Vaihdatteko vauvan vaipan ennen ruokailua vai sen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Tarpeen vaatiessa, kas kuuluisalla maalaisjärjellä ajateltuna :)

En mä ole vieläkään oppinut tietämään koska se pitäisi meidän vauvalta vaihtaa. Ikää siis 4 kk. Parin tunnin välein kun vaihdan niin aina se on märkä ja ennen ruokailua olen sen vaihtanut. Mutta jos siis haluaisin aina tarpeen vaatiessa vaihtaa niin aika hemmetisti saisi kytätä että koska se pissi on sinne tullut.. kakan nyt haistaa tietystikin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En mä ole vieläkään oppinut tietämään koska se pitäisi meidän vauvalta vaihtaa. Ikää siis 4 kk. Parin tunnin välein kun vaihdan niin aina se on märkä ja ennen ruokailua olen sen vaihtanut. Mutta jos siis haluaisin aina tarpeen vaatiessa vaihtaa niin aika hemmetisti saisi kytätä että koska se pissi on sinne tullut.. kakan nyt haistaa tietystikin.

??? No tarpeen vaatiessa tarkoittaa sitä, että siellä vaipassa on pissaa, mutta ei tule vielä yli äyräiden. Ei sitä joka pissalle tarvitse vaihtaa.:o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kestovaippoja pidän imuista riippuen n.2-3h. Kertavaippaa voi tunnustella ulkoapäin kuinka pinkeältä se tuntuu.

Minä syötän ensin, koska meteli olisi niin kauhea ja rauhoittuminen rinnalle, jos hetkenkään menee yli sietopisteen. Mutta jos kakat on, niin ne vaihdan kyllä ennen imettämistä.

mä vaihdan kun menee nukkuun, kun herää syö yleensä ja sit vaihetaan joskus ennen syömistä jos siel tavaraa..vaihan myös vaik ois ihan pikkupikkupissa, niin ennen kun menee nukkumaan ja jos ollaan pihalle lähössä.

ja tietty muutenkin tarpeen mukaan :)

Nykyään kun poika on 1v 3kk niin aamulla, aamupalan jälkeen kun tulee vakiokakka, lounaan jälkeen ennen päikyille menoa, kun herää unilta, ehkä ennen päivällistä jos on pissainen kun on tultu ulkoa, ruuan jälkeen kakkavaipan, iltapesun yhteydessä ja vielä yövaipan. Ja aamupäivällä vielä ulkoilun jälkeen jos on märkä.

Esikoisen aikana tuntui että vaippaa joutui vaihtaa jatkuvasti ja niitä meni tolkuttomat määrät... toisen lapsen aikana vaippaa vaihdetaan paaaaaljon harvemmin, joskus ehtii pissat tulla läpikin kunnes ehditään/muistetaan vaihtaa, eikä tuo pahemmin ole valitellut. Kakkavaipat toki vaihdetaan heti!

Tyttö 8kk ja vaipat vaihdetaan jotakuinkin näin..
-aamulla herätessä
-aamupäivällä
-lounaan jälkeen ennen päiväunia
-päiväunien jälkeen
-iltapäivällä
-päivällisen jälkeen ennen toisia päiväunia
-unien jälkeen
-illalla ennen nukkumaan menoa

Tietysti nää vaihtelee sitä mukaa, että onko vaipassa pissaa vai ei, kakka vaihdetaan heti, kun sen on ähissyt valmiiksi.

Jälkeen, koska meidän lapsilla on suora putki. Kun toisesta päästä menee jotain sisään, niin toisesta tulee ulos samantien.

Yhden ollessa teholla kuuntelin, että siellä oli ihan järkevä hoitsu, joka neuvoi yhden keskosen vanhemmille, että kotona kannattaa katsella, että milloin kannattaa vaihtaa. Ruuat pysyy paremmin alhaalla, kun ei syötön päälle vaihtele, mutta toisilla taas vaippa täyttyy heti syötön jälkeen ja peppu ei sitä kestä vaihtamatta..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin..:
Tyttö 8kk ja vaipat vaihdetaan jotakuinkin näin..
-aamulla herätessä
-aamupäivällä
-lounaan jälkeen ennen päiväunia
-päiväunien jälkeen
-iltapäivällä
-päivällisen jälkeen ennen toisia päiväunia
-unien jälkeen
-illalla ennen nukkumaan menoa

Tietysti nää vaihtelee sitä mukaa, että onko vaipassa pissaa vai ei, kakka vaihdetaan heti, kun sen on ähissyt valmiiksi.
Vertailun vuoksi, meillä 8kk ja vaihdetaan

- aamulla aamutissin jälkeen
- lounaan jälkeen
- päivällisen jälkeen
- iltapuuron jälkeen

Ja muuten vain jos on kakkaa. Yleensä tulee yksi ekstra vaipanvaihto päivässä. Joskus kuluu jopa vähemmän vaippoja jos ollaan liikenteessä eikä ole kakannut.

Iho on ollut hyvässä kunnossa, jos tulisi jotain niin alkaisin tietysti vaihtaa useammin.

Pikkuvauva-aikana systeemi oli se että heti herättyä toinen tissi, sitten vaipanvaihto ja seurustelua ja sitten toinen tissi ja nukkumaan. Joskus piti vaihtaa uudelleenkin jos tuli välillä kakka.

Uusimmat

Yhteistyössä