vaiettu salaisuus (lasten tukistaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Edelleenkään en hyväksy mitään nippaisuja tai tukistamisia

Siitähän se lapsi sitten mallia ottaa, että kun äiti ja isikin tekee noin,niin nippasenpas minäkin tuota kaveriani

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
mä kun lähestyn lapsia, ne nostaa kädet pään suojaksi. (siis etten pääse tukistamaan.

jääkö lapsille jo jotain traumoja?

Kauheeta, jos noin paljon pelkäävät. Tiedän sen omasta kokemuksesta, sillä itsekin tein lapsena noin, kun vanhemmillani oli tapana tukistaa joka päivä jostain mitättömästä asiasta (esim olin kakalla liian kauan, nukahdin päiväunille kesken päivää kun oltiin jollain kylässä tms).

Mulla on jäänyt monenlaisia traumoja, esim itsetuntoni on aina ollut todella paska. Esikoisen syntymän jälkeen masennuin pahasti ja yritin itsemurhaa, koska nousi niin pintaan ne lapsuuden kokemukset. Nyt 4 vuoden aikana, kun olen saanut toisenkin lapsen niin mun on todella vaikeaa pitää yhteyttä vanhempiin, välit ovat hyvin tulehtuneet, en voi ymmärtää vanhempieni tekoja enkä anna vanhempieni olla keskenään lasteni kanssa, sillä pelkään heidän satuttavan lapsiani. Kun näistä asioista olemme puhuneet vanhempieni kanssa (olen ainoa lapsi) niin he vain nauravat ja vähättelevät tukistamista, koska onhan heitäkin tukistettu ja annettu piiskaa eikä se heihin ole vaikuttanut mitenkään.

Yhteistyössä