yli lasketunajan kun kaks ekaa tullut aikasemmin niin olin ihan varma et tämäkin tulee ennen la :ta ....saas nähdä kuinka tämän tulevan nelosen kanssa käy...=)

esikoinen käynnistetty 38+5, silloin lääkärin mittausten mukaan menny kiinnipäin eli sormelle auki ja 3cm kaulaa. syntyi 39+1 3690 cm ja 51 cm

kakkonen käynnistetty 42+0, 41+3 tutkimuksessa pehmeä sormelle auki ja kanavaa 2cm
syntyi niukin naukin 42+1 puolella ja koko oli huimat 4450g ja 55 cm

Esikoinen syntyi yllättäen rv 37+4 (tyttö). rv 36 lääkärin tutkimuksessa kiinteä, kiinni ja kaulaa 3cm.

Toinen syntyi 38+5 (poika). rv 36 lääkärin tarkastuksessa kiinteä, kiinni ja kaulaa 3cm.

Mulla kaksi tyttöä, molemmat syntyneet ultran mukaan laskettuna päivänä.
eli:
tyttö rv 40+0 2900g
tyttö rv 40+0 3610g

Neuvolakortteja en löydä tähän hätään, mutta muistaakseni esikoisen kohdalla olin se 2cm auki viikkoa ennen synnytystä, kuopuksen kohdalla tilanne oli muistaakseni se jo rv 35+

En taida jaksaa niitä neuvolakortteja kaivaa mutta: kaksi poikaani käynnistetty, kun ovat menneet pari viikkoa yli. Siskoni poika käynnistetty, kun reilu kaksi viikkoa mennyt yli. Äitini neljä lasta on kaikki käynnistetty. Lääkärikin myönsi, että taitaa jotain perinnöllisyyttä olla tässä, vaikka ei kai ole sellaisia tutkimustuloksia aiheesta....

Poika rv 40+6 (käynnistetty) 3,4kg
Tyttö rv 40+3 2,8kg
Tyttö rv 40+5 3,1kg

Kohdunsuu ollu jokaisella kiinteä ja kiinni ja kanavaakin useempi sentti. Keskimmäistä kun menin synnyttämään ja supistuksia tuli n. 5min välein, niin kätilö vaan naureskeli et menkäähän kotia vaan, tämä ei tänään synny, kun kanavaa jälkeen toista senttiä ja paikat kiinni. Mut niin sitä oltiin salissa tunnin päästä. Ihme kätilö, kai mä ny ite tiedän et se tulee nyt eikä huomenna.

Poikani syntyi 40+6 3235 g mullakin oli viimeisessä lääkärissä viikko 35 kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kaulaa 4 cm. Lähti käyntiin spontaanisti ja kesti 12 tuntia.

Tyttö syntyi 39+4 3095 g kohdunsuu oli pehmennyt ja auki 2 cm viikolla 36, kaulasta ei ollut mainintaa. Käynnistyi spontaanista ja eteni pikavauhdilla, ekoista supistuksista tytön syntymään kului vajaa 3 tuntia.

Onnea loppuodotukseen sinulle :) Vaikeaahan se syntymän ennustaminen toki on.

tyttö rv 39+3, kiinni oli kaikki paikat vielä synnytystä edeltäneenä päivänä. limatulppa irtosi kokonaisena edellisenä päivänä. 4020g ja 50cm.
poika rv 38+6, jonkun verran oli paikat auki ja pehmeitä pari viikkoa ennen synnytystä. limatulppa meni monta viikkoa aiemmin. 3720g ja 51cm.

poika 1 syntyi rv 41+0. rv 37 oli kohdunsuu pehemä, kanavaa jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla, siitä reilu vuorokausi, niin lapsi oli syntynyt,

poika 2 syntyu rv 41+2. Rv 41+0 oli vielä kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä. Synnytys käynnistyi rv 41+1 supistuksilla.

vauva 3: rv 36+6 kohdunsuu pehemä ja kiinni, kanavaa jäljellä 2 cm. Tänään rv 40.

1. 40+0 (3960/53)
37+0 kohdunsuu pehmeä,kiinteä,pituus 1cm

2. 41+3 (4170/51)
36+1 kohdunsuu pehmeä,auki,pituus 3cm

3. 41+3 (3690/50)
29+6 kohdunsuu kiinteä,kiinni,pituus 2cm. ton jälkeen ei oo tohon noita merkattu vaikka ravasin äitipolilla usein...

1. rv 37+1 kohdunsuu auki 1,5cm ja pituus 2cm. syntyi rv 37+5 ja painoa 3390 ja poika.

2. rv 38+1 kohdun suu pehmeä auki 3cm ja pituus 2cm (aikalailla sama jo viikolla 35+3) ja syntyi rv38+2 mutta lääkäri vähän "ärsytti" paikkoja et alkais syntymään. painoa oli 3460g poika.

ja molemmat lähti käyntiin spontaanisti mut molemmilla kerroilla jouduttu laittaa tipalla sitä jotain..?? :) tokassa kun supparit lähes loppu spinaalin saannin jälkeen.

1. viikoilla 40+6 ja 2 senttiä auki, seuraavana päivänä kiireellinen sektio
2. viikoilla 41+6 ja 2 senttiä auki, ja taas kiireelliseen sektioon
3. viikoilla 38+3, suunniteltu sektio

Mistään ei ole ollut paikat auki ennen kuin supistukset on alkaneet.

Yhteistyössä