Vai että alkoholia imeytyy äidinmaitoon minimaalinen väärä?! Joku tällaista väitti, mutta eipä tuo niin ole!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Ja sitten linkkiä, josta voi lukaista, paljonko sitä alkoholia äidinmaitoon oikeasti imeytyykään!
Imetystukilista.net - Tupakka, viina ja villit mammat Tuolla sanotaan heti alussa aivan selvästi, että mikäli äiti on esim. promillen humalassa, on äidinmaidossakin alkoholia silloin yksi promille.

Tämäkö on minimaalisen vähän, pienelle vauvalle?!
Ajatelkaa nyt pikkasen sitä lastannekin!

Samoin te, jotka tupakoitte ja imetätte samaan aikaan!!!

Toki järkeä voi näissä asioissa käyttää, esim. jos meinaa törpötellä, pitäisi sitten olla imettämättä hetkeen... jne.

Rauhoitu. Samassa linkissä ja ihan tuon toteamuksen jälkeen todetaan myöskin näin:

"Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien. Paljosta alkoholista lapsi voi tulla väsyneeksi, veltoksi ja nukkua tavallista raskaammin, mutta tutkimukset eivät ole osoittaneet lasten kärsivän vahinkoa jos imettävä äiti juo kohtuullisesti ja vain harvoin."

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että on kaikenkaikkiaan vastuutonta imettää ja juoda alkoholia ja/tai polttaa tupakkaa. Minä ainakin haluan valinnoillani vaikuttaa lapseni terveyteen, erittyi sitä alkoholia sitten määrällisesti vereen vaikka 0,00000000001 promillea.

mulla tuskin on sydäntä imettää yhdenkään viinilasin jälkeen. mietinkin et jos vaikka ottaa viintä yhtenä iltana niin kauankohan kannattas pitää taukoo imettämisessä? (ja nyt puhutaan muutamasta lasillisesta enemmänkin kun vain tuo yksi)
ja kyllä, haluan sitten ihan varmasti edes yhtenä iltana rentoutua joten valitettavasti vauva joutuu juomaan jo pumpattuja maitojani ja ehkä sitten lisäks tätä kamalaa myrkkyä eli korvikemaitoa???

?tupakointi altistaa aikaisemmalle vieroitukselle
?maidoneritys voi häiriintyä
?herumisrefleksi voi häiriintyä
?tupakointi lisää paitsi tupakoijan myös lapsen altistumista monille myrkyllisille yhdisteille, kuten hyönteismyrkkyjäämille ja erilaisille karsinogeeneille (= syöpää aiheuttaville) aineille
?tupakointi on riskitekijä kätkytkuolemaan
?tupakointi perheessä lisää lasten riskiä sairastua erilaisiin infektioihin, mm. sisäkorvantulehduksiin, keuhkoputkentulehduksiin ja keuhkokuumeeseen
?runsas tupakointi voi aiheuttaa vauvalle pahoinvointia, vatsakipuja ja sydämen lyöntitiheyden kasvua
?koliikkivaivat ja itkuisuus ovat tupakoivien perheiden vauvoilla yleisempiä
?

?tupakointi heikentää lapsen keuhkojen kehitystä ja lisää lapsen riskiä sairastua astmaan

[QUOTE="...";24161422]mulla tuskin on sydäntä imettää yhdenkään viinilasin jälkeen. mietinkin et jos vaikka ottaa viintä yhtenä iltana niin kauankohan kannattas pitää taukoo imettämisessä? (ja nyt puhutaan muutamasta lasillisesta enemmänkin kun vain tuo yksi)
ja kyllä, haluan sitten ihan varmasti edes yhtenä iltana rentoutua joten valitettavasti vauva joutuu juomaan jo pumpattuja maitojani ja ehkä sitten lisäks tätä kamalaa myrkkyä eli korvikemaitoa???[/QUOTE]

Joo kamalaa noi pumpatut maidot ja korvikemaidot. :( Parempi, että lapsi juo alkoholilla, nikotiinilla ja tervalla jne. höystettyä maitoa!

No ap:lla ei tainnut nyt tuo sisälukutaito olla kovin kummoista, eikä ymmärrys senkään vertaa: esim. viinissä on noin 12.5 % alkoholia, jos äiti on yhden PROMILLEN humalassa on maidossa tällöin alkoholia peräti 0,1 % eli ihanko totta se on mielestäsi paljon? Ettet nyt vaan ollut vähän yksinkertainen...

[QUOTE="vieras";24161439]Joo kamalaa noi pumpatut maidot ja korvikemaidot. :( Parempi, että lapsi juo alkoholilla, nikotiinilla ja tervalla jne. höystettyä maitoa![/QUOTE]

joo aivan. ettei vauva vaan totu korvikemaitoon (joka olis maailmanloppu ihan kaikille!!) jolla ei muutenkaan kasva kukaan. mieluummin tosiaan tarjoan tätä viinanhuuruista tissiä.
ainiin mutta olenhan itsekäs kun haluan rentoutua enkä mietikkään imetystä 24/7 ja haluan sitä viiniä juoda ehdointahdoin.
enhän minä suinkaan ole enää mikään ihminen, olen pelkkä äiti ja lypsykone

[QUOTE="...";24161422]mietinkin et jos vaikka ottaa viintä yhtenä iltana niin kauankohan kannattas pitää taukoo imettämisessä? (ja nyt puhutaan muutamasta lasillisesta enemmänkin kun vain tuo yksi)[/QUOTE]

Eihän se alkoholin imeytyminen maitoon, mutta eihän nyt jos on promillenkin humalassa ole kykenevä pientä tai isompaakaan hoitamaan.
Kyllä mä pidän rajana aina vaan sen että jos on kykenevä niin mieleltään kun promilleiltaankin auton rattiin on kykenevä myös lasten hoitoon ja imettämiseen...

[QUOTE="hehe";24161496]Ja luit varmaan, että "se on prosentin kymmenesosa." ? =) Eli 0,1 prosenttia. Kas kun prosenttia on sadasosa...[/QUOTE]

Enkös sanonut että promille on tuhannessosa, vai mitä sekoilet?

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Enkös sanonut että promille on tuhannessosa, vai mitä sekoilet?

Oletko oikeasti tyhmä? Kun promille on tuhannesosa ja prosentti sadasosa niin yhdestä prosentista promille on todellakin 0,1 prosenttia. Se promille ei ole tuhannesosa prosentista. Juu, mutta antaa olla, hauskaa elämää noilla älynlahjoilla =)

Yhteistyössä